PDA

View Full Version : Gibson es 339



Marcomeistro
3 november 2009, 10:44
Hoi ik ben nog steeds aan het beslissen over een nieuwe aankoop
Het wordt een gibson es 339 maar weet niet precies het verschil een normale en een fat neck heeft iemand hier meer ervaring mee?

Squier4ever
3 november 2009, 10:45
Het verschil lijkt me duidelijk. standaard versus dik :D Ik hoop dat je je gitaar niet online gaat bestellen? Ik zou altijd gaan testen, zeker voor een gitaar van zulk bedrag. Tenzij je zeker weet dat je met beide overweg kunt en het voor lief neemt dat de ene gibon veel beter is dan de andere.

a.c.
3 november 2009, 10:47
Ik heb er een heleboel geprobeerd (335's dan) en er zit heel veel verschil in de nekprofielen.
Een fatneck is erg lekker, maar soms door de stroperige lak wel wat te heftig voor mij. Uiteindelijk zou ik eerder een fatneck nemen dan een slim taper (60's). Dat voelt toch beter en klinkt beter.

Les Paul R8
3 november 2009, 11:02
De fatneck is niet enorm dik. Over het algemeen is een dikkere nek beter voor de klank. Mijn 339 heeft de fatneck en ik vind hem heerlijk spelen.
De genoemde "stroperige" lak staat ook wel bekend als sticky neck syndrome. Als je je neck even goed schoonmaakt met een polisher als je gespeeld hebt, heb je nergens last van. Is 30 sec werk. Na verloop van tijd is het probleem dan niet meer aanwezig. Elke Gibson heeft er last van. Het heeft te maken met de glanzende afwerking van de nitro lak. Overigens zijn er ook mensen die de neck licht opschuren.

Squier4ever
3 november 2009, 11:15
Opschuren is idd the way to go, speelt hemels! Ook met een poly gelakte neck speelt het zo superfijn met een geschuurd halsje! Moet ik nog steeds bij mijn Dot doen, maar dat doe ik vrijdag wel!

Marcomeistro
3 november 2009, 12:49
Hmm ik heb alleen de standaard gespeeld nog niet de fat maar ik wil hem gaan halen als ik in amerika ben dus moet ff binnenkort die fat neck gaan proberen.

Les Paul R8
3 november 2009, 13:11
Hmm ik heb alleen de standaard gespeeld nog niet de fat maar ik wil hem gaan halen als ik in amerika ben dus moet ff binnenkort die fat neck gaan proberen.

Staar je niet blind op specificaties. Zorg dat je de gitaar vooral erg goed kan uitproberen en beslis dan pas. Anders zien we hem binnen de kortste keren weer op marktplaats terug en dat zou zonde zijn.

a.c.
3 november 2009, 13:25
klopt. Ik heb 4 nieuwe 335's gehad die allemaal niet lekker speelden of wat hadden in de nek. Toen pas de goede gevonden (een oudje).

Hiro
3 november 2009, 13:34
Bij gibson worden de halzen ook met de hand gemaakt dus elke hals is net iets anders als de andere

barno
3 november 2009, 14:13
klopt. Ik heb 4 nieuwe 335's gehad die allemaal niet lekker speelden of wat hadden in de nek. Toen pas de goede gevonden (een oudje).

ik heb een 335 uit 67, de perfecte gitaar, ware het niet dat ze uit de periode stamt dat Gibson belachelijk smalle halzen maakt, ik kan er wel iets mee, maar is doodzonde eigenlijk