PDA

View Full Version : Kool&Elferink met Celestion G12H 70th....



jutter
4 november 2009, 23:41
Vanavond een K&E cabinet met 2x12 Celestions G12H 70th anniversary onder mijn Koch TwinTone Combo geprobeert. Ik vond het een enorme verbetering! Maar wat vinden jullie van de Celestions G12H 70th anniversary? Zijn het goede speakers of is er beter te krijgen i.c.m. mijn Koch?

Dosmanos
5 november 2009, 00:12
Deze speakers worden regelmatig gebashed omdat ze te schel zouden zijn. Ik heb deze speakers ook, ze zitten stock in de speakercab die geleverd wordt bij de handwired Marshall 2061X. Inderdaad, in het begin zijn ze ook wat schel en weerspannig moet ik zeggen. Ik heb ze zelfs een poosje vervangen door een setje originele greenbacks uit '71. Die deden het echter niet goed met de 2061X.

Na gewoon de hel uit de combinatie te spelen, ik bedoel, veel, hard en lang, zijn de speakers langzamerhand wat mellower geworden en geven ze nu eigenlijk het perfecte geluid!
Ik ben er van overtuigd dat ze bij Marshall niet voor niks voor deze combinatie hebben gekozen. Ze hebben het wat mij betreft eindelijk weer eens goed gedaan daar...
Advies: ze erg lang en hard op hun donder geven en daarna pas oordelen. Have fun.

jutter
5 november 2009, 00:18
Deze speakers worden regelmatig gebashed omdat ze te schel zouden zijn. Ik heb deze speakers ook, ze zitten stock in de speakercab die geleverd wordt bij de handwired Marshall 2061X. Inderdaad, in het begin zijn ze ook wat schel en weerspannig moet ik zeggen. Ik heb ze zelfs een poosje vervangen door een setje originele greenbacks uit '71. Die deden het echter niet goed met de 2061X.

Na gewoon de hel uit de combinatie te spelen, ik bedoel, veel, hard en lang, zijn de speakers langzamerhand wat mellower geworden en geven ze nu eigenlijk het perfecte geluid!
Ik ben er van overtuigd dat ze bij Marshall niet voor niks voor deze combinatie hebben gekozen. Ze hebben het wat mij betreft eindelijk weer eens goed gedaan daar...
Advies: ze erg lang en hard op hun donder geven en daarna pas oordelen. Have fun.

Wat is lang?

Dosmanos
5 november 2009, 00:36
Tsja, dat hangt weer af van de frequentie en duur waarin je speelt, als je het wilt uitdrukken in weken. Even heel ruw over de duim zou ik zeggen 60 tot 80 uur.. Voor sommigen betekent dat een jaar en voor anderen een maand..
Ik merkte echt een verandering na een jaar. Ik repeteer in principe één keer per week met de stack en we treden ongeveer 10 maal per jaar op.