PDA

View Full Version : actie na12de fret veel te hoog



YannickH
2 november 2009, 21:15
de actie van de snaren vanaf de12de fret op men ibanez rg1527 is veel te hoog.
de snaren staan echt veel te hoog van de toets af.
wat kan ik daar aan doen?waar moet ik aan draaien?aan men floyd zelf of aan de veren in het body?
de floyd is een pro edge van ibanez

Kars-
2 november 2009, 21:22
Waarschijnlijk staat dan gewoon je hals te hol (backbow)

Zie hier om het op te lossen
http://www.shinyguitargear.nl/Renovatie/gitaar_afstellen.html

YannickH
2 november 2009, 21:26
Waarschijnlijk staat dan gewoon je hals te hol (backbow)

Zie hier om het op te lossen
http://www.shinyguitargear.nl/Renovatie/gitaar_afstellen.html

kan het niet gewoon aan de trem ligt?

Chuck_S.
2 november 2009, 22:39
Je kan 2 dingen doen:

De tremolo in zn geheel dieper in de body laten zinken door aan de 2 'studs' te draaien met de juiste inbussleutel, dus de 2 pootjes waar de trem aan hangt als het ware. Die kan waarschijnlijk nog wel een stukje omlaag.

2e manier is dus inderdaad de hals wat bijstellen, zie bijvoorbeeld www.ibanezrules.com voor details.

Met een combinatie van de 2 methodes kom je tot het fijnste resultaat. Zelf zet ik de hals zo recht mogelijk en dan zet ik de tremolo zo laag mogelijk tot ie aan begint te lopen. (als je dit aan het doen bent: check het aanlopen over het HELE fretboard, en probeer vanaf de 14e tot aan de 24ste ook eens te benden zonder dat ie aanloopt)

Het loont echt de moeite om gewoon eens een avond je gitaar af te gaan zitten stellen, scheelt je voortaan 50,- bij een gitaar winkel en je kan hem na wat oefenen echt precies zo zetten als jij het het fijnst vindt.

Als ik jou was zou ik sowieso de hele tech-sectie op ibanezrules eens doorspitten, hele duidelijke, leerzame site.

Succes ermee

Hiro
3 november 2009, 07:48
inderdaad zoveel mogelijk zelfdoen, als je bij ieder klein dingetje naar een gitaarshop moet, dan ben je en veel geld kwijt en hun kunnen het toch niet perfect naar je eigen smaak omzetten, en met zelf doen kan je ook nog s verschillende dingen proberen en er heel veel van leren

YannickH
3 november 2009, 13:08
inderdaad zoveel mogelijk zelfdoen, als je bij ieder klein dingetje naar een gitaarshop moet, dan ben je en veel geld kwijt en hun kunnen het toch niet perfect naar je eigen smaak omzetten, en met zelf doen kan je ook nog s verschillende dingen proberen en er heel veel van leren

ik heb altijd teveel schrik dat ik iets kapotmaak aan men gitaren:p

Hiro
3 november 2009, 13:31
Begin dan te kutten op een goedkoop dingetje, leer je heel veel van en geloof me, ja kan maar weinig echt slopen