PDA

View Full Version : Hammond reverb tank



blindmouse
1 november 2009, 21:53
In een 1976 Silverface Twin Reverb zit een Hammond reverb tank van Gibbs Special Products Corporation in Jannsville Wisconson. De codes zijn 64063 and 4U1. Gebruikte Fender deze tanks in zijn versterkers? De Twin werkt op dit moment niet, dus ik kan de tank niet proberen, maar op mijn Princeton Reverb doet de Hammond het wel. Al klinkt het iets minder dan de originele reverb van de PR. Maar wellicht zijn de audio RCA snoeren hier debet aan. Vraag: zal deze Hammond Reverb goed werken in de Twin Reverb?

Groeten.

nico verduin
1 november 2009, 23:16
ligt er een beetje aan wat de impedanties zijn. Als dit type niet is te achterhalen, moet je het eigenlijk meten met de juiste meters cq. meetopstelling.

blindmouse
2 november 2009, 10:36
Is het mogelijk dat een "verkeerde" reverb tank het reverb circuit van de Twin heeft vernield? De choas op het circuitbord is daar compleet: losse draden, montage strips, vreemde condensatoren met belachelijke waarden etc. Men heeft geprobeerd iets te repareren, maar het is ontaard in totale chaos. De eigenaar van wie ik de Twin heb overgenomen heeft er nog vier keer op een podium mee gestaan. Hij speelde over het normal kanaal. het reverb kanaal had de geest gegeven. Hij had het over vreemde bijgeluiden en een regelmatig uitvallen. Hij heeft mij een reparatie-offerte laten zien van ongeveer 1100. Typisch geval van total loss. Ik ga ervan uit dat 't me lukt 'm repareren.

nico verduin
2 november 2009, 11:15
Typisch geval van total loss. Ik ga ervan uit dat 't me lukt 'm repareren.
Gezien je vragen heb ik daar nog wel wat twijfel over.

Mr.Jay
2 november 2009, 13:00
In een 1976 Silverface Twin Reverb zit een Hammond reverb tank van Gibbs Special Products Corporation in Jannsville Wisconson. De codes zijn 64063 and 4U1. Gebruikte Fender deze tanks in zijn versterkers?

Ja, Fender gebruikte in de 60's o.a. deze tanks. De jouwe is zo te zien ook van 64 of 63.
Maar in de 70's zaten er Accutronics tanks in.

cluseau
4 november 2009, 15:33
Is het mogelijk dat een "verkeerde" reverb tank het reverb circuit van de Twin heeft vernield?
Niet aannemelijk, danwel uitgesloten.


De choas op het circuitbord is daar compleet: losse draden, montage strips, vreemde condensatoren met belachelijke waarden etc. Men heeft geprobeerd iets te repareren, maar het is ontaard in totale chaos.
Typisch geval van een prutsers aanval dus.

Hij heeft mij een reparatie-offerte laten zien van ongeveer 1100.
Zeker van dezelfde prutser :D


Sorry, dit lijkt op leedvermaak maar is het niet hoor!

Frans.