PDA

View Full Version : Yamaha RGX-A2?



telecastermaster
2 november 2009, 13:46
Heeft er iemand ervaring met de Yamaha RGX A2? Lijkt me een leuke gitaar, namelijk. Lekker futuristisch :cooler:.

Zie ook: http://www.youtube.com/watch?v=YRM88ia01M4&feature=player_embedded


http://image.www.rakuten.co.jp/aikyoku/img10153433797.jpeg

Rock Bottom
2 november 2009, 13:49
Ik kan van het uijk maar 1 ding positief zeggen en dat is dat ik de elementen er supercool uit vind zien.
Maar voor de rest vind ik het een fucking leleijk ding!!!!

telecastermaster
2 november 2009, 13:52
Ik kan er nog wel een positief ding over zeggen: het is een Yamaha, dus waarschijnlijk top notch....

Rock Bottom
2 november 2009, 13:56
Eerlijk is eerlijk, yamaha is een onderschat merk(wat vooral aan hun zelf ligt) en zelf de cheapo pacificas zijn beter dan de gemiddelde squier maar om het nu top notch te noemen?

Tankman
2 november 2009, 13:57
Op zich wel leuke dingen. Doet me alleen iets teveel aan een i-Pod denken. Ook jammer dat die ledjes alleen bij de volumeknop zijn en niet bij de tone.

Als je het puur voor de looks zou doen, is het prima, zeker als je een goeie deal op krijgt. Yamah is idd meestal wel goeie kwaliteit.

Wel jammer dat er geen inlays zijn op de fretboard. Het plaatje zou pas compleet zijn voor mij als hij ook nog eens led inlays en led sidedots zou hebben.

Martijn-w
2 november 2009, 13:57
Ik heb er een, en ik ben er tevreden mee. Nou heb ik niet heel veel ervaring met andere gitaren. Klank is prima in orde, yamaha kwaliteit. Grootste voordeel van de gitaar is dat je er onmogelijk een hernia van kan krijgen. Nog nooit zo'n lichte gitaar in handen gehad.

Exi
2 november 2009, 14:11
Als er nu nog een Floyd Rose met diamantjes opzat....:(
Ik heb toch liever een RGX 612 ofzo.

Tankman
2 november 2009, 14:17
Ik vind sowieso dat deze design op de bas lijn er beter en passender uitziet. Op een gitaar is het een beetje raar. Maar hou me bij mijn mening uit mijn vorige post.

Iets van een Tremolo was idd wel leuk geweest, maar ik denk dat deze gitaar gewoon zo simpel mogelijk is gemaakt, met wat lampjes derop.

Martijn-w
2 november 2009, 14:24
Als je vaak snel van pickup moet switchen is het overigens een no-go. De knop gaat nogal stroef en een draaiknop werkt dan toch al niet handig. Aan de lampjes is het wel makkelijk afzien welke pickup er geselecteerd is. Geen toneknop, dus veel instelmogelijkheden heb je niet.
Ook voor deze gitaar geldt dat als de volumeknop teruggedraaid wordt, de hoeveelheid treble lager wordt. Dit gaat vrij snel.

Tankman
2 november 2009, 14:30
Ah...dacht dat dat de toneknop was...maar is dus de pickupselector...3-way of 5-way?

Maakt de gitaar wel weer iets minder aantrekkelijk...

Martijn-w
2 november 2009, 14:36
Het is de pickupselector inderdaad. 3-way.

Johannes
2 november 2009, 14:45
Ik heb er eens op gespeeld bij feedback over die POD die daar in de hoek staat/stond. Speelde erg lekker, heel mooi afgewerkt (en superlooks imo), de klank vond ik wat karakterloos. Lijkt mij de ideale gitaar om op te nemen in je design interieur.

telecastermaster
2 november 2009, 16:30
Geen toneknop, dat maakt me geen reet, uit ik gebruik dingen toch nooit. Is die pickup switch niet toevallig ook een balansregelaar tussen de 2 elementen?

Het schijnt dat de nieuwste versie is voorzien van een USB aansluiting. Klopt dat?

@ Tankman: Ja, ledjes als positieaanduiding zou wel heel cool zijn. Vooral als ze ook nog een knipperstand hebben...:cooler:
Witte gitaren roelen gewoon de pan uit...

@ Martijn: waar heb je 'm gekocht en wat heb je d'r voor betaald als ik vragen mag? En die mechanieken zijn die een beetje goed?
En die elementen, zijn dat mini-humbuckers in een P90 formaat, of zoiets?:???:

Martijn-w
2 november 2009, 18:45
Ik heb em bij feedback gekocht voor 399,-. Mechanieken zijn best in orde, hoewel ze niet mega-precies zijn. Elementen zijn gewone humbuckers.