PDA

View Full Version : Nieuwe amp?



Willi@m
5 november 2009, 12:02
Beste mede gitaristen,

Vraagje, ik speel nu over een Vox Valvetronix 15 watter. Nix mis mee maar het is het gewoon niet helemaal voor mij. Het is en blijft geen echte buizenamp. Ik maak bijna geen gebruik van de modelling functie en de vele effecten blijven ook links liggen. Ik wil eigenlijk op zoek gaan naar een echte buizenamp, en dan wordt het zeker een Fender. Gewoon lekker simpel en dan misschien een enkel pedaaltje erlangs zoals een wah. Maar de markt is groot en aangezien ik perse 2e hands moet gaan zoeken zou ik graag wat tips willen hebben van jullie. Welke types zullen aanraders zijn? Mijn budget zal ongeveer gaan rijken tot een goeie 300 euro. Ik speel nagenoeg alleen maar blues en een enkele keer een rock nummertje tussendoor.

Please help me out!

humbucker
5 november 2009, 13:07
Dan kom je eigenlijk automatisch uit bij de Fender Blues Junior. Kost nieuw tussen de 450-500, dus tweedehands is ie misschien te vinden voor 300. Als je liever een nieuwe amp hebt, kan je imo nog beter even doorsparen :)

Tankman
5 november 2009, 14:12
Wat dacht je van een Peavey Valveking? Nieuw kost een 112 maar 400 euro.

Of een Peavey Valveking Royal 8 voor 200 euro.

Wil je hem alleen voor thuis, of ook voor band en optredens enzo.

ellisvertellis
5 november 2009, 14:49
Dan kom je eigenlijk automatisch uit bij de Fender Blues Junior. Kost nieuw tussen de 450-500, dus tweedehands is ie misschien te vinden voor 300. Als je liever een nieuwe amp hebt, kan je imo nog beter even doorsparen :)


Een Blues Jr voor 300E, dan ga je volgens mij toch even moeten zoeken hoor...


Mag ik vragen waarom het persé een Fender moet zijn?

caliban
5 november 2009, 15:05
Lijkt me sowieso een van de goedkoopste oplossingen, en een valveking is niet direct een bluesversterker (denk ik), eerder een vrij goedkope oplossing in plaats van een 5150

Tankman
5 november 2009, 15:10
Een Valveking is een wat meer rockender versterkertje, maar ik denk dat hij voor blues ook erg geschikt kan zijn. Ik heb er vaak op gespeeld.

caliban
5 november 2009, 15:37
Kan me voorstellen dat het een heel leuke versterker is, maar ik vind het niet staan bij bluesmannen, snap je....

Willi@m
5 november 2009, 18:05
Het is alleen voor thuis. Fender zit tussen de oren denk ik, ik wil het gewoon :cooler: Bij Peavey denk ik toch meer aan een rock of metal amp (correct me if i'm wrong). Effe snel op marktplaats gekeken maar zo'n Blues zit rond de 500 euro. Btw misschien iemand die me vast wel kan vertellen dat ik er wel echt op vooruit ga qua sound?

Tankman
5 november 2009, 18:13
Vergis je niet

De Peavey Classic 30 is ideaal voor Blues en Jazz.

De Peavey Windsor Studio geeft je dat heerlijke Santana solo geluid, ook ideaal voor blues.

De 6505 serie is idd meer Metal, de Valveking is gewoon Rock.

De bandits en envoys zijn hele veelzijdige versterkers, goed voor zo'n beetje alles, maar dan wel solid state.

ackm
5 november 2009, 18:26
Ik heb er zelf nooit overgespeeld maar misschien eens kijken naar de Fender Super Champ Xd?
Vol buizen met allerlei effecten erin geloof ik en het is een Fender , ook nieuw rond de 300.

ellisvertellis
5 november 2009, 18:48
Ik (en ik niet alleen ;)) raad aan om 100 euro meer uit te geven; hetzij voor een Fender Blues Jr (hele fijne versterker trouwens); hetzij voor een Peavy Classic 30 (Bluesmonster!) Je gaat er geen spijt van hebben!!

...en nu moet ik zwijgen

ackm
5 november 2009, 19:27
Ik (en ik niet alleen ;)) raad aan om 100 euro meer uit te geven; hetzij voor een Fender Blues Jr (hele fijne versterker trouwens); hetzij voor een Peavy Classic 30 (Bluesmonster!) Je gaat er geen spijt van hebben!!

...en nu moet ik zwijgen

Ja ok daar heb je wel gelijk in , FBJ heb ik zelf gehad en is een top versterker.
Maar mocht hij echt niet verder willen gaan als 300 raad ik hem aan om toch die super champ te checken

Willi@m
5 november 2009, 20:02
Ik heb wat "slechte" verhalen gelezen in andere topics over die champ uitvoering... Of vergis ik me daarin? Wat zou dan het grootste verschil zijn tussen beide?

zeiler
5 november 2009, 20:05
classic 30 is voor 300 te doen hoor? 400 er voor uitgeven is echt (te?) veel :o!!!

ligt wel aan de staat natuurlijk, ik heb het een hele poos gevolgd, en 300 -325 is realistischer :)!

ik ben nu iig heel blij met mijn H&K edition tube 20th :D!