PDA

View Full Version : VintageModern tips gevraagd.....



guitarguru
3 november 2009, 18:48
Hallo medeforummers.
Ik heb al weer een aantal maanden een 100 watt VM top. Ik heb er 2 keer mee opgetreden, en zeg 5 keer mee gerepeteerd, maar krijg maar geen overtuigende sounds eruit :???: Hebben jullie tips?

Ik ben bang dat de mastervolume gewoon ver open moet op hem body, warmte en ballen te geven. Ik krijg op onze, toch redelijk stevige, bandvolume een naar, dun en fizzy klinkende versterkersound. Wat scherpe en krasserige crunchsound. Beetje goedkope Nintendo geluidjes.
Ook bromt hij nogal, maar dan vooral met pedalen ervoor. Rechtstreeks ingeplugd valt het wel mee.
Ik zoek een lekkere jaren 60/70 vintage Marshall Plexi sound (The Free/Paul Kossoff) en hoopte dat te vinden in de VM.
Zitten die sounds er nou wel of niet in?!
Ik speel met een Gibson LP Std. Lim. Ed., en over een Bogner 1x12 Cube met 16 ohm V30 of een Genz Benz 2x12 cab.

Hij staat in principe nu te koop, maar heb nog steeds de illusie dat ie echt waanzinnig moet kunnen klinken, al heb ik een voorgevoel dat de modernere Marshalls een beetje nepgeluidjes produceren, en moet ik misschien gewoon voor een echte oude klassieker gaan........ Maar ja die moet natuurlijk ook weer gewoon keihard staan..........
Jammer dat de CMW Plexi Jr. te weinig headroom heeft. Die heeft wel die mojo nml. Die moet dus ook weg.

sjaak1990
3 november 2009, 18:51
Niet flauw bedoelt hoor maar heb waarom heb je hem gekocht? Vond je hem toen wel lekker klinken of heb je verwachtingen gekocht? Er moet toch wel wat inzitten, met een boost moet hij toch kunnen scheuren, heb er geen ervaring mee helaas. Misschien moet je voor het echte werk gaan.
Wat wel wat kan zijn, v30's zijn nou niet de ultieme scheurspeakers in mijn mening, greenbacks of g12-65's vind ik bijvoorbeeld veel lekkerder voor een ouderwets geluid.

guitarguru
3 november 2009, 18:55
In de muziekwinkel klonk hij best wel lekker. Omdat ik me daar nooit zo op mijn gemak voel, heb ik wel al gauw iets van: de rest zoek ik wel in mijn eentje uit, thuis of met de band.
De eerste keer dat ik ermee repeteerde klonk ie wel te gek trouwens. Maar ik stond toen loeihard. Dat werd die avond gedoogd. Sindsdien is het een drama. Is dat dan toch het hele euvel, dat ie dus te hard moet staan?

Bernd Veenema
3 november 2009, 19:10
Ik ken iemand die met hetzelfde probleem kampte. Zijn oplossing was om de versterker op een 4x12 in de woonkamer te zetten met de Master op 10 en om zelf in de gang te gaan staan spelen (serieus). De Master moet dus flink open bij deze amp. Je zou een goede powerbreak kunnen proberen (TAD Silencer ofzo),

guitarguru
3 november 2009, 19:57
Thanx Bernd :) Daar was ik al bang voor dus. CMW net te zacht voor onze best luide band, en de VM te hard voor onze niet absurd harde band........

Valt er nog iets met Mastervolume te doen vraag ik mij af. Of heeft die VM al een PPI Mastervolume. Dacht van wel, ergens gelezen te hebben.

Maar hebben andere VM gebruikers hier nog iets aan toe te voegen. Tips en trics?

Chris Winsemius
3 november 2009, 20:00
Thanx Bernd :) Daar was ik al bang voor dus. CMW net te zacht voor onze best luide band, en de VM te hard voor onze niet absurd harde band........

Valt er nog iets met Mastervolume te doen vraag ik mij af. Of heeft die VM al een PPI Mastervolume. Dacht van wel, ergens gelezen te hebben.

Maar hebben andere VM gebruikers hier nog iets aan toe te voegen. Tips en trics?

Zit standaar 'n post pi mv in, wel weer 'n ander type dan dat ik gebruik. Heb ze wel gemod qua circuit en plaatsing choke en andere OT, dan verdwijnt de "lappendeken" die op de sound hangt en klinkt ie ie ook lekkerder op lage volumes.

Heb je de PJunior al met meer speakers geprobeerd, ik bedoel: 2 ipv. 1 of 4 ipv. 2?

guitarguru
3 november 2009, 20:03
Ik herinner mij ineens dat ik die eerste repetitie wel een Alnico Gold in mijn Cube had zitten. :mad: Zou natuurlijk ook mee hebben kunnen werken aan die 'magische' repetitieavond. Die is overigens 8 ohm, itt de 16 ohm V30. Kan dat meespelen?

Dat ge-switch ook altijd met speakers en amps........ zie soms door de speakers de cab niet meer.....

guitarguru
3 november 2009, 20:06
Zit standaar 'n post pi mv in, wel weer 'n ander type dan dat ik gebruik. Heb ze wel gemod qua circuit en plaatsing choke en andere OT, dan verdwijnt de "lappendeken" die op de sound hangt en klinkt ie ie ook lekkerder op lage volumes.

Heb je de PJunior al met meer speakers geprobeerd, ik bedoel: 2 ipv. 1 of 4 ipv. 2?

Ervaar totaal geen 'lappendeken' op de sound. Hij is juist erg bright en krasserig.

Plexi Jr. nooit gebruikt met 2x12 nee. Was altijd zo'n lief setje met de Bogner Cube. Gaat me dat wat extra headroom opleveren dan Chris?

the sure thing
3 november 2009, 20:10
Laat een PPIMV inbouwen of gebruik een goede powersoak (loadbox). Laat m ook eens nakijken. Het hoofdprobleem van de VINTAGEMODERN is dat ie pas gaat klinken als de MASTERvolume flink opengedraaid wordt.

Daarnaast zou ie met goede buizen, minimaal een 2x12 toch echt een volwassen sound moeten hebben in een band-setting.

Ga ermee maar bijv. CMW; die kan prima een PPIMV inbouwen en heeft veel verstand van Marshalls/hoe een Marshall hoort te klinken.

Chris Winsemius
3 november 2009, 20:17
Ervaar totaal geen 'lappendeken' op de sound. Hij is juist erg bright en krasserig.

Plexi Jr. nooit gebruikt met 2x12 nee. Was altijd zo'n lief setje met de Bogner Cube. Gaat me dat wat extra headroom opleveren dan Chris?

Er zit wat krasserigheid in maar ook heel weinig harmonischen in het tophoog. Laatste is oa. van belang voor 'n goede en "gebalanceerde" sound op elk volume.

2x12 of 4x12 ipv. 1x12: meer volume, dus ook meer clean volume (er van uitgaande dat het speakers zijn met hetzelfde rendement).

Chris Winsemius
3 november 2009, 20:18
Laat een PPIMV inbouwen of gebruik een goede powersoak (loadbox). Laat m ook eens nakijken. Het hoofdprobleem van de VINTAGEMODERN is dat ie pas gaat klinken als de MASTERvolume flink opengedraaid wordt.

Daarnaast zou ie met goede buizen, minimaal een 2x12 toch echt een volwassen sound moeten hebben in een band-setting.

Ga ermee maar bijv. CMW; die kan prima een PPIMV inbouwen en heeft veel verstand van Marshalls/hoe een Marshall hoort te klinken.

Zie eerdere post van mij: er zit al 'n post pi mv in die versterkers.....

the sure thing
3 november 2009, 21:51
Ik herinner mij ineens dat ik die eerste repetitie wel een Alnico Gold in mijn Cube had zitten. :mad: Zou natuurlijk ook mee hebben kunnen werken aan die 'magische' repetitieavond. Die is overigens 8 ohm, itt de 16 ohm V30. Kan dat meespelen?

Dat ge-switch ook altijd met speakers en amps........ zie soms door de speakers de cab niet meer..... Een alnico gold is idd een wezenlijk andere speaker dan de V30! Zou kunnen....

Ik wist niet dat er al een PPIMV in zit. TOch er maar mee naar Chris :)

farstreetblues
3 november 2009, 22:28
Hoi,

ik heb de 50 watt versie over een marshall 2x12 cab, en in het begin moest ik echt even wennen, maar nu heb ik toch de sound die ik wil hebben, á la Moore en cream etc. Ben er helemaal wilt van.

De vintage modern is een amp waarbij je de mastervolume gewoon wat verder moet zetten, en je moet een beetje spelen/tweaken met de mid. bij mijzelf staat ie over de helft, en heb er nog een Rothwell Atomic Booster voor zitten, die altijd aan staat, en de rest regel je met de volume knop van de gitaar. Kijk wel uit met de body knop en de bass, want daar kan ie nog wel eens wat fuzzy worden, als je die te ver draait.


gr. Jasper

sjaak1990
3 november 2009, 23:20
In de muziekwinkel klonk hij best wel lekker. Omdat ik me daar nooit zo op mijn gemak voel, heb ik wel al gauw iets van: de rest zoek ik wel in mijn eentje uit, thuis of met de band.
De eerste keer dat ik ermee repeteerde klonk ie wel te gek trouwens. Maar ik stond toen loeihard. Dat werd die avond gedoogd. Sindsdien is het een drama. Is dat dan toch het hele euvel, dat ie dus te hard moet staan?

Ik ken dat probleem. Powersoak kan je lijkt me wel helpen. Booster ervoor misschien ook en ik zou ook eens andere speakers proberen vooral speakers met een wat lager rendement dan kan hij toch wat verder open.

iWishmaster
3 november 2009, 23:56
Persoonlijk vind ik de combinatie van een vintage (marshall) crunch sound en V30's vrij slecht. Maar dat is erg subjectief natuurlijk. Vooral op laag volume snel krasserig en dun. Probeer toch eens andere speakers, zoals greenbacks (of andere, 'warmere' speakers). De lagere efficientie helpt je ook het volume wat meer beheersen, maar verwacht er geen wonderen van. Wat ik ook vond helpen (met name in een 1x12"), was een beamblocker. Ik heb zelf een bogner cube met en zonder beamblocker naast elkaar getest en was behoorlijk verwonderd over het verschil. Iets minder schel, wat warmer en betere spreiding, zeker de moeite waard!

guitarguru
4 november 2009, 05:53
Bedankt allemaal voor jullie reacties!
Ik ga de Alnico Gold weer in mijn Cube zetten. De beamblocker zit er al in. Is wel maar 50 watt he.........dus oppassen.

Powersoak is ook een goeie ja. Had mss toch voor de 50 watter moeten kiezen, maar koos voor de headroom, die nu dus een probleem vormt :supercool:

Heb wel een 2x12 kast. Maar welke Greenbacks (-achtigen) leveren samen 100 watt dan?

Bernd Veenema
4 november 2009, 08:54
Bedankt allemaal voor jullie reacties!
Ik ga de Alnico Gold weer in mijn Cube zetten. De beamblocker zit er al in. Is wel maar 50 watt he.........dus oppassen.

Powersoak is ook een goeie ja. Had mss toch voor de 50 watter moeten kiezen, maar koos voor de headroom, die nu dus een probleem vormt :supercool:

Heb wel een 2x12 kast. Maar welke Greenbacks (-achtigen) leveren samen 100 watt dan?

Je kunt de G12H65 kunnen proberen.

Squier02
4 november 2009, 09:06
als 100 watt een probleem vormt en je wilt er niet teveel fratsen aan hangen, is het dan misschien een idee om hem te ruilen tegen de 50 watt versie?

Squier4ever
4 november 2009, 10:47
Of mss toch een Plexi + kopen, mss kun je je Jr. wel inruilen bij CMW.... :D

Rick trodat
4 november 2009, 11:13
Gewoon andere speaker. En anders de 2 eindbuizen eruit. Of dat ding gewoon vol open en er iets voor zetten (plexiglas??). Ik heb tot nu toe alleen maar marshalls gehoord die pas vol en warm gaan klinken op standje 8.

E-J
4 november 2009, 12:41
Misschien kan ik nog een duit in het zakje doen.

Probeer die master volume zo hoog mogelijk te zetten op het low range kanaal. EQ aardig neutraal, met misschien de treble knop een tikkie terug. Speel ook flink met de detail en body knop, ik denk dat daarin het verschil kan liggen. Paul Kossoff speelde volgens mij nooit met veel gain en had de toonknop op zijn Les Paul ook altijd aardig teruggedraaid om het scherpe uit het geluid te halen. En tja... het volume... dat zal vele malen hoger liggen dan nu. Misschien de mid boost ook aan op de VM? Ik zou zeggen, zet die VM een keer een middagje in een wat grotere ruimte, voer het volume op naar bandniveau (dus niet té hard) en draaien maar aan die knoppies! Ik heb een aantal keren een VM geprobeerd en ik vond ze niet zo makkelijk begrijpbaar maar na een tijdje kreeg ik er wel een lekker warm jaren '70 geluid uit...

En ja... de speaker maakt zo ontiegelijk veel uit. Neem je amp eens mee naar Kool en Elfring en test hem op een cabinet met Greenbacks?

Je moet echt dat geluid wat tussen je oren zit uit die amp kunnen halen, ik weet het zeker :).

the sure thing
4 november 2009, 12:56
Je moet echt dat geluid wat tussen je oren zit uit die amp kunnen halen, ik weet het zeker :). +1 ! Ik weet het ook zeker.

Baker
4 november 2009, 12:58
Ik heb tot nu toe alleen maar marshalls gehoord die pas vol en warm gaan klinken op standje 8.

overdrijven is ook een vak...

Rick trodat
4 november 2009, 13:26
overdrijven is ook een vak...

Heb ik het over de 100 watt's. zeker de jcm 900 series en de dsl 100.

Riky
4 november 2009, 17:07
Standje 8? Waar treed jij in godsnaam op dat je een 100 watt buizenbak op 8 kan zetten?

vinni
4 november 2009, 18:47
Heb ook de VM 100watt gehad.

Tja.....de VM moet wel een tandje harder voor het gewenste geluid.
Vergeet niet dat de voorbeelden die jij noemt meestal ook met alles op
10 het leven hebben gezien.

Overigens....ik neem liever een 100watt i.v.m. de headroom die nodig is voor
het clean. Had 35w en 50w amps maar dat hield niet over op grote podia.

Gewoon een beetje testen met buizen en speakers.
Vaak zijn die Marshalls ook te koud gebiast om de buizen langer mee te laten gaan.

Vinni

Rick trodat
5 november 2009, 09:36
Standje 8? Waar treed jij in godsnaam op dat je een 100 watt buizenbak op 8 kan zetten?

2e gitarist vroeger van me had een marshall jcm 900. Dat ding kraste in je oren. Ook op het podium. Toen hadden we een keer een opname, en toen hebben we zijn versterker met 4x12 in de andere kamer op 80% gezet. Opnames waren verbluffend goed. Hij had er toen weer helemaal zin in, en het eerst volgende optreden was weer slecht geluid. Hij heeft uiteindelijk een soldano gekocht.

Wij doen nu trouwens vaak alleen maar kroegen 30 man en dan speel ik over een 15 watt fender super champ. Als ik een gig heb buiten, is het meestal voor 200 man en daar heb ik mijn hook voor, die trouwens nooit verder gaat dan halverwege.

Lexvandoef
5 november 2009, 09:45
Wij doen nu trouwens vaak alleen maar kroegen 30 man en dan speel ik over een 15 watt fender super champ. Als ik een gig heb buiten, is het meestal voor 200 man en daar heb ik mijn hook voor, die trouwens nooit verder gaat dan halverwege.

Grappig! Ik speel zelf thuis met een Champ II (broertje superchamp) en live/in de oefenruimte met mijn Captain :). Gebruik je de ingebouwde combospeaker van de superchamp of niet? Ik niet, gebruik hem als topje, klinkt echt veel beter gelijk.

Rick trodat
5 november 2009, 10:02
Grappig! Ik speel zelf thuis met een Champ II (broertje superchamp) en live/in de oefenruimte met mijn Captain :). Gebruik je de ingebouwde combospeaker van de superchamp of niet? Ik niet, gebruik hem als topje, klinkt echt veel beter gelijk.

Ik gebruik de standaard speaker. Voor de oefenruimte gebruik ik em ook. Ik ben te lui om te gaan slepen met een top en 2x12. Lekker licht, één gitaar en een kleine combo, meer niet.

Riky
5 november 2009, 13:41
2e gitarist vroeger van me had een marshall jcm 900. Dat ding kraste in je oren. Ook op het podium. Toen hadden we een keer een opname, en toen hebben we zijn versterker met 4x12 in de andere kamer op 80% gezet. Opnames waren verbluffend goed. Hij had er toen weer helemaal zin in, en het eerst volgende optreden was weer slecht geluid. Hij heeft uiteindelijk een soldano gekocht.

Wij doen nu trouwens vaak alleen maar kroegen 30 man en dan speel ik over een 15 watt fender super champ. Als ik een gig heb buiten, is het meestal voor 200 man en daar heb ik mijn hook voor, die trouwens nooit verder gaat dan halverwege.

Heb al een paar keer live gespeeld over marshalls van andere mensen, maar die klonken naar mijn idee gewoon goed op de helft. Veel marshall klinken wel snel schel , maar dat is wel te verhelpen door wat aan je tone knoppen van je gitaar en treble van de amp te prutsen.
Misschien dat ik andere sound prefereer die wel te behalen is op laag volume...

guitarguru
5 november 2009, 17:57
Mijn VintageModern bromt ook best wel erg. Maar alleen als ik mijn pedalen er voor zet. Gitaar rechtstreeks ingeplugd is het okay. Ik heb redelijk goede pedalen, meeste true bypass. Zou het aan de 1-spot adapter kunnen liggen?

Dit en de matige sounds geven de amp een wat 'goedkoop' gevoel bij mij. Weinig mojo zal ik maar zeggen. Misschien moet ik anders toch naar een wat sophisticatere amp op zoek. Nog ideeën voor een Plexi-like amp met mojo?

Ga de VM morgen nog eens goed aan de tand voelen. Kijken of ie mag blijven of niet.....

Bernd Veenema
5 november 2009, 18:04
De CMW Plexi + is een superversterker vind ik! En met zijn (goede) PPIMV klinkt hij ook op een wat lager volume al erg goed.

guitarguru
5 november 2009, 20:02
De CMW Plexi + is een superversterker vind ik! En met zijn (goede) PPIMV klinkt hij ook op een wat lager volume al erg goed.

Heb ik wel eens overwogen ja, maar kwam toen financieel niet verder dan de Plexi Jr. Overigens ook een zeer goede amp, die ik morgen ook eens op mijn 2x12 ga bespelen.

the sure thing
5 november 2009, 23:55
Heb ik wel eens overwogen ja, maar kwam toen financieel niet verder dan de Plexi Jr. Overigens ook een zeer goede amp, die ik morgen ook eens op mijn 2x12 ga bespelen.Als je MOJO wilt en op oude ampgeluiden kikt, moet je zeker het arsenaal van CMW eens in de gaten houden. Desnoods doorsparen! En CMW gemodde amps kom je 2e hands ook nog wel eens tegen. Of een goedkope oplossing:

Een Marshall JCM 800 kopen en daar de JCM888 mod van Chris in laten zetten. Of zowiezo je JCM 800 door hem onder handen laten nemen.

guitarguru
7 november 2009, 15:04
Bandrepetitie ging gisteren helaas niet door. Vandaag even vier 1x12 kastjes, die ik hier nog had slingeren, uitgerust met verschillende speakers.
Celestion Alnico Gold, G12H100, Vintage 30 en een G12M20 Heritage.

Wat een eye-opener zeg! Vond de Marshall VM schel en krasserig klinken op zowel de V30, de G12H100 als de Alnico Gold. Maar wat klinkt ie sweeeeet op de G12M20 Greenback:mmmm:
Heerlijke soepele vintage vervorming/leadtones op de low dynamic range, met een overdrive en boostertje ervoor. Precies zoals ik het hebben wil.

Alleen kan die Greenback maar 20 watt hebben........ Als ik voorzichtig ben zou ik ermee kunnen repeteren?? Mijn CMW 20 watt topje brulde ook als een bezetene, zonder dat de speaker stukging. Wel tricky.

Ik heb wel een 2x12 kast staan, maar dan kom ik ook niet verder dan 40 watt. 2 x G12H65 zou wel volstaan. Maar hoe verschillen zij van mijn G12M20, qua klankkleur?
Nog andere opties? 4x12 wil ik eigenlijk niet mee rond zeulen.

kenx
7 november 2009, 16:00
Even een vraagje terzijde, heeft een vm een appart clean channel?

Grtz

guitarguru
7 november 2009, 16:04
Even een vraagje terzijde, heeft een vm een appart clean channel?

Grtz

Nee, het is een 1-kanaals amp. Wel kun je 2 verschillende ranges aanzetten. De Low Dynamic en de High Dynamic Range.
Schakelen middels voetpedaal hiertussen is ondoenlijk, vanwege het enorme verschil in volume.

kenx
7 november 2009, 16:32
Nee, het is een 1-kanaals amp. Wel kun je 2 verschillende ranges aanzetten. De Low Dynamic en de High Dynamic Range.
Schakelen middels voetpedaal hiertussen is ondoenlijk, vanwege het enorme verschil in volume.

Jammer, ik werk niet graag met m'n volumepot en heb toch wel zeker clean nodig in de band... Dit wordt dus geen amp voor mij vrees ik...

guitarguru
7 november 2009, 16:34
Jammer, ik werk niet graag met m'n volumepot en heb toch wel zeker clean nodig in de band... Dit wordt dus geen amp voor mij vrees ik...

Gewoon lekker hard clean zetten en overdrive pedaal (en) ervoor.

svdijk
7 november 2009, 16:37
Bandrepetitie ging gisteren helaas niet door. Vandaag even vier 1x12 kastjes, die ik hier nog had slingeren, uitgerust met verschillende speakers.
Celestion Alnico Gold, G12H100, Vintage 30 en een G12M20 Heritage.

Wat een eye-opener zeg! Vond de Marshall VM schel en krasserig klinken op zowel de V30, de G12H100 als de Alnico Gold. Maar wat klinkt ie sweeeeet op de G12M20 Greenback:mmmm:
Heerlijke soepele vintage vervorming/leadtones op de low dynamic range, met een overdrive en boostertje ervoor. Precies zoals ik het hebben wil.

Alleen kan die Greenback maar 20 watt hebben........ Als ik voorzichtig ben zou ik ermee kunnen repeteren?? Mijn CMW 20 watt topje brulde ook als een bezetene, zonder dat de speaker stukging. Wel tricky.

Ik heb wel een 2x12 kast staan, maar dan kom ik ook niet verder dan 40 watt. 2 x G12H65 zou wel volstaan. Maar hoe verschillen zij van mijn G12M20, qua klankkleur?
Nog andere opties? 4x12 wil ik eigenlijk niet mee rond zeulen.

Dat is dus ook de rede waarom Marshall een Greenback-variant (die behoorlijk goed zijn) in de originele VM kasten gebruikt!

guitarguru
7 november 2009, 16:41
Dat is dus ook de rede waarom Marshall een Greenback-variant (die behoorlijk goed zijn) in de originele VM kasten gebruikt!

Ja ze weten waar ze mee bezig zijn dus. Maar ja, toch eerst eens lekker van alles en nog wat proberen he :mad: tot ik de amp wel uit het raam wil gooien....

kenx
7 november 2009, 17:10
Gewoon lekker hard clean zetten en overdrive pedaal (en) ervoor.

Nee, ook niet, want ik vind de overdrive van marshall juist wel lekker, en wil die gebruiken voor ac/dc covers enzo...

TimS
7 november 2009, 17:47
Nee, ook niet, want ik vind de overdrive van marshall juist wel lekker, en wil die gebruiken voor ac/dc covers enzo...
Er zijn toch ook wel pedalen die klinken zoals jij wilt?

Mitch
7 november 2009, 17:52
Ik snapte eerst totaal niet hoe je nou aan te weinig headroom komt met de CMW20 maar toen las ik je speaker/cab verhaal :) Echt, ik heb dat ding in de beta test gehad en ik vond 'm vrijwel zonder uitzondering teveel headroom hebben! Ik heb 'm op een 1x12 open back cab met H30 gehad en dat ging al hard zat, spatje clean en op mijn geliefde Vernet 2x12 met M20's was -ie prachtig van klank en hard zat. Ik zou zeer, zeer serieus overwegen die CMW niet te verkopen en eerst eens verder zoeken naar de juiste cab. Je weet de weg al naar Vernet, het is een absolute aanrader (meeting na meeting weer een absolute publiekslieveling).
Die VM moet je gewoon verkopen. Koop daar een betere cab voor...

kenx
7 november 2009, 17:56
Er zijn toch ook wel pedalen die klinken zoals jij wilt?

Ja maar een marshall is gekend om de distortion/overdrive... Dan ga ik geen marshall kopen, om dan de overdrive uit een pedaaltje te halen :D 3/4 van de playlist bestaat uit rock/hardrock... :D

toneblo
9 november 2009, 17:19
een 100 watt VM op een 2x12?

Niet echt de meest geschikte combi... ( persoonlijk )
De VM is ook ontwikkeld met greenback's.
Dat geeft imho ook de beste feel en karakter eigenschappen.
Als je een dijk van een sound wilt, ben ik bang dat je toch gewoon een 4x12 mee zou moeten nemen.
Zoniet, kool&elvending met v30 en 65ér er in moet goed gaan denk ik!

Chris Winsemius
9 november 2009, 17:24
Nee, ook niet, want ik vind de overdrive van marshall juist wel lekker, en wil die gebruiken voor ac/dc covers enzo...

'n 20 Watt Marshall (2061) is beduidend cleaner dan de meeste (oude, rei. of clone) 50 en zelfs 100 Watters, totaal ander ontwerp qua circuit/etc.

Ik heb de indruk dat gg misschien eens 'n goede cab (Vernet, K&E, etc.) moet proberen met bijvoorbeeld twee (Heritage) M20s.

Voor AC/DC-sounds:
Angus: oude JTM45 of plexi 1987 model (50 Watter)
Malcom: zeer vroege Marshall Superbass
en niet te veel gain er indraaien

kenx
9 november 2009, 17:32
Voor AC/DC-sounds:
Angus: oude JTM45 of plexi 1987 model (50 Watter)
Malcom: zeer vroege Marshall Superbass
en niet te veel gain er indraaien

Ja die jtm45 wil ik alvast hebben, maar bij deze zit ik dan weer denk ik met een clean probleem, en ik werk niet graag met de volumeknop, maar ja, als het moet dan moet het :D

Thijssie
9 november 2009, 17:38
Jammer, ik werk niet graag met m'n volumepot en heb toch wel zeker clean nodig in de band... Dit wordt dus geen amp voor mij vrees ik...
Kun je toch leren? :???:

Werd jij geboren met de manier waarop je nu speelt?

TimS
9 november 2009, 17:52
Heeft een volumepedaal niet dezelfde werking als je volumeknop? Dat vroeg ik me al eerder af omdat ik nu ook aan het pielen ben met vioolgeluiden en dat leek me veel makkelijker met een pedaal.

guitarguru
9 november 2009, 18:19
Als het goed is ga ik zondag a.s. mijn 3 amps (Marshall VintageModern 100w, Bogner Duende 30w en CMW Plexi Jr.+ 20 w) eens bespelen op 1 of 2 Vernet 2x12 kasten met M20's.
Hierna hoop ik nu eens de knoop door te kunnen hakken, waarmee ik verder wil als mijn main amp.

Nog bedankt voor jullie meedenken tot zover.

kenx
9 november 2009, 18:23
Kun je toch leren? :???:

Werd jij geboren met de manier waarop je nu speelt?

...




&tientekens

guitarguru
9 november 2009, 18:29
Heeft een volumepedaal niet dezelfde werking als je volumeknop? Dat vroeg ik me al eerder af omdat ik nu ook aan het pielen ben met vioolgeluiden en dat leek me veel makkelijker met een pedaal.

Ja, werkt ook prima. Zowel voor de versterker, om evt. ook op te schonen, of in de (seriële) fx-loop voor puur volumeaanpassingen c.q. vioolgeluiden.