PDA

View Full Version : geluid amp in computer binnenbrengen zonder mic



meneerrobin
2 november 2009, 17:40
Hoi!

disclaimer: ik heb de zoekfunctie gebruikt maar het forum crasht er steeds op


Ik slaag er niet in om het geluid van mijn versterker digitaal binnen te krijgen in mijn computer.

Mijn gear:
- fender telecaster
- fender deluxe (white lightning)
- line6 toneport UX1
- macbook met garageband 4.1.2.

Mijn bedoeling:

- door mijn telecaster in mijn deluxe spelen, en vanuit de deluxe het signaal sturen naar mijn computer via de toneport om zo het geluid van mijn deluxe digitaal te vangen in garageband.

Indien mogelijk het inputvolume in de computer vollebak en onafhankelijk van het volume van de deluxe, zodat ik stil kan spelen maar alles knal kan opnemen.

Mijn pogingen:
- gitaar -> amp -> preampout -> instrument (line6) -> USB computer
(komt binnen maar onwaarschijnlijk stil, ik kan de deluxe wel laten schreeuwen op 8 maar dan ben ik doof voor ik weet of het wel goed klinkt... en ik heb ouders...) :hippie:
- gitaar -> instrument (line6) -> analog out (line6) -> amp input1 en line6 via usb naar computer

(logisch: het omgekeerde gebeurt: ik hoor mijn computer door mijn amp... veredelde computerboxen en kutgeluid :)) :blast:

the ol' ins and outs:
op de deluxe een preamp out en een power amp in

op de line6 2 line-inputs, een monitor in, 2 analog outs, een instrument in, en een xlr voor zangmicro in, en een headphonejack (dik)



Hulpje? Ik weet niet waar ik mijn signaalsterkte verlies/niet genoeg 'up'... En heb geen zin om te krachtige signalen door te zwakke kanalen te jagen, dus experimenteren kent zijn grenzen bij mijn onwetendheid.

Robin

Midwolda
2 november 2009, 18:02
Headphones naar de line in op je computer en daar ook de volumes bijstellen. :ok: