PDA

View Full Version : Gezocht: Cheape metal-elementen :P



Ditmar
7 april 2003, 12:53
Hee hallo, ik zit thuis met een Epiphone Flying V, maar daar zitten elementen in, die mij toch echt te weinig output hebben en veels te snel gaan zingen en zoemen bij hoge volumes met veel distortion (rectifier stand op m'n pod dus). Nou wil ik dus voor niet al te veel geld ietwat lekkerder elementen erin laten zetten. Nou zat ik dus (niet gaan lachen aub) te denken aan EMG Hz's of EMG Selects, omdat die lekker stil zijn, en met een Rectifier erover toch best lekker klinken. (dat ze steriel zijn kan me geen fuck schelen, tis voornamelijk bedoeld voor powerchords raggen)

Alleen: Ik weet het verschil niet tussen de Hz's en de Selects, welke zijn beter, en welke kan ik er het beste in laten flikkeren ?? Als iemand trouwens nog andere cheape, passieve pickups weet, kunnen ze die natuurlijk ook aanraden :wink:

(en niet beginnen dat ik beter voor iets duurders en beters kan gaan, want daar heb ik dus een gibson les paul voor)

Ic3gl0vE
7 april 2003, 13:27
de Hz's zijn dacht ik 'echt' door EMG gemaakt en de selects 'designed by EMG'. De HZ's zullen dan ook wel beter zijn.
In mijn randy rhoads zitten trouwens jackson pickups die ook wel lekker scheuren, beetje weniig tone alleen (daarom wil ik ze ook ooit een keer vervangen). Die dingen moet je ook heel goedkoop wel kunnen krijgen lijkt me

A3
7 april 2003, 13:58
Duncan designed elementen zijn ook best goed, ze steken in mijn jackson (standaard) maar ik denk wel dat je ze ergens moet kunnen vinden. Van de prijs weet ik niets, maar dat kan toch niet te hoog zijn. In de mijne steken dd 103, die zijn gebaseerd op de seymour duncan distortion.

Ic3gl0vE
7 april 2003, 21:43
SD designed klinken goed ja, vind ik ook. Maar die zullen al wel iets meer kosten dan bijv. Jackson elementen (aangezien die SD designed op de wat duurdere jacksons zitten)

Lacrymosa
8 april 2003, 09:34
Ik heb nog een Bill Lawrence 500XL voor je

CheerS!!