PDA

View Full Version : mallory of orange drop



larsje
4 november 2009, 20:04
Hi,

Wil mijn fender deville wat upgraden met betere condensatoren. Wat adviseren jullie mallory of orange drops?

grt. lars

Puerco
4 november 2009, 23:57
Geen van beiden, Sozo (http://www.sozoamplification.com/purchaseBM.html) heeft sinds kort naast hun bekende mustard clones ook een nieuwe lijn voor Fender amps gemodelleerd naar de astrons uit oude tweed amps en blue molded caps uit brown/blackface amps.
De eerste rapporten hierover zijn zeer positief en na het succes van hun mustard clones voor Marshall amps hebben ze dan ook een naam hoog te houden.

llahsraM
5 november 2009, 08:56
gaaf! Ik had ze nog niet gezien die blue molded caps. Als je het een heel gedoe vind om te bestellen uit Amerika zou je ook nog de sozo mustards kunnen bestellen hier. Deze klinken sowieso veel beter als de mallory's!

http://www.tonefactory.nl/shop2/index.php?cPath=1_93_469

Chris Winsemius
5 november 2009, 10:46
Fysieke plaatsing van genoemde caps wordt zeer lastig ivm. groter formaat (en daardoor 'n goede/stevige/betrouwbare connectie).

Als je daadwerkelijk wat aan de amp wilt verbeteren kun je je imho beter richten op circuitwaardes, al dan niet icm. met betere trafo's.

ODs (715P) klinken "harder"/scherper dan Mallories (150 series), Blue Molded clones heb ik nog niet getest, TAD Mustard clones ervaar ik als "prettig", ook in post '68 Fenders.

larsje
9 november 2009, 15:56
Ik zit te denken aan het vervangen van c24, c25, cc26, c27 en c53, c2 c10 en c18.

http://www.bnv-gz.de/~ooehmann/schematics/fender/Hot%20Rod%20DeVille%20Schematic.pdf

Of heb je nog andere tips qua circuitwaarden?

Bernardduur
11 november 2009, 09:55
WIMA MKS4's!

Geniale condensatoren!

Rick trodat
13 november 2009, 11:02
Jensen zijn erg goed, ook erg duur.

bluegate
27 november 2009, 21:22
Iemand al eens PIO (paper in oil) caps in een amp gebruikt?

Op internet lees ik gemengde verhalen, dat ze meer voor HiFi zijn dan voor gitaar versterkers.
Maar ik vind ook sommige dure Boetique versterkers met PIO caps.

GretschGuy
27 november 2009, 22:13
Ik heb meerdere versterkers voorzien van Russische PIO caps. Bevalt goed. Het geluid verschilt nogal per type. Sommige zijn inderdaad erg 'HiFi'. Maar ik krijg goede resultaten met de HiFi-achtigen naar de phase inverter + verder, met andere types tussen de gain stages.

Wel zijn ze allemaal fysiek erg groot, da's wel eens lastig.

Tegenwoordig ook heel aardig, bovendien goedkoop: Xicon.

Overigens is zo'n beetje alles een upgrade t.o.v. wat Fender standaard in hun amps propt.

GretschGuy
28 november 2009, 16:33
Laat ik (vooruit dan maar) toch maar ff terug komen op de vraag van larsje.

Alle waarden zien er vrij 'standaard' uit. Als je tevreden bent met de 'basic sound' van je amp, is er geen reden ze te veranderen. Experimenteren met (dure) caps, die zogenaamd de sound van vintage onderdelen reproduceren, lijkt me hier onzinnig. Het is geen (re-issue) vintage amp, dus er valt niets te reproduceren.

Alles vervangen door Mallory: veel mids, mogelijk wat te modderig. Alles vervangen door Orange Drops: erg helder, mogelijk wat 'HiFi' of schel.

'Failsafe' is in elk geval het vervangen van alle caps in het directe signaalpad door Mallory 150's in de pre-amp en Orange Drops in de eindversterking (C24, C25, C26, C27).

Pre-amp caps: C18, C23, C5, C6, C7, C2, C10, C11. En laten we C29 (presence) er ook maar toe rekenen.
C7 is de treble cap. De waarde is te klein voor 'n elco. Kan silver-mica of keramisch zijn. Is nu waarschijnlijk het laatste (want goedkoper en dit is Fender). Silver-mica klinkt wat 'ronder' en minder schel.
C11 is blijkbaar 'n soort 'bright-cap' op de master volume. Master open = niet hoorbaar. Dus ik weet niet of 'ie van belang is.

Vervang ook de elco's in de voeding, die zijn rampzalig bij Fender. C31 t/m C36. Sprague Atom of JJ.