PDA

View Full Version : Wiedergutmachungsgitaar....



macwilliams
1 november 2009, 13:15
Omdat ik vaak fel uithaal naar de chinese gitaar industrie komt hier het wiedergutmachungs topic.... dus..


Gisteren zag ik op MP een epi aangeboden worden met een paar P94's elementen van gibson er in. Nu had ik al graag een paar van deze elementen willen hebben maar ik vond ze wat prijzig. Na contact met de verkoper gehad te hebben en een prijs afspraak te hebben gemaakt kon ik de elementen ophalen met daar bijna gratis een gitaar er om heen.

Ik kom in harmelen en werd na een korte begroeting aan de gitaar voorgesteld, prima ding in goede staat met een klein butsje.

Ik raakte aan de praat en kwam er achter dat ik eigenlijk bij een forummember op bezoek was. Hoe klein kan de wereld zijn.

Om privacy redenen zal ik de naam niet noemen.

Genoeg gezeik,


http://i257.photobucket.com/albums/hh237/max1m1n0666/DSC01712.jpghttp://i257.photobucket.com/albums/hh237/max1m1n0666/DSC01706.jpg
http://i257.photobucket.com/albums/hh237/max1m1n0666/DSC01713.jpg
http://i257.photobucket.com/albums/hh237/max1m1n0666/DSC01711.jpg
http://i257.photobucket.com/albums/hh237/max1m1n0666/DSC01708.jpghttp://i257.photobucket.com/albums/hh237/max1m1n0666/DSC01710.jpg










Het is een BAMIphone, jawel en de wereld is nog steeds niet vergaan
http://i257.photobucket.com/albums/hh237/max1m1n0666/DSC01707.jpg

Nu ik mij dus tot de duistere zijde van de economie heb gewend zal mijn volgende aanschaf een hummer zijn om in de binnenstad rond te tuffen!!!

Whahaha ik kom vanaf mijn boeren erf naar jullie toe stelletje tree huggers..

FTW

kalmah
1 november 2009, 13:17
Wawi, een van de mooiste Epi's die 'k ooit heb gezien!

macwilliams
1 november 2009, 13:20
Guitar Info
Your guitar was made at the
Qingdao Plant (Epiphone), China
February 2006
Production Number: 3459


Gibson: Qingdao

The Gibson Qingdao Plant was opened in October 2002, Qingdao, China. It is the only plant run by Epiphone in Asia.Both acoustic and electric guitars are made here. The factory is dedicated to making Epiphone and only Epiphone guitars with the aim of producing higher quality guitars.



China wooohooooooo:cheerup::cheerup::cheerup:

Miezz
1 november 2009, 13:29
Whahaha ik kom vanaf mijn boeren erf naar jullie toe stelletje tree huggers..


Op een zwevend tapijtje dan, neem ik aan? :)

macwilliams
1 november 2009, 13:34
Wawi, een van de mooiste Epi's die 'k ooit heb gezien!

Ja....erg heh.


Op een zwevend tapijtje dan, neem ik aan? :)

In mn 7,5 liter V8 diesel hummer zonder katalisator!!

barno
1 november 2009, 13:35
China wooohooooooo:cheerup::cheerup::cheerup:

nu verwacht ik wel een gedegen review van deze Oosterse plank natuurlijk, hout, constructie, afwerking ... en hoeveel beter ze is dan een Gibson uiteraard :)

Chocola
1 november 2009, 13:41
ZO zoz zo Mac :p. Gefeliciteerd met de Chinees.

Je weet wat de volgende stap is hé? Bounry/Musoland :sssh:

Hoe klinken die pups?

macwilliams
1 november 2009, 13:43
nu verwacht ik wel een gedegen review van deze Oosterse plank natuurlijk, hout, constructie, afwerking ... en hoeveel beter ze is dan een Gibson uiteraard :)

Het geluid is gewoon goed en speelt menig gibson uit het water.
De afwerking is bovenverwachting goed. Volgens mij doet die gast ook de prs gitaren wat een mega kwaliteit.
Het fretboard is zo smoothhhhh dat zelfs zonder handschoenen aan deze te bespelen is. Hout is van het allerbeste doorluchte coicoimahoniesigarenkistjes hout.


Effe serieus,
Afwerking: 7,5
Bespeelbaarheid voor mij een dikke 8
geluid uit de P94: 8,5
constructie: 8


ZO zoz zo Mac :p. Gefeliciteerd met de Chinees.

Je weet wat de volgende stap is hé? Bounry/Musoland :sssh:

Hoe klinken die pups?

oei oei, echt?

pups zijn echt wat ik nog miste

Alles afgewogen naar een gitaar uit deze prijsklasse.

mrweird
1 november 2009, 14:08
Nu ik mij dus tot de duistere zijde van de economie heb gewend zal mijn volgende aanschaf een hummer zijn om in de binnenstad rond te tuffen!!!

Whahaha ik kom vanaf mijn boeren erf naar jullie toe stelletje tree huggers..

FTW

Komt dat ff mooi uit, de amerikanen hebben Hummer net verkocht aan de chinezen! :seriousf:

macwilliams
1 november 2009, 14:11
Komt dat ff mooi uit, de amerikanen hebben Hummer net verkocht aan de chinezen! :seriousf:

Dat kan toch geen toeval zijn, ik wist het. :blast:

Saf
1 november 2009, 14:58
ik wil ook bladeren in me tuin, Worden de mooiste pics gemaakt. Ben geen LP man zeker geen burst man, maar deze is sweeet.

G.G.
1 november 2009, 15:05
Leuk ding. Had hem al bij T...b.. in het onderschrift zien staan. Zat ook te kijken naar de elementen.

macwilliams
1 november 2009, 15:05
ik wil ook bladeren in me tuin, Worden de mooiste pics gemaakt. Ben geen LP man zeker geen burst man, maar deze is sweeet.
Op een baal hooi ook wel...
thnx


http://i257.photobucket.com/albums/hh237/max1m1n0666/DSC01674.jpg

macwilliams
1 november 2009, 15:07
Leuk ding. Had hem al bij T...b.. in het onderschrift zien staan. Zat ook te kijken naar de elementen.
Oh had hij hem ook in zn onderschrift? Dan had ik al eerder gereageerd maar helaas niet gezien.

Saf
1 november 2009, 15:10
baal stro is ook erg mooi maar ook niet voor handen wel een baal hooi. Moet ik ook eens proberen maar das denk ik te groenig.

Miezz
1 november 2009, 15:12
Ik heb ook geen bladeren of stro paraat.
Wel 'gebruikt' kattenbakgrind... Idee? :strat:

TimS
1 november 2009, 15:32
Gewoon een egale achtergrond gebruiken en er zelf wat achter photoshoppen ;)

EGH
1 november 2009, 15:53
Op een baal hooi ook wel...
thnx


http://i257.photobucket.com/albums/hh237/max1m1n0666/DSC01674.jpg



Klopt, maar op een gitaar waardeer ik hardware toch ook wel :seriousf: Hoe staat het eigenlijk met dat project? Of zijn deze P94's voor die gitaar (bedenk ik me net).

Maar nu worden de P94's eruit gehaald en staat deze Epi binnen anderhalve week zonder pickups op marktplaats? Of wat zijn de plannen van de Füher (der Gibson Gestapo)?

macwilliams
1 november 2009, 16:01
Okay, in m'n hoofd speelt het volgende,

de p94 gaan in de custom met de juiste reeds bestelde pot meters.
De prails naar deze gitaar en die gaat weer naar m'n weekendlogeeradres.
Dan komt daar ook een amp te staan en hoef ik niet elk weekend te slepen.





Ik houd hem dus nog.

In de kippestrontstrobalen Gibson komen humbuckers. Pearly gate in de neck en custom custom sh11 in de brug.

grayfink
1 november 2009, 16:04
Mooi ding, gefeliciteerd!:cheerup:

Les Strat
1 november 2009, 17:02
net een mccormic;)

macwilliams
1 november 2009, 17:14
Mooi ding, gefeliciteerd!:cheerup:Dänkewöl


net een mccormic;)

wat is dat?????

macwilliams
1 november 2009, 19:15
Net even de achterkant los gehad, er zitten dus 500K ohm in die gaan vervangen worden voor 250K ohm.

Als die bestelling van tone factory nu al binnen was kon ik bezig. Eindelijk een heel weekend vrij:(

johanb
1 november 2009, 21:17
Eens heb ik ook een P94 in de neck-positie gehad,Ik heb hem weer weggedaan omdat ik altijd veel last had van feedback en brom,heb jij daar geen last van

Les Strat
1 november 2009, 21:18
dat is een tracktor:P

pannekoek
1 november 2009, 21:22
die p94 zien er echt verschrikkelijk gaaf uit. mooiste pickups in een les paul imo

gefeliciteerd!

macwilliams
1 november 2009, 21:27
Eens heb ik ook een P94 in de neck-positie gehad,Ik heb hem weer weggedaan omdat ik altijd veel last had van feedback en brom,heb jij daar geen last van?
Jawel hoor, maar niet zo heel erg. Goed geaard en een redelijk goede amp met ingebouwde noise gate doet het truukje wel.


dat is een tracktor:P

WHAHAHAHA, ik moet wel simpel zijn, ik zie de overeenkomsten
met een trekker niet. :D

macwilliams
1 november 2009, 21:30
die p94 zien er echt verschrikkelijk gaaf uit. mooiste pickups in een les paul imo

gefeliciteerd!Danke schön!!!

Die P94's gaan naar m'n zwarte custom. Dan heb ik de eerste BassBlom signature.

pannekoek
1 november 2009, 21:45
Danke schön!!!

Die P94's gaan naar m'n zwarte custom. Dan heb ik de eerste BassBlom signature.

haha gelijk heb je! als er blackouts waren met die looks had ik ze meteen gekocht!

tot nu toe ben ik maar opzoek naar de gouden versie van blackouts. ik kan ze alleen nergens vinden

macwilliams
1 november 2009, 21:56
haha gelijk heb je! als er blackouts waren met die looks had ik ze meteen gekocht!

tot nu toe ben ik maar opzoek naar de gouden versie van blackouts. ik kan ze alleen nergens vinden

Die open gouden kapjes zijn te bestellen bij tonefactory die schuif je er zo op en voilà, pancake is klaar!

pannekoek
1 november 2009, 21:58
Die open gouden kapjes zijn te bestellen bij tonefactory die schuif je er zo op en voilà, pancake is klaar!

ook op emg/blackout style pickups?

gaat dat geen problemen geven met tone (natuurlijk geven kapjes altijd iets toneverandering, maar dat valt te verwaarlozen)


deze dus: http://www.tonefactory.nl/shop2/product_info.php?cPath=28_65&products_id=1439

macwilliams
1 november 2009, 22:40
http://www.tonefactory.nl/shop2/images/PNS4G.jpg

deze bedoel ik.

The Running Man
1 november 2009, 22:47
Ik raakte aan de praat en kwam er achter dat ik eigenlijk bij een forummember
op bezoek was. Hoe klein kan de wereld zijn....

FTW

en daar passeerde je nog eens twee forummembers ....

Ome Keith et moi ........

Gefeliciteerd met die LP

Heb ook een bamiphone (Translucent Blue) uit dezelfde fabriek en met
dezelfde indrukscijfers als die jij geeft..

pannekoek
1 november 2009, 22:48
http://www.tonefactory.nl/shop2/images/PNS4G.jpg

deze bedoel ik.

passen die andere die ik stuurde niet om m'n blackouts? want ik heb geen idee hoe deze optie zou staan

excuses voor het kappen van je prachttopic trouwens!

macwilliams
1 november 2009, 23:06
en daar passeerde je nog eens twee forummembers ....

Ome Keith et moi ........

Gefeliciteerd met die LP

Heb ook een bamiphone (Translucent Blue) uit dezelfde fabriek en met
dezelfde indrukscijfers als die jij geeft..

Dat is waar ook, dat heeft hij nog verteld dat jullie dat waren.
Toch toevallig dat het zo liep.
Mooi dat de indrukken het zelfde zijn. :ok:

macwilliams
1 november 2009, 23:08
passen die andere die ik stuurde niet om m'n blackouts? want ik heb geen idee hoe deze optie zou staan

excuses voor het kappen van je prachttopic trouwens!

Ik zou voor open kapjes gaan !!! Veel mooier en veel minder invloed op het geluid!!

No worries. Maak gebruik van het topic zoals je dat wilt:)

Henri H
1 november 2009, 23:10
Mooi ding macwilliams!
Gefeliciteerd!

Is dit je 7e Les Paul?

Ibanez666
1 november 2009, 23:28
Das een van de mooiere die ik gezien heb (Epi) maar alleen die headstock he? ;)

pannekoek
1 november 2009, 23:44
Ik zou voor open kapjes gaan !!! Veel mooier en veel minder invloed op het geluid!!

No worries. Maak gebruik van het topic zoals je dat wilt:)

hmmm open kapjes zijn wel mooi ja, maar ik vind dichte kappen persoonlijk iets mooier. past dit gewoon over mn emg's/blackouts heen?

het geluidsverschil vind ik te verwaarlozen.

macwilliams
2 november 2009, 20:32
Mooi ding macwilliams!
Gefeliciteerd!

Is dit je 7e Les Paul?Dankje, dit is idd de zevende op het moment maar eigenlijk de twaalfde uit een rij. Die epiphones blijven me eigenlijk verbazen hoe goed ze zijn. Inmiddels een hele ervaring qua LP's opgebouwd en dit is m'n eerste Chinees.


Das een van de mooiere die ik gezien heb (Epi) maar alleen die headstock he? ;)Als m'n geflambeerde Gibson klaar is neem ik die headstock onder handen.


hmmm open kapjes zijn wel mooi ja, maar ik vind dichte kappen persoonlijk iets mooier. past dit gewoon over mn emg's/blackouts heen? Smaken verschillen wat dat aangaat, of die andere kapjes passen weet ik niet. Ik zou het gewoon proberen.

het geluidsverschil vind ik te verwaarlozen.

bagheera
2 november 2009, 22:35
kom net even inlezen, erg mooie gitaar als je de pickups eruit hebt genomen wil ik het hout dat overblijft wel van je overnemen hoor

macwilliams
2 november 2009, 22:42
Dat neem ik als compliment voor de gitaar. Maar daar moet ik over nadenken, ik zit er niet mee in m'n maag ofzo dus ik denk het van niet.

zeiler
2 november 2009, 23:36
Dat neem ik als compliment voor de gitaar. Maar daar moet ik over nadenken, ik zit er niet mee in m'n maag ofzo dus ik denk het van niet.

hij is in ieder geval wel heel erg mooi!!!

stikkens jaloers (positief ;)) op jou met je mooie LP's :o!!!


---

ff een aanpassing;
een mooiere finish is er niet voor een LP, vind ik persoonlijk dan :)!!! maar ik blijf altijd naar
deze LP's kijken, heel gaaf, LP gas zelfs :D!!!

Henri H
2 november 2009, 23:54
.......
een mooiere finish is er niet voor een LP, vind ik persoonlijk dan :)!!! ...Het lijkt me een soort van foto-flame. Maar ik kan het goed mis hebben hoor.
't Is op zich best een mooie finish, maar het heeft ook wel iets "overdrevens" of zo.

macwilliams
3 november 2009, 18:03
Ik ben zelf eigenlijk niet zo van de tigerstripes, plaintops vind ik mooier. Maar ja dat is deze niet dus dan moet ik er maar aan wennen.

Dit is geen foto flame, en ook niet zoals ze bij die nieuwe tokais hebben gedaan met de verf.

TimoSomers
3 november 2009, 18:20
Holy fucking shit, mooiste top ooit gezien:lovelove:.

Guitar GoD
3 november 2009, 18:29
wauw, mooie foto's zo herfstig

macwilliams
3 november 2009, 18:59
Bedankt jongens,nu weet ik zeker dat hij niet meer weg gaat. :seriousf:

bagheera
3 november 2009, 21:46
Bedankt jongens,nu weet ik zeker dat hij niet meer weg gaat. :seriousf:

aaaa verdorie.
als je je bedenkt ik beloof er goed zorg voor te dragen :ok:

macwilliams
3 november 2009, 22:04
aaaa verdorie.
als je je bedenkt ik beloof er goed zorg voor te dragen :ok:

Ben je ervan bewust dat ik in kampen NL woon.
De reis naar hier maakt het al allemaal niet waard.