PDA

View Full Version : vox nighttrain/egnater rebel 20



Bmweber
4 november 2009, 17:34
hey jongens,

ik ben zeer binnenkort jarig en dacht ik wil een nieuwe versterker en ik had dus de vox nighttrain en de egnator rebel-20 op het oog. ik ga deze vrijdag even naast elkaar zetten en kijken wat ik ervan vind, maar ik dacht ik vraag ook even naar jullie mening want jullie hebben meestal wel een goed advies of iets dergelijks.

naja voordat ik ze ga testen heb ik ook even mijn huiswerk al gedaan en kwam een paar minpuntjes tegen, beide versterkers hebben maar 1 kanaal helaas, en de nighttrain heeft geen effectloop, ik weet niet hoe ernstig dit kan zijn, ik heb aan pedalen alleen een distortion, loop en delay dus kan dit ook meteen via de input zonder rare vervormingen?

dus graag jullie meningen naar deze versterkers, andere suggesties zijn altijd welkom uiteraard, denk dan alleen wel aan: voor thuis gebruik en onder de 1000 euro:)

groetjes

hezz
8 november 2009, 14:28
hey jongens,

ik ben zeer binnenkort jarig en dacht ik wil een nieuwe versterker en ik had dus de vox nighttrain en de egnator rebel-20 op het oog. ik ga deze vrijdag even naast elkaar zetten en kijken wat ik ervan vind, maar ik dacht ik vraag ook even naar jullie mening want jullie hebben meestal wel een goed advies of iets dergelijks.

naja voordat ik ze ga testen heb ik ook even mijn huiswerk al gedaan en kwam een paar minpuntjes tegen, beide versterkers hebben maar 1 kanaal helaas, en de nighttrain heeft geen effectloop, ik weet niet hoe ernstig dit kan zijn, ik heb aan pedalen alleen een distortion, loop en delay dus kan dit ook meteen via de input zonder rare vervormingen?

dus graag jullie meningen naar deze versterkers, andere suggesties zijn altijd welkom uiteraard, denk dan alleen wel aan: voor thuis gebruik en onder de 1000 euro:)

groetjes

Heb ze allebei gehoord (niet zelf bespeeld, kon ik me wat meer focussen op de klank) toen ik in Muzikaza aan het informeren en rondsnuffelen was naar Orange versterkers en cabinets... vond ze eerlijk gezegd allebei qua sound onder doen voor de Tiny Terror (die heb ik natuurlijk wel geprobeerd). De TT heeft naar mijn opinie wat meer ballen, de Egnator wat te klinisch ofzo. De Vox klonk wel tof, maar gewoon niet mijn ding.

Maargoed, ook die heeft een enkel kanaal, 7-15watt en geen effectenloop. En ik ben dan ook wel heel erg fan van het Orange-geluid en simpliciteit, maar wat minder van pedalen.

In ieder geval goed dat je ze even vergelijkt, dit was afgelopen vrijdag neem ik aan? Wat waren je bevindingen? Heb je per toeval ook nog anderen uitgeprobeerd?

TimS
8 november 2009, 15:14
naja voordat ik ze ga testen heb ik ook even mijn huiswerk al gedaan en kwam een paar minpuntjes tegen, beide versterkers hebben maar 1 kanaal helaas, en de nighttrain heeft geen effectloop, ik weet niet hoe ernstig dit kan zijn, ik heb aan pedalen alleen een distortion, loop en delay dus kan dit ook meteen via de input zonder rare vervormingen?
Ik weet niet of een looper echt optimaal werkt voor de voorsterker. Ik gebruik zelf wel eens een delay voor mijn TT, dat vind ik zelf prima klinken, maar als je goed luistert hoor je wel dat het geluid steeds cleaner wordt. Ik heb diezelfde delay (DD-3 trouwens) ook als minilooper gebruikt met de gain vol open, werkt ook wel. Je moet alleen opassen als je een helemaal clean geluid wilt houden.

Ik vond trouwens die 7-15 watt switch op mijn TT nutteloos, je merkt geen volumeverschil, hij klinkt alleen wat minder vol op de 7 watt stand.

Nielsje
8 november 2009, 19:37
Heb ze allebei gehoord (niet zelf bespeeld, kon ik me wat meer focussen op de klank) toen ik in Muzikaza aan het informeren en rondsnuffelen was naar Orange versterkers en cabinets... vond ze eerlijk gezegd allebei qua sound onder doen voor de Tiny Terror (die heb ik natuurlijk wel geprobeerd). De TT heeft naar mijn opinie wat meer ballen, de Egnator wat te klinisch ofzo. De Vox klonk wel tof, maar gewoon niet mijn ding.

Maargoed, ook die heeft een enkel kanaal, 7-15watt en geen effectenloop. En ik ben dan ook wel heel erg fan van het Orange-geluid en simpliciteit, maar wat minder van pedalen.

In ieder geval goed dat je ze even vergelijkt, dit was afgelopen vrijdag neem ik aan? Wat waren je bevindingen? Heb je per toeval ook nog anderen uitgeprobeerd?

Tja, ik heb alleen de TT en de Nighttrain bespeeld (de Egnator laat z'n gezicht niet zo vaak zien) en ik vind juist de TT een 'speelgoed-bakkie'.
De nighttrain vind ik clean heerlijk, en is fijn te oversturen. De TT kan alleen scheuren, en dan ook nog eens niet zo heel erg fijn. Maar, het is allemaal smaak hè?

Overigens is het drive kanaal van de nighttrain ook niet denderend, maar die hoef je natuurlijk helemaal niet te gebruiken :)

Lexvandoef
8 november 2009, 19:38
Overigens is het drive kanaal van de nighttrain ook niet denderend, maar die hoef je natuurlijk helemaal niet te gebruiken :)

Dat ding is toch slechts 1-kanaals? Of snap ik Nielsje ff niet?

Bmweber
8 november 2009, 22:08
nouja mijn bevindingen:

we begonnen met de nighttrain, clean en met mijn strat klonk die heerlijk, je kon prima hard spelen zonder een randje te krijgen maar dan moest je hem wel op 15 watt zetten. de knoppen op deze versterker gingen allemaal wel erg stroef maar dat lag denk ik meer aan dit exemplaar. toen gingen we de gain opendraaien en hem in de scheur stand zetten, ik had meteen het layla geluid/gevoel, kortom allemaal erg goed! toen gingen we mijn lp gebruiken en toen was het clean wel goed maar vond het toch net wat missen. met de gain open was het nog steeds wel goed maar toch niet helemaal vond ik zelf en mijn vriend ook niet, ook dit miste wat. dus voor mijn strat was die echt prima maar voor mijn lp toch minder en ik wou vooral een goede versterker voor mijn lp want voor mijn strat heb ik al een heerlijk clean buizenbakje (fender champion 600)

de rebel 20, ook eerst met de strat geprobeerd, de stand op 6v6 buisjes gezet en dit klonk mooi en goed, iets minder dan de clean van de nighttrain maar toch goed! toen gingen we de el84 buizen gebruiken en wat kan mijn strat dan heerlijk scheuren, alle 3 de elementen aan en gaan! heerlijk dus! beter dan de nighttrain. toen met de lp eroverheen, clean stukken beter en precies wat ik zocht eigenlijk! want met de 6v6 buizen aan klonk hij mooi en goed en met de el84 kreeg die dat mooie randje erbij en iets opener vond ik. toen de gain open gegooid en wat was dat heerlijk, ik houd er normaal niet zo van om in de winkel echt hard te spelen maar dat moest gewoon even! kortom voor mijn lp de versterker dus en mijn strat ook wel maar iets minder, maar voor mijn strat heb ik dus al een goed versterkertje en mijn strat klinkt gewoon bijna altijd al heerlijk :) toen gingen we er ook nog delay bij gebruiken en ik was verkocht!

dus ik ga zeer waarschijnlijk hem dinsdag ophalen! ik hoop dat mijn verslagje een beetje duidelijk was, eerste keer dat ik er één schreef en ik heb wel is de neiging dingen vergeten te typen die ik wel denk waardoor onduidelijke zinnen onstaan...(A)

Bmweber
8 november 2009, 22:10
Dat ding is toch slechts 1-kanaals? Of snap ik Nielsje ff niet?

ja je kunt een schakelaartje omzetten zodat je de equalizer omzeilt en gewoon meteen de voorversterker ofzo ingaat. dan scheurt hij beter :) denk dat hij dit bedoelt

Mephistocles
8 november 2009, 22:15
Nou noem je net 3 van de versterkers waar ik me het afgelopen jaar over heb verwonderd. De TT is grapppig. Vox's tegenhanger owned bij alles behalve high gain. Dan wint de TT.

De eiereter is een ander verhaal. Ik heb de rebel 20 1x12 en de 2x12 65w renegade combo geprobeerd. De renegade was geweldig. de rebel ook trouwens. Met een flinke handicap. Het klint alleen clean zo mooi. Overstuurd viel me beroerd tegen.