PDA

View Full Version : Jack & Danny gitaren



Jordii
1 november 2009, 17:12
Waar worden ze verkocht? :lp:
:rockon:

Luke-wannabe
1 november 2009, 17:12
Thomann of Musicstore. Weet het zo niet uit m'n hoofd. Is een huismerk van zo'n grote duitser.

snaarplukker
1 november 2009, 17:19
Bij Music Store. Thomann is de Harley Benton dealer.

Jordii
1 november 2009, 17:34
En wat is dan kwalitatief beter? De Harley Benton of de Jack & Danny? :crazyhappy:

Les Strat
1 november 2009, 18:05
de jack en danny denkik, weet ik niet zeker want heb alleen maar op jack en danny gespeeld, was wel een geinig plankje.

vr.gr

snaarplukker
1 november 2009, 18:48
En wat is dan kwalitatief beter? De Harley Benton of de Jack & Danny? :crazyhappy:
Ik kan ook zeggen dat ik alleen ervaring heb met J&D want die verkoos ik boven de HB omdat er alnico pickups in zitten en omwege de gebruikte houtsoorten. Ik ben ook zeer tevreden over de afwerking en de sound wat het produceerd.

Jordii
1 november 2009, 19:43
Dan ben ik binnenkort waarschijnlijk de eigenaar van een Jack & Danny Les Paul :lp:

G.G.
1 november 2009, 19:55
Dan ben ik binnenkort waarschijnlijk de eigenaar van een Jack & Danny Les Paul :lp:

Jij weet ook niet wat je wil. Vanmiddag was het nog dit bij zelfbouw:


Ik wil graag zelf een tele bouwen met zo'n gitaar bouw kit, maar ik weet niet wat voor één. Budget ligt rond de 100 euro. Misschien ook wel wat meer:sssh:
Heeft iemand ervaring met zo'n pakket? Wat is aan te raden?

snaarplukker
1 november 2009, 20:10
Dan ben ik binnenkort waarschijnlijk de eigenaar van een Jack & Danny Les Paul :lp:
Ik had het over de Telecaster van J&D. Voor een LP moet je toch kijken naar een uitvoering in mahony met gelijmde mahony neck, dit om de sound van een LP te benaderen.

Jordii
1 november 2009, 20:33
Ik had het over de Telecaster van J&D. Voor een LP moet je toch kijken naar een uitvoering in mahony met gelijmde mahony neck, dit om de sound van een LP te benaderen.

Dus een J&D LP is minder?

arcane
1 november 2009, 21:21
Nee hij bedoelt dat je voor de versie met een gelijmde hals moet gaan, de duurdere variant.

Basseytje
1 november 2009, 22:56
wat wil je ermee. ik neem aan dat je beginnend gitarist bent of wil je gewoon een gitaar voor aan de muur erbij?

als je beginnend bent en het is je 2e gitaar zou ik toch voor een ietwat duurdere gaan.

Jordii
2 november 2009, 07:30
Ik lees toch veel positieve dingen over de J&D Les Paul. Sommige beweren dat die beter is dan een Epiphone, maar of dat klopt:dontgeti:

McVenco
2 november 2009, 08:56
Ga gewoon eens naar een muziekwinkel en test wat verschillende modellen gitaren (Tele-stijl, LP-stijl), dan kom je al meer te weten over wat je wil hebben (qua geluid tenminste). Als je op dit moment het verschil in geluid niet weet tussen een Tele en LP zou ik niet zomaar klakkeloos een J&D Les Paul gaan kopen als je eigenlijk meer fan bent van een Telesound.

Laat je ook niet gek maken door allerlei berichten dat dit-en-dit merk beter is dan dat-en-dat. Als iemand een J&D beter vindt dan een Epiphone wil dat niet zeggen dat dat voor JOU ook geldt.

Midwolda
2 november 2009, 09:00
Ik lees toch veel positieve dingen over de J&D Les Paul. Sommige beweren dat die beter is dan een Epiphone, maar of dat klopt:dontgeti:
Sommige mensen beweren ook dat Macdonalds voer wel te vreten is. :???:

guitarkid
2 november 2009, 09:28
Sommige mensen beweren ook dat Macdonalds voer wel te vreten is. :???:

Klopt. Mijn kinderen bijvoorbeeld.:) Ik bestel altijd een Depri Meal...
Is eigenlijk gewoon een Happy Meal, maar depri wordt je er wel van. ;)
Maar die MacFlurry's zijn lekker !!!
Over J&D: veel goeds over gelezen, maar nooit op gespeeld. Die zelfbouwdingen geloof ik niet zo in. Veel werk, matige onderdelen en uiteindelijk moet je dan toch ander pu's, tuners etc. kopen en kun je dus beter een kant en klare (tweedehands ?) kopen.....

Gr. C.

Gerth
2 november 2009, 10:26
Heb sinds enkele weken ook een J & D telecaster (lefty).

Inderdaad mooi afgewerkt en goed afgesteld aangekomen. Enkel de frets nog eens bijvijlen en er valt niet veel meer op aan te merken. Heb een heel mooi natural model (natuurlijk geen perfect kwartier gezaagd hout, maar wat wil je, voor 109 euro... ).

En het voornaamste: het is natuurlijk geen '52 vintage tele, maar de elementen zijn meer dan behoorlijk en kunnen de vergelijking met duurdere kopieën zeker doorstaan!

En wat de vergelijking met een LP betreft, ik speelde héél vroeger op single-coils, dan een tijdje op humbuckers, en ben toch meer verloren voor de klank van het eerste, zelfs voor de meer zwaardere klanken (maar da's natuurlijk subjectief).

Jordii
2 november 2009, 11:53
Ik mag er 1 kopen van mijn vader! :lp: Alleen wil hij liever dat ik voor een "echt" merk ga :rockon:
Sowieso binnenkort even naar de lokale muziekwinkel (waar ik overigens vorige week nog een leuk pedaaltje heb gekocht; de Digitech PR70)
Kan ik eens voelen of een Les Paul fijn speelt. Ik las ook dat de J&D Les Pauls zwaar waren? Want ik ben zelf ook maar klein :seriousf: en ik vind het fijn om staand te spelen. Misschien ga ik zelfs dit weekend naar Keulen, en zou ik de J&D eens kunnen uit proberen.

snaarplukker
2 november 2009, 12:06
Ik mag er 1 kopen van mijn vader! :lp: Alleen wil hij liever dat ik voor een "echt" merk ga :rockon:
Ohh, als je vader je budget aanvult tot € 2.000,-- dan zou ik er niet moeilijk over doen en naar "echte merken" gaan kijken.;)

marhoog
2 november 2009, 12:32
Heb zelf ook een J&D gitaar... is een prima gitaar voor het geld.
Kan het best aanraden.

Jordii
2 november 2009, 17:28
Ohh, als je vader je budget aanvult tot € 2.000,-- dan zou ik er niet moeilijk over doen en naar "echte merken" gaan kijken.;)

Dan moet er ff een nulletje achter mijn budget komen :seriousf: want bijdragen is denk ik niet te bedoeling :dontgeti:

snaarplukker
2 november 2009, 17:48
Heb zelf ook een J&D gitaar... is een prima gitaar voor het geld.
Kan het best aanraden.
Dat klinkt ook geloofwaardiger van iemand die ook in het bezit is van het volgende:;)
Gear:
Fender Usa Stratocaster 1979
Gibson Les Paul Custom 20th anniversary 1974
Brian May Red Special


Dan moet er ff een nulletje achter mijn budget komen :seriousf: want bijdragen is denk ik niet te bedoeling :dontgeti:
Maar J&D is ook een "echt merk" in low budget gitaren.;)

Jordii
2 november 2009, 22:19
Dat klinkt ook geloofwaardiger van iemand die ook in het bezit is van het volgende:;)
Gear:
Fender Usa Stratocaster 1979
Gibson Les Paul Custom 20th anniversary 1974
Brian May Red Special


Maar J&D is ook een "echt merk" in low budget gitaren.;)


Ik ben overtuigd :rockon:

Jordii
5 november 2009, 17:08
Ik zie een J&D LP deluxe voor 199 euro (http://www.musicstore.com/nl_NL/EUR/Jack-Danny-LC300-WH-White/art-GIT0015699-000)
Features:
* Waardevolle body van massief mahonie
* Gebogen top van massief esdoorn
* Ingelijmde mahonie nek met fraaie randinleg ook langs de randen van de kopplaat
* Pearl-blok positiemarkers
* Palissander toets
* 2x AlNiCo dubbelspoels elementen
* Gouden hardware
* Kluson type stemmechanieken
* Multi binding
* Tune-o-matic brug
* Finish: White


En dan weer een standard voor 399:???: (http://www.musicstore.com/nl_NL/EUR/Jack-Danny-LS500SD-CS-Cherry-Sunburst/art-GIT0015700-000)
Features:
* Mahonie body
* Beeldschone top van gewaterd esdoorn
* Ingelijmde mahonie nek met custom-bindings en pearl block positiemarkers
* Palissander toets
* Kluson Vintage stemmechanieken
* 2x orignele Seymour Duncan dubbelspoels elementen
* Tune-o-matic brug
* Finish: Cherry Sunburst

hugo123
5 november 2009, 17:15
Die duurdere heeft beter pickups! Tenminste als ik het goed lees..;)

telecastermaster
5 november 2009, 18:16
Die duurdere heeft beter pickups! Tenminste als ik het goed lees..;)

Ja, en betere tuners: Klusons vs Kluson-type.

snaarplukker
5 november 2009, 21:45
En een mooi flamed mapple topje.

marhoog
5 november 2009, 21:46
Ik ben overtuigd :rockon:

Lol... mischien heb ik gewoon wel erg veel geluk met mijn J&D gitaar.. Het is een lekker gitaartje om op te spelen.. Pak deze redelijk vaak en omdat het niet de duurste gitaar gitaar is ben ik ook niet echt bang als ik hem een keertje stoot of zo.

Ok true de Fender die ik heb is beter maar is dan ook een gitaar van een hele andere klasse..

Een J&D gitaar is zeker geen weg gegooit geld. :ok:

bagheera
5 november 2009, 21:56
Lol... mischien heb ik gewoon wel erg veel geluk met mijn J&D gitaar.. Het is een lekker gitaartje om op te spelen.. Pak deze redelijk vaak en omdat het niet de duurste gitaar gitaar is ben ik ook niet echt bang als ik hem een keertje stoot of zo.

Ok true de Fender die ik heb is beter maar is dan ook een gitaar van een hele andere klasse..

Een J&D gitaar is zeker geen weg gegooit geld. :ok:

ben ik het mee eens, om te beginnen zijn ze goedkoop en ik heb ze in de winkel al een paar keer vast gehad, een vriend heeft trouwens een jack& danny SG waar hij erg blij mee is.
Maar ik vond die les pauls echt goed hoor ( voor het geld ) misschien zou ik nog wel eens een tele kopen maar dan wel om helemaal kaal te schuren en op te bouwen tot iets moois.

Noctiis
6 november 2009, 11:16
De J&D's waar ik over heb gespeeld (een aantal in Keulen en de les paul van arcane) zijn prima gitaren.

Ik zou zelf stiekem erg graag die goldtop met P90's willen, misschien als kerstcadeautje aan mezelf? :P

Jordii
7 november 2009, 19:38
Ik heb nu op 2 plekken gelezen dat de vorm van de J&D Les Paul niet precies overeenkomt met een Gibson / Epiphone. Is alleen de headstock verschillend of klopt er ook iets niet in de body?

guitarkid
7 november 2009, 19:45
Ik heb nu op 2 plekken gelezen dat de vorm van de J&D Les Paul niet precies overeenkomt met een Gibson / Epiphone. Is alleen de headstock verschillend of klopt er ook iets niet in de body?

Dat zou me niet verbazen, maar maakt het uit..?

Gr. C.

Ukeloeder
7 november 2009, 19:57
Ik heb nu op 2 plekken gelezen dat de vorm van de J&D Les Paul niet precies overeenkomt met een Gibson / Epiphone. Is alleen de headstock verschillend of klopt er ook iets niet in de body?

Er zitten uiteraard wel meer verschillen tussen een Les Paul® en een "Les Paul". Het belangrijkste verschil is het prijskaartje. Of het belangrijkste verschil is het geluid. Of het belangrijkste verschil is de speelbaarheid.
Ik kan nog wel even doorgaan, maar het komt er op neer dat je voor de prijs van een J&D niet kunt verwachten dat de gitaar die je uiteindelijk krijgt een eerlijke vergelijking met een Gibson Les Paul (van welke klasse dan ook) kan doorstaan. Er bestaan merken die een copy van de Les Paul op de markt zetten die van vergelijkbaar niveau is, die verkopen weer niet aan J&D prijzen.

Jordii
7 november 2009, 20:05
Ik verwacht ook geen Gibson kwaliteit ofzo, als er maar niet te grove verschillen zitten waarvan iedereen ziet dat het dus niet echt is. (En waar ik me dus ook aan ga ergeren later)

guitarkid
7 november 2009, 20:23
Ik verwacht ook geen Gibson kwaliteit ofzo, als er maar niet te grove verschillen zitten waarvan iedereen ziet dat het dus niet echt is. (En waar ik me dus ook aan ga ergeren later)

Geloof me, Jordii, iedereen ziet gelijk dat hij niet "echt" is. 't Is namelijk een J&D en geen Gibson. En zij die het verschil niet zien weten niet dat er überhaupt andere gitaren bestaan... ;)
Maar geloof me, hij lijkt genoeg op een Les Paul om 'm Les Paul te noemen.
Was het jou bijv. opgevallen dat er (behalve de headstock) verschillen waren t.o.v. de echte Les Paul?
Geen probleem van maken dus, het is gewoon een goede gitaar met Les Paul-looks voor een zeer sympathieke prijs, zoals je hier al diverse keren hebt kunnen lezen.

Gr. C.

Quicksilver
7 november 2009, 20:25
Ik verwacht ook geen Gibson kwaliteit ofzo, als er maar niet te grove verschillen zitten waarvan iedereen ziet dat het dus niet echt is. (En waar ik me dus ook aan ga ergeren later)

Wat zeg je nou eigenlijk? Je wilt een gitaar waarvvan anderen moeten denken dat het een echte Gibson is terwijl hij 100 euro kost? Als je een gitaar wilt om te patsen moet je maar een andere prijsklasse erbij pakken want anders kun je er moeilijk mee patsen. Dan ben je aan het pronken met dingen die niet werkelijk zijn.

Je koopt die gitaar toch voor jezelf, niet voor de respect van een ander?

Jordii
7 november 2009, 20:29
Ik wil gewoon een mooie Les Paul, en dat ik niet wil dat ik als ik m ontvang na de bestelling zie dat er iets op zit waarvan zelfs ik zie dat het nep is. (En ja dat istie ook, maar dan gaat dat me irriteren..) Maar ik vind 'm heel mooi en dat er J&D op staat maakt mij ook niet veel uit.

Quicksilver
7 november 2009, 23:29
Ik wil gewoon een mooie Les Paul, en dat ik niet wil dat ik als ik m ontvang na de bestelling zie dat er iets op zit waarvan zelfs ik zie dat het nep is. (En ja dat istie ook, maar dan gaat dat me irriteren..) Maar ik vind 'm heel mooi en dat er J&D op staat maakt mij ook niet veel uit.

Ja, noujah J&D bouwt nu eenmaal kopieën en om de nodige rechtszaken te voorkomen zullen ze nooit volledig op de echte lijken. Alles aan die gitaren is 'nep' als ik even vanuit jouw standpunt hiertegenover denk. Niets maar dan ook niets heeft ook te maken met Gibson helaas, het enige is dat de body er enigszins op lijkt.

Je kunt natuurlijk nu een leuke J&D scoren en vervolgens doorspelen en sparen voor een leuke epiphone of zelfs een Gibson, ik weet je budget niet. :cheerup:

guitarkid
8 november 2009, 09:47
Ik wil gewoon een mooie Les Paul, en dat ik niet wil dat ik als ik m ontvang na de bestelling zie dat er iets op zit waarvan zelfs ik zie dat het nep is. (En ja dat istie ook, maar dan gaat dat me irriteren..) Maar ik vind 'm heel mooi en dat er J&D op staat maakt mij ook niet veel uit.

Ben ik nou zo dom of........ ???? :???: :???: :???: :???:
Wat is dan je probleem?

Gr. C.

Rens van Herpt
8 november 2009, 14:16
Ik heb even geleden ook een jack & danny gehad, maar dan een 7-snarige. Dat ding speelde niet echt fijn. Tevens waren de elementen meer ruis dan geluid, tremolo ontstemde als een gek, hout klonk nogal dunnetjes. Ik raad het je af.

Quicksilver
8 november 2009, 14:25
Ik heb even geleden ook een jack & danny gehad, maar dan een 7-snarige. Dat ding speelde niet echt fijn. Tevens waren de elementen meer ruis dan geluid, tremolo ontstemde als een gek, hout klonk nogal dunnetjes. Ik raad het je af.

Ik weet niet wat jij wilt verwachten van een plank van om en bij de €100,- maar ik zeker niet te veel en ik zou de tremolo nieteens gaan gebruiken want voor €100,- weet je dat het nooit veel soeps is.

arcane
8 november 2009, 14:30
Een verschil met de gibson les paul is o.a. de cutout. die is bij de J&D schwerper.

De J&D:
http://www.melmusic.com.au/shop/products_pictures/59078.jpg

Gibson:
http://www.coconutgrovemusic.com/instrumentsGibson/74lpdeluxe-6.jpg

Quicksilver
8 november 2009, 14:53
Een verschil met de gibson les paul is o.a. de cutout. die is bij de J&D schwerper.

De J&D:
http://www.melmusic.com.au/shop/products_pictures/59078.jpg

Gibson:
http://www.coconutgrovemusic.com/instrumentsGibson/74lpdeluxe-6.jpg

Wauw, dat valt mij eerlijk gezegd niet tegen van J&D! Wat ik voornamelijk zag staan in de musicstore waren strats en tele's maar ik schonk er ook niet echt aandacht aan moet ik zeggen, unaware of J&D toen..

TimS
8 november 2009, 15:33
Ik wil gewoon een mooie Les Paul, en dat ik niet wil dat ik als ik m ontvang na de bestelling zie dat er iets op zit waarvan zelfs ik zie dat het nep is. (En ja dat istie ook, maar dan gaat dat me irriteren..) Maar ik vind 'm heel mooi en dat er J&D op staat maakt mij ook niet veel uit.

Om maar even snel je vraag te beantwoorden:

- Mensen zonder verstand van gitaren zullen niet zien dat hij nep is
- Gitaristen zullen binnen 2 seconden zien dat het geen Gibson is
- Niemand zal je gaan uitlachen omdat je een neppert hebt, zoveel mensen kopen een kopie omdat echte Gibsons nou eenmaal duur zijn