PDA

View Full Version : Basgitaar doet raar



fahrzin
4 november 2009, 23:09
Mijn Fender Precision Bass doet de laatste tijd een beetje raar. Als je alle knoppen van de versterker en bas helemaal voluit doet, komt er maar een flutgeluidje uit. (heb het bij meerdere versterkers geprobeerd)
Weet iemand waar dit aan zou kunnen liggen en of ik het zelf zou kunnen repareren? Ik heb 'm trouwens een half jaar geleden laten afstellen bij Dirk Witte.

alvast bedankt,

Fahrzin

pannekoek
4 november 2009, 23:21
je hebt niet toevallig actieve elementen in je p-bass zitten?

fahrzin
4 november 2009, 23:51
je hebt niet toevallig actieve elementen in je p-bass zitten?

ik weet niet wat actieve elementen zijn :p, maar 't is er zo eetje

http://www.basmarkt.nl/photos/200901240925Lyte1.jpg

er zit trouwens ook een batterij in...maar die heb ik 'n half jaar geleden vervangen

Mathidal
5 november 2009, 00:01
Passief = geen extra batterijen nodig voor signaal

Actief = gebruikt extra batterijen voor (meestal) betere klank

Al wil ik er wel bij vermelden dat je actieve pick-ups kunt gebruiken als passief als je ze op "uit" zet. ;)

Handig toch als je boekjes leest. :ok:

Kun je definiëren wat je probleem is? Want wat jij zegt kan meerdere dingen zijn.

P.S. dit moest niet bij elektrische gitaren, maar bij basgitaren. ;)

Meneer hier vertelt iets meer over actief en passief op een Godin Velocity, kun je het verschil horen!! :D (prima gitaar trouwens, maar bon jij speelt bas)
http://www.youtube.com/watch?v=K9qw_PYa5wI&feature=related

Je kunt het omschrijven als "meer power".

Luke-wannabe
5 november 2009, 00:03
Ja bingo!
Batterijtje vervangen ;)
Hoe bevalt de Höfner? En heb je al een Tele gekocht?

pannekoek
5 november 2009, 01:18
Ja bingo!
Batterijtje vervangen ;)
Hoe bevalt de Höfner? En heb je al een Tele gekocht?

inderdaad, gewoon even het batterijtje vervangen. mocht dat niet werken, dan kun je eens goed kijken of er geen draadje los is bij je battarij houder. ik heb eerder meegemaakt dat er een draadje losgetrokken werd en daarmee dit probleem ontstond

Johannes
5 november 2009, 02:05
...en laat niet het snoer in de gitaar zitten, dan blijft de elektronica "aan" staan en loopt de batterij leeg.

Mathidal
5 november 2009, 09:14
...en laat niet het snoer in de gitaar zitten, dan blijft de elektronica "aan" staan en loopt de batterij leeg.

Was er geen uitknop voor die actieve pick-ups?

fahrzin
5 november 2009, 09:26
Ja bingo!
Batterijtje vervangen ;)
Hoe bevalt de Höfner? En heb je al een Tele gekocht?

hmmm raar, gaan die dingen zo snel op?
De Höfner is gewoon een goede gitaar met een lekkere neck en sound, dus ik denk dat ik 'm blijf houden :satisfie:

en nee, k heb nog geen tele gekocht. heb 't een beetje druk. toetsweek enzo :confused:. als ik ff tijd heb ga ik ff naar de gitaarwinkel om wat uit te proberen.

maar weer ontopic :p
zal ff me batterij vervangen, als ie 't dan niet doet, kijken of er een draadje loszit.

fahrzin
5 november 2009, 09:27
...en laat niet het snoer in de gitaar zitten, dan blijft de elektronica "aan" staan en loopt de batterij leeg.

aha! dat is denk ik 't probleem :p

Hiro
5 november 2009, 09:27
als t een half jaar geleden is word t onderhand wel weer tijd ja ;)

fahrzin
5 november 2009, 09:31
als t een half jaar geleden is word t onderhand wel weer tijd ja ;)

ben blij dat ik 'm niet weer hoef af te laten stellen :crazyhappy: wiehoeh :cheerup: (is best duur vind ik, ben maar een scholier :))

Hiro
5 november 2009, 09:31
leren om zelf te doen, ik doe ook alles zelf aan mn gitaar dus kost me geen fluit ;)

En al doende leert men

fahrzin
5 november 2009, 09:35
leren om zelf te doen, ik doe ook alles zelf aan mn gitaar dus kost me geen fluit ;)

En al doende leert men

ja dat is best wel heel erg handig jah. ik ga wel is 'n keertje oefenen op m'n oude gitaar die het toch niet meer doet. zou wel gaaf zijn als ik 'm zelf kan maken :blast:

HANNESSTINKT
5 november 2009, 09:38
vaak als je nieuwe snaren koopt kan je ze er op laten zetten en hem dan laten afstellen dat scheelt opzich ook wel wat geld

Mathidal
5 november 2009, 09:55
vaak als je nieuwe snaren koopt kan je ze er op laten zetten en hem dan laten afstellen dat scheelt opzich ook wel wat geld

Mijn beste vriend (is bassist) heeft nieuwe snaren op zijn bas laten zetten (beginnersbasje) en een nieuwe versterker gekocht. Echt waar: zijn sound op de repetitie was onvergetelijk. :D

HANNESSTINKT
5 november 2009, 10:50
Tja heeeeeel soms zeg ik wel eens iets intelligents hoor :P

Mathidal
5 november 2009, 19:13
Tja heeeeeel soms zeg ik wel eens iets intelligents hoor :P

Klinkt alsof je je opeens héél goed voelt. :D

fahrzin
7 november 2009, 14:55
yep, jullie hadden gelijk. gewoon de batterij vervangen :). hij doet 't weer :cheerup:
bedankt iedereen ;)