PDA

View Full Version : Iets anders/beters dan Reaper?



Freddy Krueger
4 november 2009, 22:52
Ik heb Reaper nu een kleine week op mijn PC, ik kan opnemen van meerdere gitaarpartijen en vervolgens bij het afspelen hoor ik ze tegelijkertijd, geen latency, stukken beter dat Ableton!

Jammer dat Reaper geen midi files kan importeren, en dat ik geen drum geluiden kan maken.

Bestaan er dan echt geen muziek programma's waar je gitaar en zang mee op kunt nemen, en waar een drumstel is ingebouwd? En, dat ik mp3 en midi files in kan laden?

Graag iets met demo versies, dan hoef ik niet meteen met geld te smijten.

whoosh
4 november 2009, 23:46
Je kunt wel degelijk midi en mp3 (en zo goed als alle andere muziekformaten) importeren hoor :). Hoervoor ga je in de menubalk bovenaan naar Insert en dan naar Media File.

Als je een midifile importeert heb je zelfs de mogelijkheid om de file te splitsen naar de verschillende midikanalen.

Superior Drummer is aan de prijs, maar EZ Drummer, van dezelfde makers is een stuk goedkoper. Maar inderdaad geen demo versies.

Er is wel een demo van NI Battery 3, die vind je hier (http://www.native-instruments.com/#/en/products/producer/battery-3/?page=541) Battery is duurder als EZ Drummer volgens mij.

Freddy Krueger
5 november 2009, 09:29
Je kunt wel degelijk midi en mp3 (en zo goed als alle andere muziekformaten) importeren hoor :). Hoervoor ga je in de menubalk bovenaan naar Insert en dan naar Media File.

Als je een midifile importeert heb je zelfs de mogelijkheid om de file te splitsen naar de verschillende midikanalen.

Superior Drummer is aan de prijs, maar EZ Drummer, van dezelfde makers is een stuk goedkoper. Maar inderdaad geen demo versies.

Er is wel een demo van NI Battery 3, die vind je hier (http://www.native-instruments.com/#/en/products/producer/battery-3/?page=541) Battery is duurder als EZ Drummer volgens mij.

Insert>media, dat lukt daadwerkelijk, maar niet het splitsen, en vervelend is ook dat er geen geluid is.

Ik ben ook wel benieuwd of er Reaper users zijn die de demo versie van Addictive Drums gebruiken. Hoe start je dit programma? Er is geen application file.

Kan ik van NI Battery gewoon draggen en dan droppen in Reaper?

Noctiis
5 november 2009, 10:08
Ik zou even de handleiding van Reaper doornemen. Alles wat je vraagt kan namelijk gewoon.

Als je midi importeert hoor je uiteraard niks, midi zijn gewoon signaaltjes die moeten worden aangestuurd door bijv. een plugin.

EZdrummer is absoluut de aanschaf waard, perfect programma om snel leuke drumpartijen te maken.

Addictive drums ken ik niet maar is het niet een VSTi die je installeerd en vervolgens in Reaper kunt oproepen (Insert > Virtual Instrument, uit m'n hoofd)?

Freddy Krueger
5 november 2009, 11:13
Ik zou even de handleiding van Reaper doornemen. Alles wat je vraagt kan namelijk gewoon.

Als je midi importeert hoor je uiteraard niks, midi zijn gewoon signaaltjes die moeten worden aangestuurd door bijv. een plugin.

EZdrummer is absoluut de aanschaf waard, perfect programma om snel leuke drumpartijen te maken.

Addictive drums ken ik niet maar is het niet een VSTi die je installeerd en vervolgens in Reaper kunt oproepen (Insert > Virtual Instrument, uit m'n hoofd)?

Ik heb gezocht in de handleiding, maar ik kan het niet vinden, het is niet echt gemakkelijk te lezen/begrijpen.

Addictive drums opnieuw geinstalleerd, oproepen vanuit Reaper lukt niet.

Bestaat er geen cursus ergens in NL waar ik in 1 dag de belangrijkste zaken kan leren?

yhcmarc
14 november 2009, 15:31
ik kreeg DFHS echt in 1 keer aan de praat met REAPER. Een new track with VST instrument maken, midi file op die track importeren en klaar.

Ik kreeg het alleen niet echt lekker voor elkaar om drums te editen in REAPER. Dat doe ik nu in Cubase of Nuendo, exporteer vervolgens de midi file en open die weer in REAPER. Beetje suffe omweg, maar het werkt prima.

Daarnaast is het prijsmodel van REAPER echt een stuk beter te doen voor de hobbyist dan dat van Steinberg of aanverwante bedrijven.