PDA

View Full Version : Beginnend gitarist



Sebas240
2 november 2009, 09:56
Hallo allemaal!

Ik heb deze week eindelijk de knoop doorgehakt om te beginnen met spelen. Om te beginnen heb je natuurlijk wel een instrument nodig en nu wist ik dat mijn vader ooit in een donker verleden ook een poging had gedaan om gitaar te leren spelen.

Nu heb ik zijn gitaar geleend, maar ik vraag me af of dit wel het ideale instrument is om mee te beginnen. Ik moet toch best kracht zetten met mijn vingertoppen om de snaren naar beneden te drukken en voor mij als leek voelt de hals ook redelijk smal aan waardoor ik moeite heb om zuivere akkoorden er uit te krijgen. Het zal waarschijnlijk aan mijn onervarenheid liggen, maar ik dacht ik vraag het toch maar.

http://94.100.116.17/777000001-777050000/777021501-777021600/777021558_3_GvfG.jpeg Het is een semi-aucoustiche Condor(type?)

Hiro
2 november 2009, 10:00
een Es335 copy zeker wel leuk, ik wou dat ik daar ookop kon beginnen ;)
Maar in het begin is het sowieso moeilijk om de snare goed in te drukken vanwege je te zachte vingertoppen, dat komt na verloop van tijd wel.

Iedere dag blijven oefenen en niet opgeven is t motto.

Je kan er anders ook lichtere snaren op leggen een Earnie Ball SUper Slinky ofzow, dat is al iets lichter voor je vingers.
Maar hoe zwaarder je gitaar in het begin, hoe sneller dat je vingers eraan gewend zijn. (mijn ervaring tenminste)

Nicks
2 november 2009, 10:01
Zet er een nieuw setje snaren op en laat hem een keer afstellen in de winkel of door een kennis. Het ligt hoogstwaarschijnlijk aan je onervarenheid maar een oude (mooie) gitaar als die mag ook wel even nagekeken worden.

acousticmats
2 november 2009, 11:20
ja, das een zeer mooie gitaar om op te mogen beginnen
ik ben destijds (nu gebruik ik het woord destijds al, ik speel nog maar een dik jaartje ^^)
begonnen op een phoenix bas
en als je phoenix niet kent, troost je, het is het plaatstelijk media markt merk ^^

nu DAT Zijn dikke snaren en komt twee snaren te kort... ;)

en in het begin doen je vingertoppen eenmaal zeer, zodra je eelt begint te kweken komt dit allemaal goed
:punk:

Nicks
2 november 2009, 11:53
overigens, een schopje voor een groter plaatje van je gitaar!! :mmmm:

Eko
2 november 2009, 18:08
Welkom bij de club! Een groot advies zou moeten zijn : Ga op les! De gitaar is goed genoeg en voor de rest hangt het af van je inzet en doorzettingsvermogen. Succes.