PDA

View Full Version : Fender Champ 12 + Torresmods



Telecarel
2 november 2009, 16:06
Hallo Allemaal,

Allereerst excuses voor het starten van een nieuw topic maar doordat de zoekoptie tijdelijk buiten bedrijf is maar een nieuw draadje gestart.

Ik heb een nieuwe/grotere/zwaardere versterker gekocht en nu is mijn Fender Champ 12 Red Knob overbodig. Heb hem recent helemaal laten nakijken en voorzien van nieuwe buizen. Verleden jaar nog zijn er een tweetal Torres mods uitgevoerd. Kortom, om een lang verhaal kort te houden, een prima ampje met een volwassen geluid.
Enigzins vergelijkbaar, de Fender Blues Junior, als die te koop staan vliegen ze weg..

Ik weet dat de laatse tijd er een overvloed is aan nieuwe kleine buizenversterkertjes maar hoor/lees her en der dat daar ook een hoop rommel tussen zit. Kwalitatief is mijn Red Knob Champ met 12" speaker, 2 kanalen en Torresmods een uitstekende amp.

Hoe kan het nou dat ik mijn Champ aan de straatstenen niet kwijt raak? Hij staat al een tijdje te koop en buiten een enkele onzinbieding (100 euro of minder) krijg ik geen enkele reactie? Ik heb destijds mijn Champ voor 275 euries gekocht en volledig geserviced, voorzien van hagelnieuwe buizen en Torresmods moet ik toch tenminste hetzelfde bedrag kunnen vragen? Heb zelfs hier op gitaarmarkt een zelfde versterker gezien (Snakeskin) waar de eigenaar maar liefst 499 voor vraagt. Dat is wel een beetje te hoog denk ik, maar goed, wat is een reeele prijs?

Ik zou graag van jullie horen wat een reële vraagprijs is.

Alvast bedankt voor jullie reactie!

Hanzemannetje
2 november 2009, 18:27
Hoe is het clean op deze versterker? Is hij niet heel bassy?

Chris Winsemius
2 november 2009, 19:08
De meeste gewilde Fender Champs zijn de oude tweeds, blackfaces en silverfaces (ook in deze volgorde). De SuperChamp (totaal ander ontwerp) is ook zeer gewild. De Champ 12 is gewoon minder gewild maar absoluut niet slecht oid.

erwin_ve
2 november 2009, 19:26
Ik heb ook een Fender Champ 12. Wel een recap gedaan, dat was echt nodig, daardoor heeft het weer wat meer ballen en smeert het geluid minder dicht.
Wat houd die torres mod in?

G.G.
2 november 2009, 20:39
Zo'n versterkertje is best leuk als knutselbasis, jammer dat ik dan eerst mijn strat moet zien kwijt te raken.... €200 - € 275 is een prima prijs denk ik. Gewoon geduldig wachten...

Ferraririk
2 november 2009, 21:27
Ik kan je vertellen, als ik het geld nu had, zat ik in de auto, mits ik pa kon overhalen om te rijden

Hanzemannetje
2 november 2009, 21:40
Ik ben eigenlijk op zoek naar een leuke oude Champ / Vibro Champ. Heeft de Champ 12 ook die hele warme break-up tone, en dat hele sprankelende clean?

Op de een of andere manier zijn die red knobs gewoon niet zo populair, lijkt het. Heb ooit een Fender deluxe 85 transistorbak gehad ook met red knobs. Was een nogal onpersoonlijke bak, vrij klinisch allemaal. Niet te vergelijken met de Champ 12 neem ik aan. En zeker niet met een echte Champ!

Mitch
2 november 2009, 22:01
Tja, zoals je door een blackface door zijn uiterlijk alleen al een positieve associatie krijgt, krijg je bij die rode knoppen juist meteen een onbehaaglijk gevoel door de andere slechte amps uit die serie :(

Verder: gewoon geduld hebben. Je kan een tijd pech hebben maar ook geluk. Volhouden!

Midwolda
2 november 2009, 22:32
Of je bestelt een setje zwarte knoppen... ;)

ccc
3 november 2009, 21:27
Ik heb er ook een, gewoon niet echt goed.
Dacht ook dat ik hem kon verbeteren met de Torres mods, ik verdenk dat al die juichende reviews op HC geschreven zijn door Torres aandeelhouders.

Hanzemannetje
3 november 2009, 21:45
Als je op HC recenties lees, dan moet je de zaak wel in perspectief zien: de reacties zijn over het algemeen gesproken geschreven door mensen die dat type amp in de shop hebben uitgeprobeerd en het toen WEL hebben gekocht. Ze zijn die gasten die er WEL zijn ingetrapt, zeg maar.

Veel recenties worden dan in de eerste week ofzo geschreven, als de koper nog redelijk vol is van zijn nieuwe speelgoed. En wie wil dan al toegeven dat hij een beetje dom was en zijn hele portemonee heeft omgekeerd voor een verkeerd stukje speelgoed.

Om nadat je een aantal maanden later toch niet zo tevreden bent, en dan nadat je hem via Marktplaats aan een andere sukkel hebt kunnen verkopen, dan alsnog eens achter de PC te kruipen om je recentie aan te passen, dat doen al een stuk minder mensen.

Als je een amp ondanks dat je misschien na een paar maanden je twijfels hebt, toch besluit te houden, dan ontstaat er vanzelf toch een bepaalde band met dat kl*te ding: het is dan tenslotte inmiddels wel JOUW kl*teversterker. Het is net als trouwen: hou je mond over mijn k*twijf!

Ik ben daarom al jaren geleden gestopt met het hechten van enige belang aan de HC reviews. Ik kijk wel eens, meestal voor de specs, kijk dan nog eens op Youtube, en een forum, maar uiteindelijk sta je nadat je hebt getest in de shop toch helemaal alleen. Alleen op de kale gear-vlakte waar het GAS als een tornado om je hoofd heen waait...

Mitch
3 november 2009, 21:55
Je kan ook gewoon zeggen dat je HC reviews niet te serieus moet nemen :seriousf:

Hanzemannetje
3 november 2009, 22:05
Dat kan ook, maar wat had ik die ander drie minuten dan met mijn leven moeten doen?:???:

Had jou dan wel weer 10 minuten lezen bespaard, of hoe lang je ook over die 10 regels tekst hebt gedaan...

Maar uiteraard heb je gelijk, dat is de conclusie: ik neem die reviews niet serieus, maar het leek me alleen wel aardig om daar enige onderbouwing voor te geven.