PDA

View Full Version : Poll voor de 'strat-lovers'..



Sinner1980
3 november 2009, 19:59
Les paultje zo goed als de deur uit en er zijn weer centjes...
En die moeten op natuurlijk!
Feit is dat er nog een strat bij komt,maar wat voor?
Ik heb 3 genomineerden en het leek me weer s leuk om aan de hand van een poll jullie meningen te horen...
Waarom,waarom niet...vertel maar. Ik heb een duidelijke favoriet maar wie weet ga ik nog om,sowieso ga ik ze alledrie eerst checken natuurlijk.
Genoeg gezevert! Stemmen maar:strat:

Jasper.
3 november 2009, 21:00
Wat is je favoriet dan? (tot nu toe)
Ik vind die Murray strat wel vet.

pannekoek
3 november 2009, 21:01
malmsteen strat! dat ding heeft gigantisch veel mojo!

Jasper.
3 november 2009, 21:09
Ik vind juist die donkere/grijstint hals totaal niet bij die lichte body staan.

Sinner1980
3 november 2009, 21:09
Wat is je favoriet dan? (tot nu toe)
Ik vind die Murray strat wel vet.

Favo is toch wel die vintage hot rod strat in het rood.
Die doet precies wat ik zoek:

-zowel vintage als modern geluid
-moderne hals
-volledig nitro gelakt

Zelfde geldt voor die Murray strat alleen wil ik het toch op single coils houden denk ik,wellicht dat een speelsessie die voorkeur verandert...

Die Malmsteen is supervet,absoluut. Ik heb geen idee hoe die scalloped frets spelen en ik vind het jammer dat enkel de hals nitro is...Verders een vette plank en dan dat vintage white (meer gelig),te gek gewoon...mojo idd

pannekoek
3 november 2009, 21:12
Favo is toch wel die vintage hot rod strat in het rood.
Die doet precies wat ik zoek:

-zowel vintage als modern geluid
-moderne hals
-volledig nitro gelakt

Zelfde geldt voor die Murray strat alleen wil ik het toch op single coils houden denk ik,wellicht dat een speelsessie die voorkeur verandert...

Die Malmsteen is supervet,absoluut. Ik heb geen idee hoe die scalloped frets spelen en ik vind het jammer dat enkel de hals nitro is...Verders een vette plank en dan dat vintage white (meer gelig),te gek gewoon...mojo idd


de body is toch ook nitro? daardoor is ie juist geaged?
correct me if im wrong

TimS
3 november 2009, 21:15
Wat voor gitaren / versterkers heb je nu?

Jasper.
3 november 2009, 21:16
Favo is toch wel die vintage hot rod strat in het rood.
Die doet precies wat ik zoek:

-zowel vintage als modern geluid
-moderne hals
-volledig nitro gelakt

Zelfde geldt voor die Murray strat alleen wil ik het toch op single coils houden denk ik,wellicht dat een speelsessie die voorkeur verandert...

Die Malmsteen is supervet,absoluut. Ik heb geen idee hoe die scalloped frets spelen en ik vind het jammer dat enkel de hals nitro is...Verders een vette plank en dan dat vintage white (meer gelig),te gek gewoon...mojo idd
Volgens mij is de keuze al duidelijk. Maar kun je niet die humbuckers bij de murray strat splitbaar maken? dan heb je toch een veelzijdige gitaar die ook de looks heeft (vind ik)

deefke666
3 november 2009, 21:17
haha doe mij maar de hotrod, de specs spreken voor zich... lekker veelzijdig
dave murray is ook te gek, maar dat is volgens mij echt een scheur ijzer...
en voor mijn persoonlijk werkt zo'n scalloped toets niet zo lekker....

dus

HOTROD !!!!!!!! :strat:

Divine
3 november 2009, 21:21
Fender Vintage Hot rod '57 strat!

Zoals je zelf zegt je hebt dan de vintage én een wat modernere sound door die brug pickup. Die Dave Murray lijkt me niks, vooral ook, omdat de schakelaar 3 way is en je daardoor de 2 en 4 posities van een strat kwijt raakt. Uiteraard zou je dit wellicht kunnen aanpassen door split coil functionaliteiten toe te passen. Die Yngwie strat, erg vet, maar ik zou niet weten hoe scalloped frets spelen.. Probeer hem eens een keer uit zou ik zeggen.

Rooker
3 november 2009, 21:47
Zeker de HOT -ROD!!!! Dat word een blijvertje voor je.
Waarom??? Hij blijft ook bij mij!!!!:strat:

vulvasonic
3 november 2009, 22:07
Als IK een strat mocht uitzoeken, zou het een model zijn met vintage specs. Ik zou er vervolgens een SD Little '59 of een......., hee maar wacht ekkes...... DIE BESTAAT AL!!!!!

Sinner1980
3 november 2009, 22:55
Wat voor gitaren / versterkers heb je nu?

Gibson les paul standard (gaat weg),Fender american strat(komen Irish tours in,wordt mn bluesgitaar en backup)
Ik heb een Vox VT30 thuis als oefen en een JCM stack,komt ook nog een Mesa ergens begin volgend jaar

Sinner1980
3 november 2009, 22:56
Volgens mij is de keuze al duidelijk. Maar kun je niet die humbuckers bij de murray strat splitbaar maken? dan heb je toch een veelzijdige gitaar die ook de looks heeft (vind ik)

Je kan ze vast wel splitbaar maken maar feit si dat ik al een zwarte strat heb,staat me een beetje tegen. Ik denk ook dat deze afvalt,helaas,want hij is wel vet

Sinner1980
3 november 2009, 22:58
de body is toch ook nitro? daardoor is ie juist geaged?
correct me if im wrong

Ja de custom wel ja,maar ik heb ff geen custom centjes...
De gewone US versie heeft een polyurethaanlakje,niks mis mee,maar ik wil een plank die mooi 'aged'

Sinner1980
3 november 2009, 23:01
Fender Vintage Hot rod '57 strat!

Zoals je zelf zegt je hebt dan de vintage én een wat modernere sound door die brug pickup. Die Dave Murray lijkt me niks, vooral ook, omdat de schakelaar 3 way is en je daardoor de 2 en 4 posities van een strat kwijt raakt. Uiteraard zou je dit wellicht kunnen aanpassen door split coil functionaliteiten toe te passen. Die Yngwie strat, erg vet, maar ik zou niet weten hoe scalloped frets spelen.. Probeer hem eens een keer uit zou ik zeggen.

Zou hem idd eens uit moeten proberen...misschien tzt zo'n Japanse versie aanschaffen als ie bevalt...ik kijk wel ff.
Die Hot Rod lijkt me te gek enkel denk ik wel dat de pups voor eind van het jaar vervangen worden door Bare Knuckles...Trilogy suite of Sinner icm Mother's Milk.
Ik denk dat het geluid drastisch verbetert...en met die Trilogy suite heb ik toch nog een beetje een Yngwie strat,zonder die gekke krabbel op de headstock

Sinner1980
3 november 2009, 23:11
Is er trouwens iemand die ervaring heeft met gescallopte hals?

Stratman70
4 november 2009, 01:15
Is er trouwens iemand die ervaring heeft met scalloped frets?Nee ik denk zelfs dat hier helemaal niemand ervaring mee heeft, maar wel met een gescallopte hals.
Speelt heerlijk, maar scallops bij de eerste drie of vier posities zijn eigenlijk onnodig. De kans op valsige open akkoorden neemt zo alleen maar toe. Hoger op de hals zijn scallops wel heel fijn. Ik heb mijn speelstijl wel flink moeten veranderen: veel zachter drukken met de vingers op de hals.

Stratman70
4 november 2009, 01:16
Oh ja... uiteraard gaat mijn voorkeur naar de (gescallopte) Blackmore Strat.

vulvasonic
4 november 2009, 01:21
Is er trouwens iemand die ervaring heeft met scalloped frets?

Ja ik. En ik vond het weinig toegevoegde waarde hebben, al moet ik toegeven dat ik er niet lang genoeg op gespeeld heb om die toegevoegde waarde, die ze ongetwijfeld heeft, te ontdekken.
Overigens, als je de neiging hebt om te 'knijpen', dan is het niks voor jou.

Sinner1980
4 november 2009, 07:28
Ja ik. En ik vond het weinig toegevoegde waarde hebben, al moet ik toegeven dat ik er niet lang genoeg op gespeeld heb om die toegevoegde waarde, die ze ongetwijfeld heeft, te ontdekken.
Overigens, als je de neiging hebt om te 'knijpen', dan is het niks voor jou.

Niks voor mij dus, ik speel alles behalve zachtzinning en druk de snaren nog steeds, tegen beter weten in, onnodig hard in:strat:

Vintage hot rod it is then:crazyhappy:

Kim Wilson
4 november 2009, 09:29
Niks voor mij dus, ik speel alles behalve zachtzinning en druk de snaren nog steeds, tegen beter weten in, onnodig hard in:strat:

Vintage hot rod it is then:crazyhappy:
Zoveel geld uitgeven, en dan afgaan op 20 posts in één topic? Ga testen man, luie flikker! :D

Sinner1980
4 november 2009, 17:29
Zoveel geld uitgeven, en dan afgaan op 20 posts in één topic? Ga testen man, luie flikker! :D

Hey niet zo he....;)
Als je alles gelezen had,dan had je kunnen lezen dat ik ze ook allemaal ga testen...luie flikker!;)