PDA

View Full Version : vraag over 2 pedalen



Trecion
2 november 2009, 21:05
hey mense,
wat vindne jullie van de EHX holy Stain en de Morly Pro Wah (eerste versie). ik heb momenteel geen pedalen en ik kwam deze twee tegen voor een mooie prijs (100 euro). ik speel vooral metal maar ik ben ook niet vies van wat santana en snow patrol,

wat vinden jullie. is dit een goede deal of kan ik het beter niet doen? ik ben niet op zoek naar wat pedaaltjes die ik over een maand weer vervang. en de reviews die ik gelezen heb zijn zeer positief over beidde pedalen.

robert-gitarist
2 november 2009, 21:21
Ik heb de Holy Stain gehad ;)
Tsja, voor het geld geen gek pedaal eigelijk. De drive (fuzz, muff overdrive) is echt ruk. Althans ik vond het niet goed klinken en echt niet bruikbaar maar de reverb maakt bijv. een hele hoop goed. Ik vind de reverbs van EHX erg goed. De Holy Grail reverb is een echte topper maar de reverbs in de Holy Stain zijn ook klasse! Tremelo is ook wel goed, veelzijdiger als bijv. de Boss Tremelo.
Leuke is dat je er ook een expressie pedaal op aan kan sluiten waardoor je hem voor diverse doeleindes kunt gebruiken. Met de Pitchshifter is het bijv. erg tof.
Als je die EHX kunt krijgen voor 50 euro is dat een leuk bedrag! Ik heb mijn Holy Stain net de deur uit gedaan voor 65 euro.

Morley, tsja je bent er gek op of niet. Smaken verschillen. Mijn voorkeur gaat uit naar Vox en Crybaby omdat ik meer van de orginele klassieke wah geluid hou. Een Morley heeft dat geluid na mijn idee niet. Ik kan het niet omschrijven wat ik echt bedoel. Ik heb wel een Morley Bad Horsie2 gehad. Te gekke wah maar nogmaals niet mijn kopje thee.

Trecion
2 november 2009, 21:28
bedankt. voor de distortion/fuz ben ik ook niet geinteresseerd in de holy stain aangezien ik tevreden ben met mijn huidige dist. en tja, ik heb nog geen wah pedaal in me handen gehad maar ik d8, voor die 50 euro kan ik het ook weer doorverkopen als het niks is. mocht ik hem niet veel gebruike heb ik ook niet meteen 100+ euro weg gegooid :P

robert-gitarist
2 november 2009, 21:41
Das waar. Die wah kun je inderdaad nog eens verpatsen voor 5 tientjes. Niet aan mij overigens :seriousf:
100 euro is dus niet echt duur voor deze twee effecten. Ik had mijn Holy Stain op marktplaats staan voor 65 euro. Ik heb echt onwijs veel mailtjes gehad en was hem ook behoorlijk snel kwijt. Dus mocht die je niet bevallen dan ben je die ook makkelijk kwijt. Ik zeg doen! Gewoon voor gaan. Altijd leuk om je kennis te verbreden. Ik heb tig pedalen gehad waar ik geen niks mee kon maar kocht ze voor weinig geld en zo heb ik aardig wat effecten leren kennen en kennis over op gebouwd. Je moet er wel zeker van zijn dat je in z'n geval het pedaal ook weer voor de zelfde prijs (zonder verlies dus) en liefst voor meer kan verkopen :)

Trecion
2 november 2009, 21:46
haha ja dat is altijd wel mooi :P en ach mocht ik er ontevreden over zijn dan zal het verlies eventueel toch maar minimaal zijn :P

maar ik ben toch wel benieuwd naar wat ervaringen met de Morley Pro Wah. ik kan niet ontzettend veel vinden over de eerste versie. wel genoeg over de morley pro wah 2