PDA

View Full Version : Jan Akkerman op Heinz



Dirtypool
7 april 2003, 17:30
Wat een schoonheid van een gitaar zeg!
Die zou ik graag willen hebben.
Zag m gister in de Noot, Hoogland spelen op het apparaat en had m bijna oneerbare voorstellen gedaan :smile:( in de zin van :vrouw versus gitaar, on temporarily base, wat betreft de vrouw dan :smile: )

Wie kan me trouwens helpen aan de tablatuur van Sylvia ( i.e.g. de eerste 7 accoorden ? )

Richard

sash
7 april 2003, 17:34
Weet je zeker dat het geen semi akoestische catalyst was? Toen ik met hem speelde had ie dat model net binnen: http://members.rott.chello.nl/lcdeknoop/giethoorn3.jpg hier zie je em.

Dirtypool
7 april 2003, 17:58
Nee, wel hetzelfde model maar dan van de vaardige hand van Heins ut Snits.
Schoonheid van een gitaar
Vind het zowieso een mooi model, iets groter dan de Les Paul en een f-sleuteltje uitgesneden en ongeveer 10 cm dik en een gewelfd bovenblad.

Grtz Richard.

Neals
7 april 2003, 18:36
Er worden enkel schoonheden in sneek geproduceerd, zoals ik, vintage bijna 19 :grin:

Idd, die heins is eigenlijks me standaard gitaarboer geworden, erg mooi spul, ietsjes duurder dan de feedback en die wim heins is gewoon een vakman.
Maar denk dat je voor zo'n akkerman alike wel een flink centje lichter bent, maar dan heb je wel een handgebouwde, en daar heb je geen handgebouwde PRS voor...

Robbert
7 april 2003, 18:50
De Noot.. zit hier twee straten verder op.

Gelukkig geen geluidsoverlast gehad.












-> Geintje hoor!

Dirtypool
8 april 2003, 20:34
Wie kan me trouwens helpen aan de tablatuur van Sylvia ( i.e.g. de eerste 7 accoorden ? )

Richard

V!N
10 april 2003, 17:12
Leuk ding, ik heb eens op die van Jan gespeeld. Hoge actie, maar heel ok.

Tegenwoordig laat hij die liever thuis en neemt de Catalyst mee en de L5 natuurlijk.

Akkoorden voor Sylvia:
Zet de plaat op en probeer eens een keer iets verder te denken dan de powerchords en raak niet in paniek als het niet voorgekouwd voor je op het internet staat ..

Dirtypool
10 april 2003, 20:45
Ik raak niet gauw in paniek hoor :smile: ben ik in ruime mate op getest :smile: alleen ik ben een beetje lui soms en als iemand die accoordjes toevallig weet, scheelt dat tijd, toch.
Of zoek jij alle nummers zelf uit V!N? :wink:

Dirtypool
10 april 2003, 20:51
Beetje miereneukerig :smile: kauwen en ook uitge-, doe je met "au" :grin:.
Ik hoop niet dat er aan mijn observatievermogen getwijfeld wordt( ben ik ook in ruime mate op getest :smile: ) Akkerman speelde echt op de Heins :smile:

Richard.

V!N, mocht je op de zijne spelen of op een soortgelijk model? Cool man!

FunkyR
10 april 2003, 22:20
Toen ik jan live zag speelde die zowel op zn heins als zn les paul. Ik moet toch zeggen dat ik de gibson lekkerder vond klinken als de heins. Tuurlijk t zijn allebei topgitaren en het zal dan wel meer een kwestie van smaak zijn.

Neals
10 april 2003, 22:25
Maar toch hebben we heins, dus friesland kan onafhankelijk worden, en ik op friese producten spelen..

Het grootste probleem met heins is overigens wel dat je zelf beter het design kan doen, want hun eigen ontwerpen zijn lelijk.

Wilson
10 april 2003, 22:32
er staat een 2e handse jan akkerman signature van framus uit 1979 voor 2250 euro in cherry sunburst uitvoering bij kees dee in amersfoort

http://www.keesdee.nl/11062001/5408.htm

dit is em



<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Wilson op 2003-04-10 21:33 ]</font>

V!N
10 april 2003, 23:54
"Beetje miereneukerig :smile: kauwen en ook uitge-, doe je met "au" :grin:."

ssssssssst, mag ik doen, ik ben zwaar verkauden. :razz:

"V!N, mocht je op de zijne spelen of op een soortgelijk model? Cool man!"

De enige echte van de meester :smile: Hij had hem in de artiestenfoyer in Amsterdam op een bankje liggen. De webmaster van het akkernet was er ook en wou graag dat ik hem ermee op de foto zette en ja, toen kon ik het niet laten om er zelf ook even mee te poseren en ondertussen wat te spelen.

Heerlijke gitaar, perfect in balans. Je kent wel die gitaren die van je knie afglijden of waar de kop zo zwaar van is dat je met je hals-hand het ding moet ondersteunen, geen sprake van hier!

V!N
10 april 2003, 23:55
Of zoek jij alle nummers zelf uit V!N? :wank:


Van de meeste Focus heb ik dat wel gedaan, (alleen die bizarre E uit Hocus Pocus kon ik niet herkennen) er staat teveel crap op het net. Sylvia bestaat wel ergens als tab, maar slaat totaal nergens op.

Bovendien heb je van papier af gelezen spul vaak de neiging het echte nummer uit het oor te verliezen. Eerst uitvogelen op gehoor, daarna mag Olga uit de keuken komen.

Dirtypool
11 april 2003, 00:06
Goed, nu wil ik de accoorden V!N !! Jij kent ze vast wel :smile:
Mijn buurman begint al op de muur te kloppen als ik een scheet laat(hypothetisch he, doe ik natuurlijk nooit :smile: ) dus ik kan nu geen Sylvia draaien, helaas..

Grtz Richard