PDA

View Full Version : Zeer bespeelbare akoestische gitaar?



Gerth
5 november 2009, 12:19
Gezien de feestdagen eraan komen :cheerup: moet ik mezelf dringend een akoestische gitaar kado doen...

Nu ben ik meer een strummer dan een fingerpicker; kortom, ik speel graag akoestisch maar dan meer met de techniek van een elektrische gitarist. Omdat ik hierin toch niet de enige kan zijn heb ik nooit goed begrepen waarom er geen akoestische gitaren op de markt zijn met quasi dezelfde feel (wat de hals en de actie betreft) van een elektrische, en daarom eens de vraag of jullie mij in deze richting kunnen helpen.

Ook nog eens vermelden dat ik linkshandig ben en dus vééééél minder keuze heb dan rechtshandige gitaristen.

Op dit moment lijkt een Ovation mij het meest voor de hand liggende (van de gitaren waar ik al op gespeeld heb), maar misschien dat een Yamaha APX ook in de buurt komt... ik weet het niet, alvast bedankt voor de hulp!

Harald
5 november 2009, 12:35
Neem aan dat je het over steelstring hebt?

Ovations, Yamaha APX, Taylors, Maton EBG808 en er zijn er vast nog veel meer... sluit allemaal behoorlijk goed aan voor gitaristen die vooral elektrisch spelen. Lowden is dan bv. weer meer op echt akoestische gitaristen gericht qua feel.

In de budget markt kijkt Crafter een beetje naar Taylor, met ook soms best smalle halsjes.

Gewoon naar een zaak met brede keuze gaan. Er is genoeg te vinden wat aansluit op elektrische gitaristen. Nylon wordt al iets moeilijker maar dat moet ook lukken.

LaurentB
5 november 2009, 15:46
Ja kijk, een akoestische gitaar heeft gemiddeld gewoon dikkere snaren, voor het benodigde volume, dus dat zal altijd zwaarder spelen dan een elektrische gitaar.

Gerth
5 november 2009, 15:58
Ben niet echt akkoord met die dikkere snaren... ik ken akoestische gitaristen die op een setje 9 of 10 spelen, en electrische met een 12 of 13... en zelfs als je zeer dunne snaren op je akoestische zet speelt het toch nog anders als op een electrische (dikkere nek, andere vorm, andere radius)...

En het "benodigde" volume is ook een relatief begrip, zeker als je versterkt speelt.

Jules Vermeij
5 november 2009, 16:43
Ik ben ook linkshandig maar ik speel gewoon... gewoon. En je wil niet toevallig een half akoestische- half elekrische?

beruk
11 november 2009, 21:56
http://images1.thomann.de/pics/prod/115368.jpg
IBANEZ EW20LASE-NT LH €400 bij Thomann. Is nogal regelmatig in winkels aanwezig. Rechtshandig dan. moet lukken om even rechts uit te proberen en LH te bestellen. Hals is verukkeluk!