PDA

View Full Version : Versterktop??



Keevinkos
4 november 2009, 21:37
Hai. Ik ben 14 jaar en van plan een keer een mooie versterktop te kopen (met een 4x12 cabinet eronder). Ik speel in een klein bandje en hij moet in ieder geval makkelijk boven de drums uitkomen. Belangrijk: HEEL VEEL SCHEEEUUUR. :punk:Ik ben gek op de high-gain brown sound van Eddie van halen, en luister ook graag naar Ac/Dc en dat soort bands. Ik speel met een dimarzio brug humbucker, en ben gek op effecten.:soinnocent:

Ik ben geintereseerd in de London City kopie van een Marshall Plexi Is dit wat? Ze zijn in het algemeen heel goed, alleen hoor ik vaak dat ze niet bij laag volume scheuren. Is dit wel als die op het volume van de drums staat? En klinkt het met een extra (Boss) distortion pedaal nog mooi? Of moet ik er misschien een master volume in laten bouwen, werkt dit? (misschien wil ik later ook nog een extra power amp kopen, maar als dat al gebeurt duurt dat nog heeeel lang...)

Bedankt!

sjaak1990
4 november 2009, 23:01
Ze scheuren sowieso niet echt als ze standaard zijn door de hoge input weerstanden. Dit is wel heel makkelijk te veranderen, alleen zijn dan wat andere mods ook handig anders krijg je gauw modder. Er hoeft niet heel veel gedaan te worden, een PPI master volume is wel handig anders moet het volume wel heel erg hoog. Er staan er wat te koop oa op gitaarmarkt, er zit soms al een mastervolume in, dit vaak in combinatie met andere mods. Ik heb het zelf gedaan en heb er erg veel van geleerd en er erg veel plezier aan beleefd.

Agent_Smith
4 november 2009, 23:07
Voor de muziek die je noemt heb je niet HEEL VEEL SCHEEEUUUR nodig. Dan bedoel ik in termen van metal etc. Gewoon stevige classic rock sound zoek je als ik je goed begrijp.
Die London City is zonder overdrive pedaaltje erg clean. En helemaal opendraaien doe je niet zomaar, geloof me.
Kijk naar iets als een JCM800, JCM900 of DSL. Denk dat je dat wel zal bevallen.
JCM800's zijn wel wat (te) duur, DSL's worden redelijk betaalbaar langzamerhand. JCM900 zijn het goedkoopst. Ik weet vrijwel zeker dat een SLX of MkIII je ook zal bevallen.

sjaak1990
5 november 2009, 00:07
Je kan toch wel veel scheur zoeken zonder high gain te gaan. Brown sound zegt het allemaal toch :) High gain zou ik de brown sound niet bepaald noemen, en ac/dc ook niet bepaald, gewoon een lekkere oldschool scheur.
Krijg een heerlijk bruin geluid uit die van mij en een boost doet het ook geweldig, alle pedaaltjes doen het eigenlijk lekker. Een DSL doet de brown sound aardig maar toch wat dunnetjes. Een gemodde LC vind ik persoonlijk lekkerder en als je het laat doen dan ben je denk ik net zo duur uit als met een DSL. Een greenback of g1265 cab eronder en gaaaan.

muziekschuur
5 november 2009, 11:57
De nieuwe Marshall Haze stack is waarschijnlijk precies wat je zoekt. Je koopt hem nieuw met garantie, 15 watt genoeg om boven je drummer uit te komen, maar niet zo oorverscheurend hard dat het moeilijk te hanteren is.

De Haze is ook nog eens veel makkelijker te versjouwen. Met z'n850 euro voor twee 1x12 cabinetjes en een hanteerbaar topje helemaal cool.

http://www.thomann.de/nl/marshall_mhz15_haze_bundle.htm

Hier een nette presentatie op Youtube;

http://www.youtube.com/watch?v=_ZdGfzeawvQ

Suc6.

Frans