PDA

View Full Version : Het beste wat te krijgen valt voor 300 euro



tostiapparaat
2 november 2009, 22:15
Hallo mensfiguren:hippie:

ik speel nu al een half jaar op mijn goedkope made in china Caliber Stratocaster,
ik word er echt gek van!

ze blijft maar niet goed gestemd en het lukt me niet om haar te intoneren.

Ik word bijna wanhopig voor een nieuwe gitaar, ik begin zelfs mijn motivatie om te spelen te verliezen...

Mijn budget ligt nu rond de 120 euro denk ik, maar het is al bijna kerstmis en ik krijg ook nog zakgeld, dus zal mijn budget rond eind dit jaar, begin volgend jaar rond de 300 euro liggen.

Ik zou heel graag een Les Paul willen hebben, cherry sunburst, maar het allerliefste alpine white met zwarte slagplaat

Ik weet dat ik voor 300 euro niks geweldigs kan krijgen,
maar omdat hier erg veel mensen op dit forum actief zijn zal wel iemand me kunnen adviseren over wat ik het beste voor dit budget kan kopen...

Toen ik mijn nieuwe versterker (line 6 Spider III 30W) ging kopen, heb ik op een Vintage V100CS gespeeld, deze beviel mij zeer goed..

Mijn stijl is hardrock/bluesrock (AC/DC, Deep Purple, Aerosmith)
maar ik wil ook als ik het wat beter kan een beetje in de stijl van Clapton/Stevie Ray Vaughan leren spelen.. (ik weet dat zij liefst een strat gebruikten)

Wat is het beste voor mij om te kopen??

alvast bedankt:hippie:

Sinner1980
2 november 2009, 22:22
Een goedkope strat (Mexicaans) of Squier voor je Clapton,SRV

Epiphone les paul standard (tweedehands) voor je andere werk

Leven zit vol keuzes...:strat:...:lp:

tostiapparaat
2 november 2009, 22:25
ik wil pas over een jaar misschien een strat gaan kopen,

eerst een lp

Liquid_Metal
2 november 2009, 22:26
Als je graag een Les Paul wilt zou ik persoonlijk voor een Epiphone gaan. Die spelen best wel fijn. Maar weet je al dat je een Les Paul wilt? Want er zijn nog zoooooooveel andere soorten gitaren.

Midwolda
2 november 2009, 22:27
Een HSS strat, of een LP met coilsplitter.

LordOfLager
2 november 2009, 22:28
Wat je ook kunt overwegen is een Yamaha (Pacifica?). Wel even bespelen (of iemand meenemen), maar in het algemeen zijn het onderschatte gitaren voor het geld.
Maar dan heb je zelfs onder je budget een leuke plank om mee te beginnen.

bagheera
2 november 2009, 22:30
ik wou ook altijd een les paul maar ik heb ze nooit willen kopen van epiphone of een ander copy merk ik wou the real deal maar ik verwacht niet dat iedereen dat geluld opbrengt dus vind ik epiphone een goede keuze.
Ik heb wel alleen op de epiphones les paul customs gespeeld dus van de goedkopere heb ik minder verstand.
De vintage gitaren heb ik ook bespeeld en die vond ik GEWELDIG ( voor het geld ) een andere slagplaat erop want die dat erop zit is niet mooi en woeps je bent weer vertrokken voor een tijdje

en clapton heeft ook lang op les paul gespeeld hoor, zijn vroegere werk was vaak op een les paul als ik het goed heb

nielsnielsniels
2 november 2009, 22:30
Epiphone SG ( 2dehands mss ) en pickups veranderen. Zit je gelijk goed met AC/DC en Clapton (Mayall/Cream). Een SG heeft ook wat meer bite dan een LP, dus helpt ook voor het SRV geluid als je die singlecoil twang mist.

tostiapparaat
2 november 2009, 22:35
ik weet zeker dat ik een les paul wil, ook al zijn er andere gitaren die misschien wel wat beter zijn voor sommige dingen die ik wil spelen, ik verlies nog al snel motivatie als ik met iets moet werken wat me niet goed bevalt...

Sinner1980
2 november 2009, 22:59
ik weet zeker dat ik een les paul wil, ook al zijn er andere gitaren die misschien wel wat beter zijn voor sommige dingen die ik wil spelen, ik verlies nog al snel motivatie als ik met iets moet werken wat me niet goed bevalt...

Waarom open je in hemelsnaam dit topic als je toch al weet wat je wilt?
Maak dan een topic voor een les paul rond de 300...
Maak je het voor iedereen,incl. jezelf een stuk makkelijker man;)

Vadim
2 november 2009, 23:04
Ik zou ook zekere wat modellen van Vintage gaan proberen. De Les Pauls zijn nieuw wel iets boven de 300 euro en 2e hands heb ik ze nog niet gevonden, maar ach die 100 eurootjes extra. Als je toch zoiets hebt van ik wil een strat, dan kan je ook heel goed bij de vintage gitaren terecht. Op het moment staan er een paar op marktplaats voor 200 euro. Echt wel goede planken en met die wilkinson elementen klinken ze ook nog is behoorlijk.

snaarplukker
2 november 2009, 23:55
In deze tijd van het jaar heb je door de schommelende luchtvochtigheidsgraad wel last van ontstemmende gitaren.
Of heb je pas nieuwe snaren opgezet?
Ook de afstelling van je tremmelo kan ermee te maken hebben, of je hem zwevend of plat op de body hebt afgesteld. Indien je het plat op de body hebt afgesteld mogen de tremveren wat strakker staan.
Heeft de snaren genoeg ruimte in de topkam en lopen ze gesmeerd?
Een Strat intoneren is altijd wel goed te doen.
Een low-budget strat aanschaffen ter vervanging van een low-budget Strat lijkt mij onverstandig, dan kan je het beste nog voor een low-budget LP gaan kijken en je Strat goed af (laten) stellen.
Nu lijkt me dat deze LP (http://www.musicstore.de/nl_NL/NLG/Jack-Danny-LC300-WH-White/art-GIT0015699-000) het best in je budget past.
En je houdt dan nog wat over om je strat te upgraden.;)

geert1976
3 november 2009, 01:01
Hallo mensfiguren:hippie:

ik speel nu al een half jaar op mijn goedkope made in china Caliber Stratocaster,
ik word er echt gek van!

ze blijft maar niet goed gestemd en het lukt me niet om haar te intoneren.

Ik word bijna wanhopig voor een nieuwe gitaar, ik begin zelfs mijn motivatie om te spelen te verliezen...

Mijn budget ligt nu rond de 120 euro denk ik, maar het is al bijna kerstmis en ik krijg ook nog zakgeld, dus zal mijn budget rond eind dit jaar, begin volgend jaar rond de 300 euro liggen.

Ik zou heel graag een Les Paul willen hebben, cherry sunburst, maar het allerliefste alpine white met zwarte slagplaat

Ik weet dat ik voor 300 euro niks geweldigs kan krijgen,
maar omdat hier erg veel mensen op dit forum actief zijn zal wel iemand me kunnen adviseren over wat ik het beste voor dit budget kan kopen...

Toen ik mijn nieuwe versterker (line 6 Spider III 30W) ging kopen, heb ik op een Vintage V100CS gespeeld, deze beviel mij zeer goed..

Mijn stijl is hardrock/bluesrock (AC/DC, Deep Purple, Aerosmith)
maar ik wil ook als ik het wat beter kan een beetje in de stijl van Clapton/Stevie Ray Vaughan leren spelen.. (ik weet dat zij liefst een strat gebruikten)

Wat is het beste voor mij om te kopen??

alvast bedankt:hippie:

Check de sigs van diverse forummers, staat wel eens wat leuks tussen (voor die van mij zul je een PL-tje bij je paps moeten vragen ben ik bang)

Orgasmocaster
3 november 2009, 03:15
Agile is in Korea gemaakt, en beter dan Chinese epiphones (Als je een importeur kunt vinden in NL)

verder heb ik goede reviews gelezen over de AXL LP's... en die zijn 199 als ik het goed heb.

http://www.axlguitars.com/images/AL-820-BR_large.png

http://www.axlguitars.com/images/AL-820-CKBW_large.png

tostiapparaat
3 november 2009, 09:27
Waarom open je in hemelsnaam dit topic als je toch al weet wat je wilt?
Maak dan een topic voor een les paul rond de 300...
Maak je het voor iedereen,incl. jezelf een stuk makkelijker man;)

omdat dit topic dus gaat over een les paul voor rond de 300 euro,
dat stukje over die strat was gewoon om aan te geven dat ik weet dat ik niet snel het zelfde geluid en zo kan krijgen met een lp


en over dat was snaarplukker zei: Mijn gitaar was altijd al snel ontstemd, en de snaren hebben genoeg ruimte in de topkam

die jack&danny LC300 vind ik wel mooi, en hij lijkt me (voor zo ver ik verstand heb over gitaren) wel goed,
http://www.musicstore.de/nl_NL/NLG/Jack-Danny-LC300-WH-White/art-GIT0015699-000
zou dit een goede koop zijn??

tostiapparaat
3 november 2009, 09:48
ik denk dat ik een beter idee heb, ik blijf nog wat langer doorsparen en ga dan voor een Epiphone Les Paul Standard

snaarplukker
3 november 2009, 10:43
ik denk dat ik een beter idee heb, ik blijf nog wat langer doorsparen en ga dan voor een Epiphone Les Paul Standard
Epiphone is van Gibson. Kwalitatief is deze gelijk aan andere Chinese gitaren alleen betaal je meer voor de Epiphone logo.

Squier4ever
3 november 2009, 10:58
omdat dit topic dus gaat over een les paul voor rond de 300 euro,
dat stukje over die strat was gewoon om aan te geven dat ik weet dat ik niet snel het zelfde geluid en zo kan krijgen met een lp


en over dat was snaarplukker zei: Mijn gitaar was altijd al snel ontstemd, en de snaren hebben genoeg ruimte in de topkam

die jack&danny LC300 vind ik wel mooi, en hij lijkt me (voor zo ver ik verstand heb over gitaren) wel goed,
http://www.musicstore.de/nl_NL/NLG/Jack-Danny-LC300-WH-White/art-GIT0015699-000
zou dit een goede koop zijn??

Die J&D's zijn best leuke gitaren voor het geld, ik heb nog een LS130, met de oude (open book) headstock erop. Heb inmiddels wel alle electronica vervangen voor die uit mijn Epi Dot (nadat deze ook nieuwe pups had gekregen), maar zijn echt prima gitaartjes voor weinig. Wel zelf gaan testen en specifiek naar een uit de doos vragen, dus niet het demo-model. Anders test je een "goede", voor zover de testgitaren bij MS goed te noemen zijn en krijg je vervolgens nog een crappy exemplaar mee.

Midwolda
3 november 2009, 11:06
"Het beste wat te krijgen valt voor 300 euro" staat natuurlijk in mijn sig. :ok:

Thiez
3 november 2009, 12:18
die ziet er idd best netjes uit midwolda.

Verder wil ik de TS de tip geven om in je gitaar eventueel een miniswitch toe te voegen waarmee je de humbucker kun splitsen in single coil. Ik heb dit ook in mijn sg en het is natuurlijk niet helemaal gelijk aan strat sound maar je kun er wel dat twangy geluid mee verkrijgen.

Tankman
3 november 2009, 14:41
Ooit gedacht aan een Vintage Les Paul modelletje? Bij Spanjaard staan er een aantal. kosten precies 300 euro en het zijn erg leuke dingen. Ze klinken ook nog eens goed.

acousticmats
3 november 2009, 19:51
ik ga mij lekker bij de groep aansluiten, epiphones (ik denk van in de 400 euro reeks) zijn echt wel meer dan degelijke kwaliteit als je voor les pauls zoekt

zo'n les paul standaard is tegenwoordig een zes-achthonderd dollar dacht ik? reken zelf maar terug naar euros

natuulijk kan je als je tweedehands niet erg vindt wel eentje uit de hogere schuif krijgen ^^

Ferraririk
3 november 2009, 20:12
ik ga mij lekker bij de groep aansluiten, epiphones (ik denk van in de 400 euro reeks) zijn echt wel meer dan degelijke kwaliteit als je voor les pauls zoekt

zo'n les paul standaard is tegenwoordig een zes-achthonderd dollar dacht ik? reken zelf maar terug naar euros

natuulijk kan je als je tweedehands niet erg vindt wel eentje uit de hogere schuif krijgen ^^

mijne, van 319 is een erg leuke gitaar, is ook een standard, standard deluxe welteverstaan, het heeft alleen andere lak, (en die van mij dan gouden hardware, voor de rest identiek)

macwilliams
3 november 2009, 20:43
Er staat een epi LP op MP met een vraagprijs van €200,-
staat in Dordrecht.

Sorry het is misschien spam maar ook een buitenkansje.

Haaspaas
3 november 2009, 20:58
Hallo mensfiguren:hippie:

ik speel nu al een half jaar op mijn goedkope made in china Caliber Stratocaster,
ik word er echt gek van!

ze blijft maar niet goed gestemd en het lukt me niet om haar te intoneren.

Ik word bijna wanhopig voor een nieuwe gitaar, ik begin zelfs mijn motivatie om te spelen te verliezen...

:

Dat gevoel ken ik. Heb zelf ook een caliber als eerste gitaar gehad en heb meerdere keren de neiging gehad het ding tegen de muur kapot te slaan, zo slecht is hij. :mad:

J.G.
7 november 2009, 11:30
http://www.2dehands.be/tokai-love-rock-als48-65332078.html?qq=tokai

Jan Buurman
7 november 2009, 11:48
Op Marktplaats staat een Koreaanse Epi Standaard. Volgens mij "Het beste wat te krijgen valt voor 300 euro"
Maar ik ben niet helemaal onbevooroordeeld..:soinnocent::soinnocent:

Quicksilver
7 november 2009, 12:24
Ik moet helaas ook nog enkele weken met m'n caliber. Doe ik het nu 2 jaar bijna mee en diep droevig. Nog even en dan kan ik mijn nieuwe gitaar ophalen, wat een ellende.
Ik heb serieus nagedacht aan stoppen maar dat idee heb ik maar snel weggestopt want ik laat me niet zo veel beďnvloeden door die k*tgitaar, dan word je alsmaar gestoorder en ongelukkiger.

Ik hoop dat je snel zo'n carved top beauty in huis hebt, iedere voormalig Caliber speler verdient het dubbel en dwars als e het mij vraagt)

mesaman
11 november 2009, 01:35
t beste voor 300 euro? 1200 bitterballen of 300 hamburgers!en verder geen idee wat sommige vrouwen kosten. wat dacht je anders!?!?!?! en als JIJ aan gitaren denkt?kijk eens naar een oude ibanez of leuke fender mim/mij.veel fun voor weinig cash.

darkrazer
11 november 2009, 08:29
En een Ibanez? Bijv. een Sa120 heeft twee humbuckers die splitbaar zijn. En is beter bespeelbaar dan bijv. een les paul (lichter in gewicht, smallere hals). En hij klinkt ook nog eens erg goed, door de splitbaarheid kan je alle mogelijke klankvariaties er uitkrijgen.


Het is een heerlijk beginners gitaartje voor 250€!

Midwolda
11 november 2009, 09:10
Ik moet helaas ook nog enkele weken met m'n caliber. Doe ik het nu 2 jaar bijna mee en diep droevig. Nog even en dan kan ik mijn nieuwe gitaar ophalen, wat een ellende.
Ik heb serieus nagedacht aan stoppen maar dat idee heb ik maar snel weggestopt want ik laat me niet zo veel beďnvloeden door die k*tgitaar, dan word je alsmaar gestoorder en ongelukkiger.
Ik hoop dat je snel zo'n carved top beauty in huis hebt, iedere voormalig Caliber speler verdient het dubbel en dwars als e het mij vraagt)

Blues spelen, jongens, vooral vččl de blues spelen... :makeup:

Ferraririk
11 november 2009, 09:42
En een Ibanez? Bijv. een Sa120 heeft twee humbuckers die splitbaar zijn. En is beter bespeelbaar dan bijv. een les paul (lichter in gewicht, smallere hals). En hij klinkt ook nog eens erg goed, door de splitbaarheid kan je alle mogelijke klankvariaties er uitkrijgen.


Het is een heerlijk beginners gitaartje voor 250€!

beter bespeelbaar dan een les paul my ass!
dat is jou mening, sommige mensen vinden het juist fijn, die dikkere hals, en dat gewicht, ik vind het veeeeeeeel beter, persoonlijk

Neals
11 november 2009, 10:42
Ibanez SZ uit Korea.

Vast wel rond de 300 euro te vinden. Beste budget gitaar als je het mij vraagt.Kon ook heel erg goed meekomen met mijn Les Paul.

Chrivip
11 november 2009, 13:30
Ik heb een half jaar geleden precies dezelfde vraag gesteld op dit forum: Een les paul rond de 300,-...[Moet vast nog wel te vinden zijn, volgens mij heette het "Welke Les Paul?"]
Ikzelf heb voor een Vintage LP gekozen, vooral door de tips van de mensen op dit forum. De gitaar speelt echt heerlijk, en die Wilkinson elementen klinken ook hardstikke goed naar mijn mening.
Ik dank jullie nog steeds heel erg voor de hulp, het is een geweldige gitaar! :lp:

munkie
11 november 2009, 13:33
Ik zag ergens 2dehands een London City Hurricane met vaste brug. Plaatje van een 2HB gitaar voor 300 ballen :cheerup:

Ook leuk en gezien: Michael Kelly Patriot(?) voor 250 2dehands.

Net gescoord voor 125: Vantage VP-700, Matsumoku Japan 1977, oudje dus maar op de belangrijke punten goed in orde. VETTE 2 HB gitaar. Er staat een VP-710 in Belgie te koop, vrijwel dezelfde gitaar.

Gewoon blijven surfen :cooler: