PDA

View Full Version : nieuwe fender tele USA



click
1 november 2009, 15:30
Ik zit met een twijfelgeval,
twee mnd terug heb ik een nieuwe fender tele usa gekocht.
Ik studeer conservatoria richting jazz en denk een miskoop te hebben gedaan.Ik twijfel om ze weg te doen en een epi les paul std te kopen.
Wat denken jullie?
(Dit is niet mijn eerste post daar ik met een nieuw emailadres werk)

Grtz Kurt

Braindead
1 november 2009, 15:33
Wat is het probleem eigenlijk want dat kan ik niet uit je post aflezen... Je bedoelt toch niet dat je met tele geen jazz zou kunnen spelen? Mike Stern zou het daarmee niet eens zijn iig.

Ferraririk
1 november 2009, 15:35
En als je hem al weg wil doen, denk ik niet dat je een les paul wilt, maar een (semi-)hollow gitaar


Spam: En zo wel: ik wil wel ruilen :D

click
1 november 2009, 15:40
Zeker de klank niet maar humbuckers zouden toch wel een groot verschil uitmaken denk ik(clean,cristal sound)

click
1 november 2009, 15:41
Of GAS natuurlijk...

humbucker
1 november 2009, 15:45
Zeker de klank niet maar humbuckers zouden toch wel een groot verschil uitmaken denk ik(clean,cristal sound)

de klank dus wel :), je zou ook kunnen overwegen om een (mini)humbucker in de hals positie te laten monteren.

click
1 november 2009, 15:50
djuu,niet aan gedacht,zou natuurlijk zonde zijn om een nieuwe tele weg te doen hé

Hendriks
1 november 2009, 16:05
Setje Joe Bardens erin .

Tankman
1 november 2009, 16:14
zou natuurlijk zonde zijn om een nieuwe tele weg te doen hé

Welnee...Hoe kom je derbij?

Maar misschien een leuke optie voor je: De Peavey Rockingham serie of de Peavey JF-serie.

click
2 november 2009, 10:29
Ik heb wijselijk besloten mijn tele te houden.

FruscianteFan
2 november 2009, 11:12
voor een 'clean, crystal' geluid zou ik eerder een Telecaster willen dan een Les Paul. Met de juiste versterker en instellingen moet dat ook wel dik en warm kunnen klinken - dat is althans mijn ervaring met mijn Fender Jaguar.

acousticmats
2 november 2009, 11:18
aan je post af te leiden zou ik voor een jazzmaster gaan
:soinnocent:

maar er zijn geen dingen zoals een miskoop (zeker niet bij zo'n goede gitaar als je nu hebt)
en als je echt ontevreden bent over het jazzonderdeel zet je er jazz snaren op
(das mijn goeiekope oplossing ^^)