PDA

View Full Version : ltd MH-401



Trecion
3 november 2009, 12:30
hey gasten,

kan iemand mij misschien wat punten zeggen waar ik op moet letten wanneer ik een LTD MH-401 tweedehands ga kopen. ik weet dat er emg's 81 en 85 moeten inziten. de neck is gelijmd. is er ook een manier om grover tuners te controleren? zijn er nog wat puntjes die ik vergeten ben? ik kan hem niet teste op een amp en ik heb ook de mogelijkheid niet om de mijne mee te nemen? dat risico durf ik echter wel te nemen voor deze spotprijs (150 incl koffer)

alvast bedankt.

pannekoek
3 november 2009, 12:32
hey gasten,

kan iemand mij misschien wat punten zeggen waar ik op moet letten wanneer ik een LTD MH-401 tweedehands ga kopen. ik weet dat er emg's 81 en 85 moeten inziten. de neck is gelijmd. is er ook een manier om grover tuners te controleren? zijn er nog wat puntjes die ik vergeten ben? ik kan hem niet teste op een amp en ik heb ook de mogelijkheid niet om de mijne mee te nemen? dat risico durf ik echter wel te nemen voor deze spotprijs (150 incl koffer)

alvast bedankt.

voor 150 euro is het meenemen en wegwezen. setje emg's + koffer is dat al waard!

Trecion
3 november 2009, 12:35
haha ja dat is wat ik ook d8 dus ik stap zo ff in de trein :P

Tankman
3 november 2009, 14:45
Ik zou alleen nog controleren of het wel echt een LTD MH-401 is, anders idd..MEENEMEN DIE HANDEL!

JurjenYarr
3 november 2009, 17:13
heb je hem al? foto's! :rockon:

Trecion
3 november 2009, 19:49
het was een ltd mh-400 ik heb hem wel meegenomen natuurlijk. kassabon en alels zit er nog bij. destijds gekocht voor 830 euro zie ik. nu nog ff kijke of de emg batterije leeg zijn enzo. keb nog nooit active pick ups gehad :P. hij ziet er verder goed uit op wat flinke lak schade na aan de onderkant. helaas mis hij ook de tremelo-arm. iemand enig idee waar ik aan zo'n ding kan komen?

ik zal morge bij daglicht even foto's make en een NGD ervan maken :P

Trecion
3 november 2009, 20:41
even twee vraagjes.

de volume knop de gitaar lijkt statisch. als ik hem aanraak dan krijg ik een raar geluid door de versterker. ook wanneer ik het volume helemaal terugdraai maakt ie op het laatst een plotselinge switch van hard naar zacht.

en wat voor lijm kan ik gebruike om dat dopje van de elementen switch vast te lijmen?

alvast bedankt :P

Jasper.
3 november 2009, 20:44
Kun je niet een klein stukje plakband erom doen en dan de switch erop? dan zit ie strakker maar dan kun je hem er eventueel ook weer afhalen. Wat die volumeknop betreft, het lijkt wel of er iets niet goed zit qua bedrading.

Trecion
3 november 2009, 20:57
dat met plakband is idd een optie, bedankt.

ik denk dat ik hem morgen even afgeef bij de plaatselijke gitaarwinkel voor onderhouds beurt en die volume knop te repareren. ik heb hier verder geen verstand van.

maar eerst zal ik foto's make voor die ngd :P

Steven Otto
3 november 2009, 20:57
het was een ltd mh-400 ik heb hem wel meegenomen natuurlijk. kassabon en alels zit er nog bij. destijds gekocht voor 830 euro zie ik. nu nog ff kijke of de emg batterije leeg zijn enzo. keb nog nooit active pick ups gehad :P. hij ziet er verder goed uit op wat flinke lak schade na aan de onderkant. helaas mis hij ook de tremelo-arm. iemand enig idee waar ik aan zo'n ding kan komen?

ik zal morge bij daglicht even foto's make en een NGD ervan maken :P

gefeliciteerd met je aankoop. voor 150 euro kan je hier geen beul aan vallen.
tremolo (Floyd Rose type tremolo) :

http://www.guitar-parts.nl/index.php?p=product&id=449&parent=10

Dat met die volume knop zal waarschijnlijk iets met de aarding te maken hebben; anders ff er naar laten kijken door een guitartech of vervangen

Gothra
3 november 2009, 20:58
Tremelo arm kan je btw bestellen bij de duitse winkels, thomann, musik-produktiv. Maar vast ook wel in nederland, weet alleen niet waar. Misschien bij voxhumana

Trecion
3 november 2009, 21:05
bedankt.

ik zag net dat het een Edge Pro II volgens het boekje/blaadje dat er bij zit. kan ik dan nog steeds die floyd rose dingen bestellen?

op de tremelo zelf staat licensed under floyd rose

Jasper.
3 november 2009, 21:11
bedankt.

ik zag net dat het een Edge Pro II volgens het boekje/blaadje dat er bij zit. kan ik dan nog steeds die floyd rose dingen bestellen?

op de tremelo zelf staat licensed under floyd rose

Die edge pro's zitten toch alleen op ibanezen?

Gothra
3 november 2009, 21:34
ja edge pro's zitten sowieso niet op LTD's

Trecion
4 november 2009, 09:19
lol nu jullie het zeggen, het was een ibanez boekje xD

Tankman
4 november 2009, 09:22
Boekje bij een gitaar? Staat er ook in hoe je hem moet bespelen?:soinnocent:

Trecion
4 november 2009, 10:00
haha nee:P der staan wat dingen in over de tremelo enzo. krijg je bij zo'n beetje elke nieuwe gitaar. was de vorige eigenaar ckr vergeten eruit te halen ofzo.

Tankman
4 november 2009, 10:30
Heb het alleen bij de Ibanez SR305 Bas meegemaakt.

Heb toch aardig wat gitaren uit de doos mogen halen, aangezien ik in een muziekwinkel werk, en moet eerlijk zeggen, boekjes kom ik eigenlijk nooit tegen.

Trecion
4 november 2009, 10:42
naja ik heb pas 2 gitaren bij een winkel gekocht en bij mijn epiphone zat een boekje en een instrumenten kabel en bij men ibanez ew20 zat ook iets van een boekje. ik zal ff kijke waarvan dat boekje is als het er bij staat :P

hoort niet bij een bepaald merk. er staat op Ibanez instrument manual. staan verschillende modellen, pick-up setups en dat soort dingen in.

Trecion
4 november 2009, 11:51
naja vanwege de onzin dat ik geen hngd mag maken doe ik het hier maar:

sommigen van jullie zullen gister wel mijn post gezien hebben over een LTD MH-401. Het bleek dus om een LTD MH-400 te gaan. dat maakte mij weinig uit want op een paar kleine dingetjes na is hij helemaal in orde.

http://i767.photobucket.com/albums/xx315/Manuelhousen/032.jpg


Dit samen met een koffer voor maar 150 euro. mij zul je niet horen klagen. straks gaat hij even naar de plaatselijke gitaarshop om de volumeknop te repareren deze is namelijk statisch. ik laat hem ook maar meteen af stellen op drop c want met floyd rose heb ik geen ervaring :P

wat vinden jullie? is zij niet prachtig :D

Jasper.
4 november 2009, 11:55
ik zie niks :(

Gothra
4 november 2009, 11:56
Ik kan je foto's niet zien!

Trecion
4 november 2009, 11:57
wtf, hoe kan ik hier foto's uploade?

Jasper.
4 november 2009, 11:59
ik gebruik altijd imageshack, en dan (volgens mij) de direct link tussen url

Trecion
4 november 2009, 11:59
naja dan maar op deze manier :P

Jasper.
4 november 2009, 12:10
Leuk gitaartje en al helemaal voor dat geld! Ik wou dat ik eens tegen zoiets aan liep

EGH
4 november 2009, 12:34
Damn leuk gitaartje en al helemaal voor dat geld! Waarom zie ik nou nooit zoiets :dontgeti: Maargoed, gefeliciteerd er maar mee! :punk:

Trecion
4 november 2009, 14:19
haha dankje, het verbaasde mij zelfs dat ie er nog was. hij stond al een dag online en had al verwacht dat iemand van hier hem al was gaan halen in eindhoven :P toen ik hoorde dat ie er nog was, was ik meteen in de trein gestapt :P

Justinschut
4 november 2009, 20:05
Cool, waar stond ie dan ? ben em niet tegen gekomen op Marktplaats of gitaarmarkt waar ik toch wel regelmatig kijk..

Wel een cool ding en een 400 is gewoon een 401 maar dan in Korea gebouwd ;) Dus zeker niet minder

ShredTallicA
4 november 2009, 20:08
Lichtelijk gerelateerd dus ik dump hem maar even snel hier :soinnocent:

Weet iemand wat een LTD EX-401DX nieuw kost en 2e hands? :chicken:

Trecion
4 november 2009, 20:58
hij stond gewoon op marktplaats hoor :P maar hij had een vrij rare titel.

sorry maar ik kan je niet helpen met prijzen van gitaren :P

Justinschut
4 november 2009, 22:34
Geluk dat je die net hebt gevonden dan :) Als ie een goede titel had, was ie voor 3 keer zoveel weg gegaan :p

Google weet alle prijzen ;) :P

Trecion
5 november 2009, 00:17
haha ik weet het. daarom zat ik ook al binnen een half uur in de trein erheen nadat hij mijn bod accepteerde :P

Trecion
6 november 2009, 19:30
hij is weer thuis na zijn korte reis naar de gitaarzaak.

netjes afgesteld en geintoneerd. volume knopje gefixed. nieuwe whammy en snare en stuff. *spamm* Altijd tevreden over guitarshop Guus Arons */spamm*

Eind prijs van deze axe inclusief koffer. €207!

ik ben weer hartstikke blij :P:punk::blast: