PDA

View Full Version : Scheuren ouwe Otwin western gitaar



TDZH
4 november 2009, 19:50
Hoi allemaal,

Ik heb n heel oud gitaartje liggen van Otwin, lijkt op n spaanse gitaar met met de brug van n western gitaar. Komt van de zolder van n oma van n vriend van me. :noob:
Dr zitten een paar lange scheuren in de body en ik vroeg me af of deze op 'n makkelijke en goedkope manier zelf goed te dichten zijn.

gr Tomas :B

Hedge
4 november 2009, 22:35
Foto's zullen een redelijk advies mogelijk maken. Zo is het heel moeilijk daar op te reageren.

Hiro
5 november 2009, 07:30
Ja wen er maar aan dat is t eerste wat we altijd tegen mensen zeggen die hier met problemen komen, elke scheur is anders bij restauratie dus fotos zijn heel erg nodig om je een passend advies te kunnen geven.

TDZH
5 november 2009, 15:47
Zal snel foto's maken ;)

Viper
16 maart 2010, 23:14
Hoi meelevende medeleden,

Ik heb last van krimpscheurtjes in het bovenblad van mijn Otwin gitaar. Het topic over lijm heb ik gelezen maar ik kan geen goed antwoord vinden op mijn vraag die te behandelen zonder lijmtangen op de body te zetten want daar vervorm ik de body mee, het bovenblad er af halen is ook geen optie dus wat rest is lijm.
Welke dunne lijm is daar het beste voor? en hoe krijg ik de lijm in haarscheurtjes?

ernieman
17 maart 2010, 07:38
En weer is het antwoord: fotos!

Krimpscheurtjes 'vullen' met lijm? rare oplossing hoor. Als je echt een scheur in het hout hebt die niet terug naar elkaar te trekken is, wordt dat meestal opgevuld met een spie (shim int engels geloof ik).

Viper
17 maart 2010, 17:52
Ik weet bij god niet hoe ik afbeeldingen toegevoegd krijg, leg jij nou eens in eenvoudig vlaams uit hoe dat moet Ernieman?
Bedankt alvast voor de tip!

Hedge
17 maart 2010, 20:15
Een foto zal idd helpen. Zo is het eigenlijk niet mogelijk een goed advies te geven.

Foto invoegen is eenvoudig te doen met een beetje hulp van photobucket. Hier moet je een account aanmaken en de foto uploaden. Als je op de foto gaat staan, krijg je een heel rijtje met opties. Bij 1 daarvan staat IMG. Die tekst moet je copieren in een post hier en voila, de foto is zichtbaar.