PDA

View Full Version : PG58 » SM58 Het geld waard?



David1223
1 november 2009, 22:36
de zoekfunctie doet het niet dus vraag ik het maar even zo.

Ik heb nu al een paar jaar (3 ofzo) een Shure PG58. Dit is eigenlijk een beetje het goedkopere, kleine broertje van de Shure SM58. Ik ben hier redelijk tevreden over maar het is gewoon niet een supere microfoon.

Nou vraag ik me af of een SM58 echt een vooruitgang is, het echt een grote verbetering is en het dus zijn geld (ong. €100,-) waard is.

De microfoon gebruik ik overigens (misschien wel logisch) voor zang (studio en af en toe een optreden)

Alvast Bedankt! :cheerup:

bert k
1 november 2009, 23:10
Ja, is echt een grote verbetering. SM58 klinkt goed, is degelijk, gewoon zijn geld waard. Die PG's ken ik wel, niet van onder de indruk.

Ries89
2 november 2009, 17:09
Is moeilijk te zeggen. Wat bert hierboven zegt klopt, de sm58 is gewoon een goede microfoon. Maar met zangmicrofoons is het belangrijk dat ze bij het karakter van je stem passen. Je kan dus het beste gewoon een aantal microfoons binnen jouw budget gaan testen, en de gene die bij jou stem het best klinkt kopen. Misschien is dat wel een sm58, maar je kan ook op iets anders uitkomen.

vincent136
2 november 2009, 17:17
Ja dat is een hele verbetering. Dus het is ook z'n geld waard!

skanky
2 november 2009, 17:17
Is moeilijk te zeggen. Wat bert hierboven zegt klopt, de sm58 is gewoon een goede microfoon. Maar met zangmicrofoons is het belangrijk dat ze bij het karakter van je stem passen. Je kan dus het beste gewoon een aantal microfoons binnen jouw budget gaan testen, en de gene die bij jou stem het best klinkt kopen. Misschien is dat wel een sm58, maar je kan ook op iets anders uitkomen.

Daar heb je gelijk in, een sm58 is niet altijd de mooiste microfoon voor een stem, maar altijd wel prima bruikbaar. Ik heb nog nooit een zanger(es) gehad die door de ene microfoon wel goed klonk maar door een sm58 niet.
Je kan je aan een sm58 geen buil vallen.

skabouter
2 november 2009, 17:32
kan enorm verschillen.... ik heb geen ervaring met dat model, maar het gaat niet altijd op dat kopieën slecht zijn. Blijf ook altijd sceptisch over de prijs. is die zogenaamde betere mic wel 2x meer geld waard? Eigenlijk zou je gewoon in de winkel moeten luisteren, en als je geen verschil hoort zou ik dus gewoon de goedkopere nemen... Later kom je er wel achter of je daar iets aan hebt gemist. Nogmaals, dit vooral als budget een rol speelt...als het geld rijkelijk binnenstroomt, koop dan lekker dure dingen ;)

Ik heb bijv geen 1 SM57 meer, maar wel een paar DAP PL07`s, is zo goed als dezelfde mic, en klinkt ook zo goed als hetzelfde. Ik denk dat een echt getraind oor de blinddoektest wel aandurfd, maar ik hoor geen verschillen waar ik over zou vallen, en de PL07 is wel ruim 2x goedkoper.

bert k
2 november 2009, 17:56
Ik ben ouderwets, voor mij is 100 euro voor een mic nog steeds een schijntje.
Dat is niet meer terecht de laatste jaren, er zijn een hoop goeie goedkope mics te koop nu.
Bottom line blijft dat een PG58 gewoon een erg matig ding is.