PDA

View Full Version : Axe FX bevindingen?



Useless
3 november 2009, 20:49
Er zal wel al menig topic over bestaan, maar aangezien de zoekfunctie niet werkt....

Ik speel in een coverband en denk wel dat dit de geschikte unit hiervoor zou zijn.
Wat zijn jullie bevindingen, met welke eindversterker gebruiken jullie hem en met welke footcontroler?

Ultra<->STD 500EURO = het verschil waard?

Ik speel nu over een bogner XTC, zeer goede versterker, maar niet echt geschikt voor in een covergroep.

Dus...laat maar horen :makeup:

Les Paul R8
3 november 2009, 21:02
Dit topic hoort eigenlijk in racks thuis.

We hebben een paar maanden geleden een demonstratie en test middag gehad van forumlid Analie-G.

Persoonlijk vond ik hem erg goed klinken. Het komt dicht bij een echte buizenamp. Wel was het duidelijk dat de PA amp en speakers een enorm verschil kunnen maken. Het belangrijkste voordeel van de Axe-FX is duidelijk de goeie feel. Dit voelt veel meer als een buizenamp dan bijv Line6

Erg benieuwd ben ik ook naar de Eleven Rack van Digidesign. Die heeft minder mogelijkheden, zowel qua aantal amps en effecten als de hoeveelheid instelparameters. Daardoor is het simpeler om een goed geluid te krijgen, maar kan je misschien net niet krijgen wat je wilt. Verder is deze ook een heel stuk goedkoper (839 euro bij Thomann). Misschien is dit wel wat voor je.

LordRiffenstein
4 november 2009, 08:07
Ik speel nu over een bogner XTC, zeer goede versterker, maar niet echt geschikt voor in een covergroep.

:???::???::???::???:

almarvk
4 november 2009, 08:08
Ik verplaats 'm naar Rackgear.

morris
4 november 2009, 08:40
kijk eens in dit draadje: http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?t=119762

staat genoeg bruikbare info in.

Morris

deze gaat op slot, verdere discussie kan in voornoemd draadje.