PDA

View Full Version : Valveking 112 of 6505+ 112



Trecion
1 november 2009, 13:36
hey,

ik ben al een tijdje aan het kijke naar de peavey 6505+ en dan vooral de nieuw 112 combo die ooit nog eens uit komt. ik speel behalve metal ook graag dingen in de richting van Angels and Airwaves en 3 doors down.

alleen nu is mijn vraag: kan de 6505+ 112 dit ook aan of kan ik dan beter voor de valve king 112 gaan? er van uit gaande dat de 6505+ 112 hetzelfde zal klinken als de 212 combo die er is.

niekrhcpniek
1 november 2009, 18:58
Ik was laatst ook in de gitaarwinkel bij mij in de buurt en heb daar alleen de valveking vlug getest. Die klonk clean erg goed en ik denk dat je die sounds wel eruit kunt halen. Lead kanaal heb ik niet echt veel kunnen testen, maar die klonk wel redelijk goed. (ik kan er eigenlijk nog niet echt mijn mening over geven)
de 6505+ wilde ik ook gaan testen maar daar had ik helaas geen tijd meer voor.
De verkoper raadde me de 6505 ook erg aan. In december (in januari verwachten ze hem pas) komt een goedkopere versie ervan uit.
Ik zou gewoon even in de lokale gitaarwinkel langs gaan en gewoon allebij gaan testen.
Ik kan je iig nu nog niet verder advies geven erover
succes

Trecion
1 november 2009, 20:05
hehe ja ik had vrijdag extra ingeplant om die versterkers te gaan teste totdat ik zag dat musicstore en thomann de release hebben gezet naar december (van de 6505 112). teste is denk ik idd me enigste optie.

bedankt.

Tankman
1 november 2009, 21:31
6505 is volgens de Peavey vertegenwoordiger meer gericht op het echte zware werk. Je ziet ook dat veel metal bands hem gebruiken.

De Valveking, zei die, is meer voor de stevige hard rockers, maar niet echt de metal.

Persoonlijk zit ik ook te wachte op de 6505 112. Ben er erg benieuwd naar. Valveking vervormd me iets teveel bij clean en de drive is hem ook niet helemaal.