PDA

View Full Version : TC Electronic Nova System gebruikers...



jutter
2 november 2009, 16:48
Op Youtube klinken ze geweldig goed, de recensies zijn lovend....Maar is het echt een aanrader? Ik zit er namelijk aan te denken om er één aan te schaffen. Graag ervaringen met het systeem!

blindfaith85
2 november 2009, 17:55
Hoi

ik heb hem diverse malen in muziekwinkel geprobeerd en vind het erg leuk ding! beter dan de PODs en GTs. met name de drive is lekker

jutter
2 november 2009, 18:00
Hoe heb je hem geprobeert? In front of the amp? En hoe klonken de effecten?

ACSlater
2 november 2009, 18:06
Dat vind ik dus een enorm nadeel. De drive is niet te gebruiken in de loop en er is geen 4-cable-method om de Nova System aan te sluiten. Maar goed ik ben gelukkig met mijn M13.

blindfaith85
2 november 2009, 18:12
Ja gewoon in de ingang, Guitar->TC->Amp (fender blues junior/fender hotrod deluxe) en klonk erg lekker. dat gesplit met via de loop vind ik nou weer niks.

peter_heijnen
2 november 2009, 18:16
Dat kan ook niet. Als je de line input gebruikt bypass je de analoge sectie.

dml
2 november 2009, 18:42
Hoi

ik heb hem diverse malen in muziekwinkel geprobeerd en vind het erg leuk ding! beter dan de PODs en GTs. met name de drive is lekker

Beetje appels met peren vergelijken........

Ik heb 'm een tijdje gehad en veelvuldig live gebruikt i.c.m. een Koch Pedaltone, waarbij de TC in de FX-loop van de Koch hing. Daarbij gebruikte ik gewoon de Drive input en dus ook de analoge overdrive van de TC. Je zou denken dat dit niet zou klinken maar niets is minder waar, natuurlijk afhankelijk van smaak. Ik gebruikte voor clean met een randje de Distortion uit de TC. De reverb en delay zijn van de bekende TC kwaliteit dus gewoon goed. Ben zelf geen liefhebber van de TC chorus dus daar gebruikte ik meestal de pitch shifter voor. Verder een mooi apparaat dat behoorlijk gebruiksvriendelijk is. Ik heb 'm overigens verkocht omdat ik hoofdzakelijk de delay gebruikte, beetje zonde dus.

jutter
2 november 2009, 20:21
Beetje appels met peren vergelijken........

Ik heb 'm een tijdje gehad en veelvuldig live gebruikt i.c.m. een Koch Pedaltone, waarbij de TC in de FX-loop van de Koch hing. Daarbij gebruikte ik gewoon de Drive input en dus ook de analoge overdrive van de TC. Je zou denken dat dit niet zou klinken maar niets is minder waar, natuurlijk afhankelijk van smaak. Ik gebruikte voor clean met een randje de Distortion uit de TC. De reverb en delay zijn van de bekende TC kwaliteit dus gewoon goed. Ben zelf geen liefhebber van de TC chorus dus daar gebruikte ik meestal de pitch shifter voor. Verder een mooi apparaat dat behoorlijk gebruiksvriendelijk is. Ik heb 'm overigens verkocht omdat ik hoofdzakelijk de delay gebruikte, beetje zonde dus.

Als ik je goed begrijp was je er best wel over te spreken? En de distortions vond je minder?

dml
2 november 2009, 20:31
Ik was er absoluut over te spreken. Sowieso haalde ik de distortion uit mijn Pedaltone maar voor een clean met een randje gebruikte ik de distortion uit de TC. De overdrive van de TC neigt behoorlijk naar de Sparkle Drive van Voodoo Lab waarij het cleane geluid samen met een milde oversturing te horen. Daar moet je van houden, ik in ieder geval niet, vandaar dat ik daar dus de distortion voor gebruikte.

even
3 november 2009, 18:00
Ik ben er nog steeds heel blij mee en gebruik 'm dus live in mijn band sinds september vorig jaar. Ik zet de nova system dus gewoon voor mijn Mesa 22+.
Ik heb behoorlijk wat spullen gehad en was het gesjouw en het aansluiten van kabels spuugzat. Ik vogelvlucht ben ik de laatste 15 jaar van een Mesa mark 3 met losse pedalen, naar een volledige 19 inch set gegaan. (triaxis, mesa 2.90 en hierna een mesa 20/20, intellifex etc. Prima sound maar dat sjouwen dus hé?? en tig kabels en midi en noem maar op, doodziek wordt je ervan als je dat elke week weer moet meeslepen en aansluiten. Ik had de mesa 22+ al een jaar of vijf werkeloos staan en heb besloten om hier verder mee te gaan en er iets voor te zetten. Eerst een Vox tonelab en vorig jaar dus de nova system. Ik had ook nog een Fulltone OCD en wilde deze eerst gebruiken naast de nova. Maar de overdirive/distortion is prima en ik heb de Fulltone dus ook maar verkocht. Het werkt dus vooral lekker als je een buizencombo op het randje tegen vervorming afsteld. Ik vind de nova nog steeds een aanrader en er zullen steeds weer nieuwe bakjes op de markt komen. Ik kijk niet meer verder of er moet een verbeterde nova komen. Voordelen; ik gebruik de preset mode en daar kan je binnen een preset nog allerlei effecten in/uit schakelen. De effecten zijn allemaal van uitstekende kwaliteit. Nadelen; in de presetmode is het overschakelen naar een andere preset een tikje langzaam. Het schakelen van de effecten binnen de presets echter niet. Gebruik je 'm dus in stompbox mode dan heb je geen vertraging. Het voordeel daarvan is dat je dan eigenlijk 64 (dacht ik) pedalbords kan instellen. Dus voor elke song een ander pedalboard als je wilt. Eigenlijk is er heel veel mogelijk.
Wat ik nog wil benadrukken dat ik een heerlijke sound heb en die live zeer goed is te controleren. Ik speel dan wel niet meer stereo maar ben over deze compacte set eigenlijk net zo tevreden als toen ik die hele 19 inch set had en pijn in mijn rug:(

jutter
3 november 2009, 21:22
Dat is duidelijk! Nog een vraag: hoe klinkt hij op hoog volume? En hoe klinkt hij op een supercleane versterker?

even
4 november 2009, 08:53
Dat hangt natuurlijk af van wat jij op hoog volume bedoelt. Ik spreek liever over bandvolume en dan weten de meeste wel ongeveer wat ik bedoel. hangt meestal van de drummer af. Zoals ik al schreef ben ik zeer tevreden over de sound, maar dat hangt natuurlijk ook van je versterker af. Clean klinkt de nova uitstekend. De TC effecten zijn altijd al zeer goed geweest.

Tankman
4 november 2009, 09:19
De effecten klinken uitstekend. Alleen vind ik de drives niet helemaal wat het hoort te zijn. Het is het steeds net niet. Iets te digitaal.

jutter
4 november 2009, 11:46
Ik was er absoluut over te spreken. Sowieso haalde ik de distortion uit mijn Pedaltone maar voor een clean met een randje gebruikte ik de distortion uit de TC. De overdrive van de TC neigt behoorlijk naar de Sparkle Drive van Voodoo Lab waarij het cleane geluid samen met een milde oversturing te horen. Daar moet je van houden, ik in ieder geval niet, vandaar dat ik daar dus de distortion voor gebruikte.


Ik had ook nog een Fulltone OCD en wilde deze eerst gebruiken naast de nova. Maar de overdirive/distortion is prima en ik heb de Fulltone dus ook maar verkocht. Het werkt dus vooral lekker als je een buizencombo op het randje tegen vervorming afsteld. Ik vind de nova nog steeds een aanrader en er zullen steeds weer nieuwe bakjes op de markt komen. Ik kijk niet meer verder of er moet een verbeterde nova komen. Voordelen; ik gebruik de preset mode en daar kan je binnen een preset nog allerlei effecten in/uit schakelen. De effecten zijn allemaal van uitstekende kwaliteit. Nadelen; in de presetmode is het overschakelen naar een andere preset een tikje langzaam. Het schakelen van de effecten binnen de presets echter niet. Gebruik je 'm dus in stompbox mode dan heb je geen vertraging. Het voordeel daarvan is dat je dan eigenlijk 64 (dacht ik) pedalbords kan instellen. Dus voor elke song een ander pedalboard als je wilt. Eigenlijk is er heel veel mogelijk.
Wat ik nog wil benadrukken dat ik een heerlijke sound heb en die live zeer goed is te controleren. Ik speel dan wel niet meer stereo maar ben over deze compacte set eigenlijk net zo tevreden als toen ik die hele 19 inch set had en pijn in mijn rug:(


De effecten klinken uitstekend. Alleen vind ik de drives niet helemaal wat het hoort te zijn. Het is het steeds net niet. Iets te digitaal.

Mijn vraag is of je gewoon een overdrive/distortionpedaal voor de Nova kan zetten en dan rechtstreeks naar de input van de versterker?

Tankman
4 november 2009, 17:25
De drive is uit te schakelen. Ik zou dan gewoon een mooie clean sound met dat ding produceren en dan daarna een drive naar jouw smaak gebruiken.

Als ik jou was zou ik naar een winkel gaan die dat ding in huis heeft (Kom net weer van de Spanjaard en die hebben hem liggen). Ze hebben ook een hele hoop drives en distortions. Dus ga met je eigen gitaar erheen en zoek dan uit wat het beste voor je werkt.

jutter
4 november 2009, 23:37
Ik heb hem vanavond geprobeert maar viel me tegen. Effecten waren goed maar om te zeggen super...nou nee! De overdrive en distortion vond ik maar niks! Ik heb 100x liever de overdrive van mijn Okko Diablo en de OD/Distortion van mijn Koch TT. De verkoper had een Kool&Elferink cabinet staan met 2x12 Celestion G12H 70th anniversary erin. Mijn Koch erop gezet en wouw, dat klonk te gek! Ik denk dat ik die cab maar ga kopen!

Tankman
4 november 2009, 23:40
Akoestiek in de winkel is heel anders dan je akoestiek thuis he...

Heb vandaag chorus pedalen getest in de winkel. Ik mocht het pedaaltje van de winkel lenen om met mijn eigen gear in mijn oefenruimte te testen voor ik besluit hem te kopen of niet.

Altijd handig als je dat ff mag doen.

jutter
4 november 2009, 23:56
Akoestiek in de winkel is heel anders dan je akoestiek thuis he...

Heb vandaag chorus pedalen getest in de winkel. Ik mocht het pedaaltje van de winkel lenen om met mijn eigen gear in mijn oefenruimte te testen voor ik besluit hem te kopen of niet.

Altijd handig als je dat ff mag doen.

Dit was niet in de winkel maar thuis..

Tankman
5 november 2009, 00:19
Dan heb ik niks gezegd...