PDA

View Full Version : Roland Cube 30W



john.3001
7 april 2003, 10:13
Ik ben dus es naar de gitaarwinkel geweest om mijn nieuwe gitaar- en versterkerkeuze voor te leggen.
Ik ben dus van plan een mexican 50's reissue te kopen, maar over de versterker ben ik nog aan het twijfelen.
Ik zeg dus daar, ik wil een versterker die goed is voor thuis, maar ook voor kleine optredens kan worden gebruikt.
Zegt die kerel daar, "tja, bij optredens gebruik je meestal de apparatuur die daar beschikbaar is". En daar heeftie natuurlijk wel gelijk in.
Ik begin dus voorzichtig over een marshall amp, ongeveer 30w, met buizen. Zegtie, "ja, als je echt buizen wil, dan moet je bij marshall aan zo'n 600 euro denken als beginprijs". Nu denk ik: "hmm, wat moet ik nou doen? 600 euro voor een oefenversterker is wel erg veel geld. Toch maar transistor dan?".
Nou ja, nu komen we dus bij die Roland Cube aan, en dat is best een leuk apparaat. Komt heel veel geluid uit, heeft een hoop mogelijkheden, maar ik ben bang dat het de vintage klank van mijn fender gaat verkloten.
Wat te doen?

hoofd
7 april 2003, 10:49
buizenversterker kopen...kijk op de 2de hands sites, kom je wel 's leuke combo's tegen.

Diedo
7 april 2003, 11:10
ja, op marktplaats zijn er altijd een heleboel...

ik had zelf laatst bijna voor 200 een buizenbak gekocht...
leek mij wel een aardig ding: het was een schotste import bak... Bradley, maar daar had ik nog nooit van gehoord....
maar voor dat geld kom je ze bijna niet meer tegen...

Diedo