PDA

View Full Version : Body reparatie Fender Stratocaster



Willhumbucker
3 november 2009, 22:13
vandaag is mijn fender stratocaster keihard op de grond gedonderd en heeft nu een deuk en is de lak rondom die deuk gechipt (olympic white hé?) ,
dussss is mijn vraag...:
Waar kan ik het beste naar toe gaan om dit weer te laten herstellen?

ik hoor het HEEL HEEL graag:p:dontgeti:

Jasper.
3 november 2009, 22:14
Zoiets noemen ze relic tegenwoordig en dat hoor je niet weer netjes te maken.

MOJO!

Willhumbucker
3 november 2009, 22:32
nou, daar kijk ik nogal anders tegen aan. ik vind dat hele relic gedoe zowiezo onzin. de slijttage van waar je echt speelt op de gitaar zoals de hals kan ik goed begrijpen aangezien dunnere lak vaak wel beter speelt, maar butsen in de body en deuken enzo hoeft van mij niet zo...

barno
3 november 2009, 22:43
een bluts meer of minder, mij kan het niet schelen...ook al omdat een goede reparatie een dure grap is. als het een serieuze deuk is en je wil het terug perfect: herlak van de hele body ...

McVenco
3 november 2009, 22:49
Als je je gitaar schadevrij wil houden moet je hem opsluiten in een koffer en nooit meer aanraken.

Als je een gitaar gebruikt krijg je slijtage/schade. Slijtplekken op de hals, putjes bij de jackinput, krassen van je plectrum, slijtplekken waar je arm tegen de body rust/schuurt, butsjes omdat je hem net verkeerd/te hard in/naast de standaard zet.

Zo'n grote deuk kan best even balen zijn in het begin, maar als je het écht onzichtbaar wil (laten) repareren moet je al bijna de hele body overspuiten. M.i. niet de moeite van het geld waard.


Maar als antwoord op je vraag: er zijn wel gitaarbouwers/reparateurs die je gitaar kunnen overspuiten, maar dat zal niet goedkoop zijn. Patrick Koopman (http://www.pkguitars.nl/) doet gitaarreparaties - heb zelf geen ervaring met hem maar ik hoor overal goede verhalen.

Willhumbucker
3 november 2009, 22:51
naja ik zit ondertussen ook te twijfelen , aangezien ik totaal geen zin heb in ee hele herlak van me body. maar ´t moet zowiezo worden geschuurd want anders blijft die verf denk ik maar chippen...

Sinner1980
3 november 2009, 23:04
Wat voor strat praat je over? Als het nou één of andere custom is dan is het het overwegen wel waard.
Is het een standard dan kan je beter dat geld bij je volgende plank leggen.
Ik zou er ook wel ziek van zijn hoor,relic is cool maar butsen en scheuren niet IMHO

Willhumbucker
3 november 2009, 23:26
het is een standard, dus eigenlijk valt ´t wel mee allemaal.
deuken zijn nooit leuk, zeker als het net gebeurt is, maar die er toch eignelijk ook min of meer bij..

Thmz
4 november 2009, 00:26
Die deuk maakt je gitaar uniek :hippie:

Jasper.
4 november 2009, 00:48
Ja, nu baal je ervan.
Maar over een flink aantal jaar kijk je naar die gitaar en dan is het toch jouw gitaar. Met zijn eigen geschiedenis, en elke deuk heeft weer een ander verhaal.
Ik vind een kant en klare relic gitaar ook niks, het moet door de jaren heen gebeuren.

Tankman
4 november 2009, 01:06
Foto van de deuk misschien? Ben wel benieuwd hoe erg het is.

Willhumbucker
4 november 2009, 17:12
Ja , dat is waar. ik ben allang blij dat het alleen een deuk in me body is. zo´n val had ook heel prettig me nek kunnen verneuken
:hippie: