PDA

View Full Version : Peavey Valveking top probleem



metalniels
2 november 2009, 12:05
Hoi,

Vrijdagavond had ik een hevige discussie over de versterker+cabinet van onze mede-gitarsit.

Het volgende is het geval:

Wanneer hij de hoge e-snaar los aanslaat klinkt de versterker echt enorm slecht. Kan het geluid niet echt omschrijven maar heel erg ''zompig''.

Setup: Peavey Vavleking met nieuwe buizen van een goekoop chinees merk, vermogen 100W RMS; zelfgemaakte cab met 2 marshall celestions van 65W; slecht 1 pedaal de Boss Metalcore2

Wij hebben zowel de bass op de versterker als het pedaal(low-gain) teruggedraaid. En zonder resultaat. De hoge e-snaar blijt gewoon kraken.

Dit hebben we al gedaan:

Gitaar(Gibson LP) met pedaal aangesloten op een andere versterker--> geluid was prima
Cabinet open gehaald--> Speakers zagen er nog prima uit.

Naar mijn idee heeft de speaker gewoon te weinig vermogen om de lage tonen zuiver weer te geven. Maar hij beweert dus dat het aan de buizen ligt.

Dus de vraag is dan waar het probleem zich nou voordoet?

Alvast bedankt

almarvk
2 november 2009, 12:10
Had je het voor de nieuwe buizen ook al zo?

Mijn ervaring met de Valveking top is dat die lage geluiden prima aankan. Gebruik je de gain van je pedaal of van de versterker, want dat maakt nogal uit bij die Peavey IMHO. Heb je de versterker ook over een ander cabinet getest?


Ennuh; een probleem zoeken? Dat is niet zo moeilijk hoor :D

mod-edit: topictitel aangepast

marc_o
2 november 2009, 12:12
Hoi,

Vrijdagavond had ik een hevige discussie over de versterker+cabinet van onze mede-gitarsit.

Het volgende is het geval:

Wanneer hij de hoge e-snaar los aanslaat klinkt de versterker echt enorm slecht. Kan het geluid niet echt omschrijven maar heel erg ''zompig''.

Setup: Peavey Vavleking met nieuwe buizen van een goekoop chinees merk, vermogen 100W RMS; zelfgemaakte cab met 2 marshall celestions van 65W; slecht 1 pedaal de Boss Metalcore2

Wij hebben zowel de bass op de versterker als het pedaal(low-gain) teruggedraaid. En zonder resultaat. De hoge e-snaar blijt gewoon kraken.

Dit hebben we al gedaan:

Gitaar(Gibson LP) met pedaal aangesloten op een andere versterker--> geluid was prima
Cabinet open gehaald--> Speakers zagen er nog prima uit.

Naar mijn idee heeft de speaker gewoon te weinig vermogen om de lage tonen zuiver weer te geven. Maar hij beweert dus dat het aan de buizen ligt.

Dus de vraag is dan waar het probleem zich nou voordoet?

Alvast bedankt


Dan bedoel je niet de hoge, maar de lage e-snaar.

Kan best hoor dat bij een bepaalde toon een versterker het niet lekker doet. In veel gevallen is een gefrette g of fis op de lage e-snaar ook zo'n test, kan zowel bij goedkope als dure versterkers voorkomen.

metalniels
2 november 2009, 12:18
Had je het voor de nieuwe buizen ook al zo?

Mijn ervaring met de Valveking top is dat die lage geluiden prima aankan. Gebruik je de gain van je pedaal of van de versterker, want dat maakt nogal uit bij die Peavey IMHO. Heb je de versterker ook over een ander cabinet getest?


Ennuh; een probleem zoeken? Dat is niet zo moeilijk hoor :D

mod-edit: topictitel aangepast

Ik heb zelf alleen een marshall combo dus bij het repeteren konden we geen ander cabinet testen.
Maar hij gebruikt de boss metalcore over het clean kanaal.
En voor ons gevoel was het de eerste keer dat we het hoorde/opviel.
maar hij heeft die set nog maar een aantal weken en pas 3 keer mee gerepeteerd.


Vond het wel een grappige titel:P

joeyonfire
3 november 2009, 18:28
hoi niels.

toevallig heb ik zelf ook een valveking, en sinds kort de boss metalcore.

heb jou probleem omschrijving zelf nog niet herkent.
Dus mijn eerste ingeving is dan toch om ergens een ander cabinet vandaan te trekken.
even een bezoekje brengen aan feedback.

Denk zelf nl ook meteen aan een slechte cab.

TimS
3 november 2009, 20:40
Ik weet niet hoe lang het snoer aan de speakers van je combo is, maar die kan je ook gewoon los trekken als je je combo maar uit zet.