PDA

View Full Version : Nieuwe amp: Fender/CMW Bandmaster Reverb (+ Dagverslag)!



Bernd Veenema
31 oktober 2009, 21:17
Ik ben al een tijdje op zoek naar een andere versterker. Zoals in mijn andere (http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?t=128513) topic te lezen valt, was ik op zoek naar een versterker met een heerlijk warm en vol clean en met een goede Reverb. Nadat ik vorige week even bij Guitarking in Boekel was geweest, kwam de Hook R20 in de picture. Een versterker met een heerlijk clean en een mooie leadsound á la Robben Ford.
Ik twijfelde alleen over de prijs. 2500 euro voor een 1x12 combo is erg veel geld voor mij! Ik ben dan ook verder gaan zoeken en wilde graag even wat andere opties proberen! Ik heb dan ook contact opgenomen met Paul (Guitarguru), Robbert (Les Paul R8 ) en Mark (MarkV) om de CMW Plexi Jr. +, de CMW Studiocage en de Fender/CMW Bandmaster te proberen. Dit waren stuk voor stuk erg goede opties voor mij (al had alleen de Bandmaster een Reverb). Toevallig waren ze alle 3 vandaag beschikbaar dus vandaag maar richting het Westen gereden. Ik was ook nog van plan om even verder te rijden om ook de Hook R20 en de Bogner Duende nog eens goed te testen.

Vanochtend om kwart voor 10 vertrok ik richting Paul om daar zijn CMW Plexi Jr. + op te halen. Hij was zo vriendelijk om mij de versterker mee te geven, zodat ik de Plexi Jr. even kon testen bij Robbert.

Rond kwart over 11 arriveerde ik bij Robbert en na een bakje thee togen we naar zijn studio. We hebben daar de volgende versterkers aan de tand gevoeld:

- CMW Plexi Jr. +: Een lekkere amp! Heerlijk voor Blues en rock, maar iets te donker gevoiced voor mij. Ik houd van een sprankelend clean en dat haalde ik er niet echt uit (ook niet met de strat). Wel een hele degelijke warme, ronde toon en een lekkere volle oversturing met veel ballen.

- CMW Plexi +: Heerlijke versterker. Met de Gibson Les Paul R8 van Robbert een waanzinnig goede (blues)rocksound. Clean, maar met heel veel druk. Je hebt met deze combinatie echt geen pedalen meer nodig. Deze amp ligt wel boven mijn budget en sluit niet echt aan bij mijn wensen. Ik wil immers juist van het Marshall-clean af en de Plexi + is natuurlijk gebaseerd op een Marshall Plexi.

- CMW Studiocage: Ik wist niet zo goed wat ik van deze versterker moest verwachten, maar ik ben blij verrast. Ondanks zijn 2 knoppen (volume en toon) genoeg variatie in sound. Zowel met een strat als met een Les Paul een zeer goed en degelijke geluid. Ik kan me goed voorstellen dat Robbert juist deze versterker gebruikt in zijn bands. We hebben deze versterker getest met mijn Haar strat, mijn Tokai Les Paul en Robberts Gibson R8. Verder hebben we mijn Throbak Overdrive Boost en mijn Okko Diablo even tussen de Gibson en de Studiocage gezet en de Studiocage klonk erg goed met deze pedalen! Echt een pedalenvreter dus. Van alle 3 CMW's die ik had gehoord vond ik dit misschien wel de mooiste. Erg veelzijdig en zowel het clean als de overstuurde sounds waren erg mooi!

Met de Studiocage in gedachten ben ik vervolgens naar Mark gereden. Hij had zijn Fender Bandmaster te koop staan die door Chris is gemodificeerd. Deze versterker is ook van Kim Wilson en van Chris zelf geweest. Ik had al eerder contact met Mark gehad over deze amp en Mark wilde eventueel mijn Vox AC30 wel inruilen. Toen ik bij Mark aankwam hebben we de Bandmaster meteen maar aangesloten op mijn zelfbouw 1x12. Ik wist al vrij snel dat dit nog wel eens de amp voor mij kon zijn. Het clean was op het eerste kanaal heerlijk sprankelend, wat je van een mooie Fender mag verwachten. Verder een prima Reverb en een mooie Vibrato. Precies wat ik zocht eigenlijk!

Toen was het tweede kanaal aan de beurt. Ik was erg benieuwd naar de scheur van deze versterker, omdat Chris nogal wat heeft veranderd aan het tweede kanaal. Zo heeft hij de basweergave strakker gemaakt en ook een boost toegevoegd voor meer gain. Ook heeft hij een Mastervolume ingebouwd. Dit bleek meteen geen overbodige luxe te zijn. Met de master onder de 3 en het kanaalvolume hoog begon de Bandmaster lekker te oversturen. Absoluut niet Marshall-achtig, maar wel erg goed, ook op lager volume. De Bandmaster bleek verder erg goed met pedalen te werken. Al met al was ik erg onder de indruk van deze versterker en heb ik de knoop maar doorgehakt. Waarom nog doorzoeken naar versterkers van 2000+ euro als deze amp ook precies doet wat ik wil?

Met de Fender in de kofferbak weer langs Robbert gereden. Ik was namelijk mijn adapter vergeten en had geen andere adapter meer om mijn pedalen te voeden. Daar aangekomen hebben we de Fender maar even in zijn studio neergezet en aangesloten op zijn 2x12 Kool & Elfring cabinet. Een heleboel gitaren en pedalen verder (Fender Custom Shop strat, Fender Eric Johnson me Ybarra's, Gibson Les Paul R8, PRS CE, Gibson Alex Lifeson, Klon Centaur, Danelectro Transparent Overdrive, Menatone Red Snapper, T-Rex Alberta en Maxon OD808 ) kwamen we erachter dat dit echt een fantastische versterker is! Deze versterker heeft ballen! Ik werd ook helemaal blij van de overstuurde geluiden van deze amp! Vooral op hoog volume was het genieten! Niet teveel compressie, en erg veel definitie! Alle nuances van de instrumenten werden erg goed weergegeven en pedalen werden echt één met de sound van de versterker en klonken stuk voor stuk erg goed! Vooral de Klon en de T-Rex Alberta waren super! Ik ben dus helemaal happy en ben voorlopig weer klaar op de versterkermarkt, al wil ik er op termijn misschien wel een klein ampje bij.

Het is weer een erg lang verhaal geworden zie ik. Hier een paar afsluitende conclusies en een paar foto's:

+ Chris maakt erg goede amps! Stuk voor stuk vond ik het klassedingen! Mooi om een paar goede versterkerbouwers in Nederland te hebben!
+ De Gibson R8 van Robbert is echt super. Mijn Tokai is ook een erg goed gitaartje, maar de R8 is toch wel een klasse hoger! Ook de stratjes van Robbert waren trouwens te gek!
+ Paul, Robbert en Mark: Bedankt voor de gastvrijheid!

- Ik heb weer Gas voor een Klon :(
- Gas voor een Daphne Blue strat :(

http://i404.photobucket.com/albums/pp123/berndveenema/DSC01168.jpg

http://i404.photobucket.com/albums/pp123/berndveenema/DSC01169.jpg

http://i404.photobucket.com/albums/pp123/berndveenema/DSC01172.jpg




Hier nog een paar foto's!

tillens
31 oktober 2009, 21:25
He Bernd, gefeliciteerd met je nieuwe amp! Klon roeleert, als je er eentje kan vinden gelijk kopen krijg je geen spijt van!

Bernd Veenema
31 oktober 2009, 21:26
@ Chris: Ik gebruik de Bandmaster nu met de Vernet 2x12MK met Celestion Heritage M20's. Zijn er nog speakers die volgens jou beter met een bandmaster werken (zoals de H30)?
En heeft iemand nog goede tips over pedalen die ik toch zeker moet hebben gehoord icm de Bandmaster?
De Klon en de Alberta werken iig erg goed. Zoveel is al duidelijk!

tillens
31 oktober 2009, 21:29
Ik heb gister de brunetti mercury gehoord , wat een gaaf drive pedaal, echt heel goed!

Chris Winsemius
31 oktober 2009, 22:21
@ Chris: Ik gebruik de Bandmaster nu met de Vernet 2x12MK met Celestion Heritage M20's. Zijn er nog speakers die volgens jou beter met een bandmaster werken (zoals de H30)?
En heeft iemand nog goede tips over pedalen die ik toch zeker moet hebben gehoord icm de Bandmaster?
De Klon en de Alberta werken iig erg goed. Zoveel is al duidelijk!

Zelf heb ik jouw amp uitvoerig meegemaakt (ik mis 'm!.....) met de volgende cabs/speakers:
- gemodificeerde jaren 80 Marshall 1960A (oa. andere achterplaat en latjes ipv. pootjes) met vier pre Rola M20s (8 ohm): smeuig, warm, niet te donker, lekker speelgevoel, behoorlijk "vintage"
- K&E/CMW 2x12 met V30/T75 (8 ohm): wat moderner en helderder maar niet te klinisch/oid., goede spreiding en ook zeer duidelijke en stuwende laagweergave
- oude Fender 2x12" kast (ook ex-Kim W) met twee Rola H30s (8 ohm): helderder en luider dan de M20s, misschien subtiel wat minder soepel spelend dan de M20s maar nog steeds 'n heerlijke combi imho (afgezien v/d fysieke grootte v/h cabinet)
- ook nog 'n Heritage 65 Watter in 'n Fender combo-kast (soort klein VibroVerb [1x15"] formaat, 8 ohm): ietsje helderder misschien dan de M20s en natuurlijk meer 'n "combo-amp-feel&sound", ook zeer soepel spelend

(Heritage of oude) H30s zijn misschien "handig" als je iets meer "sparkle" wilt hebben op het rechter kanaal als je dat clean gebruikt ivm. M20s.

1e kanaal en de rest v/d amp zijn ook (al dan niet subtiel) gemod en volledig gereviseerd maar het linker kanaal is idd. behoorlijk black/silverface Fender.

Qua pedalen die ik heb meegemaakt icm. je amp:
Digitech Bad Monkey (of twee achter elkaar)
MS10 D_H modded
RAT
COT50 van MarkV
en dan nog wahs, phasers, chorus en delay

Linker kanaal gaat goed met effekten en het rechter kanaal nog beter, imho.

Ik hoop dat je hier wat aan hebt, leer 'm eerst lekker kennen met je Vernet cab met de M20s, liefst in wat verschillende situaties (thuis, live, etc.)

rickert
1 november 2009, 07:49
Gaaf Bernd, ik hoop voor je dat je voorlopig inderdaad klaar bent in versterkerland! Al blijft het gesnuffel ook altijd leuk natuurlijk. Maar je snapt nu waarom de Studiocage-bezitters zo gek zijn op hun kleine kastje:ok:!!!

Midwolda
1 november 2009, 08:07
Zo te lezen ben ik nog maar een beginneling op het gebied van gitaren, versterkers en effecten... :chicken:
Maar ik wil jullie wel bedanken voor dit soort verslagen, want ik leer hier veel van! :ok:

Les Paul R8
1 november 2009, 09:21
Bernd: Erg graag gedaan! Ik vond het erg gezellig en ook erg leerzaam. De Throbak staat nu op mijn verlanglijstje. Erg lekker pedaaltje (en ik dacht dat ik geen last van GAS meer had ;) ).
Heel sportief van je dat je je adapter had vergeten. Prima smoes om nog terug te komen en gezamenlijk de bandmaster verder uit te proberen :D.
Ik heb altijd gedacht dat ik niet van Fender voicing hield, maar dit is echt een geweldige amp. Precies zoals je beschrijft in je verslag. Veel definitie, dynamiek en diepte in de sound. Zowel clean als met scheur. Chris blijft me gewoon verbazen met de kwaliteit van zijn amps.
Heel erg veel plezier met deze fantastische amp! En als je nog eens in de buurt bent, ben je altijd welkom!

jutter
1 november 2009, 09:39
Ik vind hem vreselijk















MOOI!!!!!

Gefeliciteerd met je nieuwste aanwinst!

Mitch
1 november 2009, 10:46
Gefeliciteerd met je nieuwe amp en gecondoleerd met het feit dat je nu net als ik een cab hebt dat qua styling niet meer matcht met de stylling van je amp :D Of wacht, misschien moeten we daar gewoon de nieuwe hype van maken, dat het cool is om je head niet met je cab te laten matchen.
Yes, dat is 't !!! :cheerup:

Ibanez666
1 november 2009, 11:05
dat het cool is om je head niet met je cab te laten matchen.
Yes, dat is 't !!! :cheerup:

Dan hoor ik er helemaal bij!!

Squier4ever
1 november 2009, 11:08
Die amp is wel een beetje een forumsloerie aan het worden of niet? Kim W, Chris W, Joene ook nog toch?, Mark en nu Bernd.

What happens at gitaarnet, stays at gitaarnet :D

rickert
1 november 2009, 11:28
Chris had hem gewoon van Kim Wilson gekocht om te modden, niets raars toch. Toen heeft Mark hem gekocht en die heeft hem weer verkocht. Voor zover ik weet heeft Joene dat ding nooit gehad.

Chris Winsemius
1 november 2009, 11:44
Chris had hem gewoon van Kim Wilson gekocht om te modden, niets raars toch. Toen heeft Mark hem gekocht en die heeft hem weer verkocht. Voor zover ik weet heeft Joene dat ding nooit gehad.

Correct.

Ik had 'm voor mezelf en als mod-demo-platform van Kim W overgenomen. Op 'n gegeven moment contacte Mark mij omtrent wat ampwensen en daar paste de gemodde BMR perfect bij. Helaas moest Mark V 'm verkopen (had niets met de amp te maken) en nu is ie bij Bernd.

Joene20 had laatst 'n blackface Bandmaster (ietsje anders, geen reverb, niet gemod of gereviseerd bij mij) maar die had ie vrij snel aan 'n vriend verkocht omdat ie 'n Boogie aanschafte.

erwin_ve
1 november 2009, 12:23
Gefeliciteerd Bernd! Ik ben een half jaar geleden bij Cris langs geweest en heb toen ook op deze amp gespeeld; echt een fantastisch klinkende versterker!

zjanke
1 november 2009, 12:44
Gefeliciteerd Bernd! ik ben ook voor het niet matchen van amps en cabs, ik heb nu een of anders Fender Bandmaster cab onder mijn Plexi jr+ staan.
Tijd geleden gekocht van iemand die de head gemod had...:soinnocent: Head schijnt ook ergens rond te zwerven op GN

Chris Winsemius
1 november 2009, 12:50
Gefeliciteerd Bernd! ik ben ook voor het niet matchen van amps en cabs, ik heb nu een of anders Fender Bandmaster cab onder mijn Plexi jr+ staan.
Tijd geleden gekocht van iemand die de head gemod had...:soinnocent: Head schijnt ook ergens rond te zwerven op GN

Vertel, vertel :D

Wegens discretie niets over het nieuwe baasje v/d kingsize cab verteld... ;)

the sure thing
1 november 2009, 13:00
Ha Bernd,

Gefeliciteerd man! Ik heb ook een lange tijd op een BMR topje gespeeld (ander dan de sloerie :)) die was gemod door Chris. Super veel plezier gehad en staat nog steeds op de lijst van beste clean ampies die er zijn. Nog een ouwe pic:

http://i76.photobucket.com/albums/j39/thesurething/vernet3.jpg

the sure thing
1 november 2009, 13:01
Nog een ouwere....

http://i76.photobucket.com/albums/j39/thesurething/stackfenderenbogner.jpg

marc_o
1 november 2009, 13:42
Die tops zijn wel ontzettend groot trouwens, kan bijna een speakertje in...

Chris Winsemius
1 november 2009, 13:52
Die tops zijn wel ontzettend groot trouwens, kan bijna een speakertje in...

;)

2 x 8" past er met wat moeite in maar qua sound werken deze amps imho het lekkerst met 4x10" of 2x12"....

Arjan12
1 november 2009, 14:18
Gefeliciteerd, Bernd! Hartstikke mooi ding, ik denk dat je hier veel plezier van gaat hebben.

En nu... soundclips?

Bernd Veenema
1 november 2009, 15:44
Thanks iedereen voor de reacties! En zwaar en groot is de Bandmaster zeker, maar vooruit, dat is ook weer een soort training.


Zelf heb ik jouw amp uitvoerig meegemaakt (ik mis 'm!.....) met de volgende cabs/speakers:
- gemodificeerde jaren 80 Marshall 1960A (oa. andere achterplaat en latjes ipv. pootjes) met vier pre Rola M20s (8 ohm): smeuig, warm, niet te donker, lekker speelgevoel, behoorlijk "vintage"
- K&E/CMW 2x12 met V30/T75 (8 ohm): wat moderner en helderder maar niet te klinisch/oid., goede spreiding en ook zeer duidelijke en stuwende laagweergave
- oude Fender 2x12" kast (ook ex-Kim W) met twee Rola H30s (8 ohm): helderder en luider dan de M20s, misschien subtiel wat minder soepel spelend dan de M20s maar nog steeds 'n heerlijke combi imho (afgezien v/d fysieke grootte v/h cabinet)
- ook nog 'n Heritage 65 Watter in 'n Fender combo-kast (soort klein VibroVerb [1x15"] formaat, 8 ohm): ietsje helderder misschien dan de M20s en natuurlijk meer 'n "combo-amp-feel&sound", ook zeer soepel spelend (Heritage of oude) H30s zijn misschien "handig" als je iets meer "sparkle" wilt hebben op het rechter kanaal als je dat clean gebruikt ivm. M20s.

1e kanaal en de rest v/d amp zijn ook (al dan niet subtiel) gemod en volledig gereviseerd maar het linker kanaal is idd. behoorlijk black/silverface Fender.

Qua pedalen die ik heb meegemaakt icm. je amp:
Digitech Bad Monkey (of twee achter elkaar)
MS10 D_H modded
RAT
COT50 van MarkV
en dan nog wahs, phasers, chorus en delay

Linker kanaal gaat goed met effekten en het rechter kanaal nog beter, imho.

Ik hoop dat je hier wat aan hebt, leer 'm eerst lekker kennen met je Vernet cab met de M20s, liefst in wat verschillende situaties (thuis, live, etc.)

Bedankt voor de info! Ik merk dat ik bij mijn Vernet cabinet de bright-switch prima kan gebruiken, terwijl dat met mijn V30-cabinet iets te schel werd. Ik houd het eerst bij deze speakers en zie dan later wel verder. Ik ga de komende tijd ook weer lekker met pedalen experimenteren denk ik.


Gaaf Bernd, ik hoop voor je dat je voorlopig inderdaad klaar bent in versterkerland! Al blijft het gesnuffel ook altijd leuk natuurlijk. Maar je snapt nu waarom de Studiocage-bezitters zo gek zijn op hun kleine kastje:ok:!!!

Ik snap het nu zeker! Een erg goede versterker. Ooit komt er bij mij ook nog wel 1 denk ik!


Bernd: Erg graag gedaan! Ik vond het erg gezellig en ook erg leerzaam. De Throbak staat nu op mijn verlanglijstje. Erg lekker pedaaltje (en ik dacht dat ik geen last van GAS meer had ;) ).
Heel sportief van je dat je je adapter had vergeten. Prima smoes om nog terug te komen en gezamenlijk de bandmaster verder uit te proberen :D.
Ik heb altijd gedacht dat ik niet van Fender voicing hield, maar dit is echt een geweldige amp. Precies zoals je beschrijft in je verslag. Veel definitie, dynamiek en diepte in de sound. Zowel clean als met scheur. Chris blijft me gewoon verbazen met de kwaliteit van zijn amps.
Heel erg veel plezier met deze fantastische amp! En als je nog eens in de buurt bent, ben je altijd welkom!

Bedankt! Misschien mag mijn Throbak trouwens weg. Hij werkt duidelijk beter met Marshall-achtigen dan met Fender-achtigen. Ik ben er nog niet helemaal uit.


Gefeliciteerd met je nieuwe amp en gecondoleerd met het feit dat je nu net als ik een cab hebt dat qua styling niet meer matcht met de stylling van je amp :D Of wacht, misschien moeten we daar gewoon de nieuwe hype van maken, dat het cool is om je head niet met je cab te laten matchen.
Yes, dat is 't !!! :cheerup:

We kunnen ook gewoon van kast ruilen. Dan is er nog meer 1 persoon die met een mismatch zit :seriousf:
Nee, ik vind het eigenlijk wel stoer zo. Lekker Rock 'n Roll!

Bernd Veenema
1 november 2009, 20:14
Chris, heb jij deze amp destijds ook live gebruikt en zo ja, hoe?
Gewoon via 1 kanaal en dan met pedalen of met een AB-switch en wat raad jij aan? Ik twijfel een beetje namelijk. Clean vind ik het eerste kanaal mooier, maar het tweede kanaal werkt inderdaad beter met pedalen (wat jij al aangaf).

Nielsje
1 november 2009, 20:24
Gefeliciteerd met je nieuwe amp en gecondoleerd met het feit dat je nu net als ik een cab hebt dat qua styling niet meer matcht met de stylling van je amp :D Of wacht, misschien moeten we daar gewoon de nieuwe hype van maken, dat het cool is om je head niet met je cab te laten matchen.
Yes, dat is 't !!! :cheerup:

Tuurlijk is dat de hype!
Ik hoor er óók bij met m'n SC en paarse Vernet :)

Mitch
1 november 2009, 21:13
Dat telt niet, de StudioCage past per definitie bij geen enkele cab :supercool:

rickert
1 november 2009, 21:47
Pff moet ik nou weer een foto posten van m'n 1x12 met de studiocage erop?

Mitch
1 november 2009, 21:50
Nee dat telt niet jij hebt een gemodificeerde Studiocage. De Paintmod.

Les Paul R8
1 november 2009, 21:59
Dat telt niet, de StudioCage past per definitie bij geen enkele cab :supercool:

Dus is de StudioCage juist de trendsetter. Een echte rock & roll amp voor echte gitaristen......

Oeps....even vergeten dat jij hem juist verkocht hebt, Mitch.....jammer voor je....:hippie:

Chris Winsemius
2 november 2009, 01:14
Chris, heb jij deze amp destijds ook live gebruikt en zo ja, hoe?
Gewoon via 1 kanaal en dan met pedalen of met een AB-switch en wat raad jij aan? Ik twijfel een beetje namelijk. Clean vind ik het eerste kanaal mooier, maar het tweede kanaal werkt inderdaad beter met pedalen (wat jij al aangaf).

Yep.
Rechterkanaal, gain-boost op minimaal 5, volume-regelaar op "net opbreken" indien gain-boost uit is. LP of Strat, kabel, amp, geen fx-pedalen.
Als het met of zonder gain-boost nog wat cleaner moet: volume gitaar ietsje terugdraaien of iets minder hard aanslaan, met gain-boost aan kan ik 'm ook (praktisch) clean draaien.
Voluit (op gitaar met gain-boost aan) is voldoende voor classic lead-sounds met 'n Strat brugPU, normal output.

Bernd Veenema
2 november 2009, 13:42
Dank je. Ik zal het even gaan proberen. Ik heb je trouwens net even een mailtje gestuurd.

Bernd Veenema
22 november 2009, 16:46
Zo, vandaag heeft de Bandmaster zijn band-debuut beleefd en ook hier wist hij me volledig te overtuigen. De sound prikt heerlijk door de mix, maar niet té agressief, zoals de Fargen dat wel deed. Zeker met de Klon erbij was het clean/clean met een randje echt heerlijk en met de Mercury Box erbij aan was het scheuren geblazen. De Mercury box heeft wel erg veel gain. Ik heb de gain op 0 en het volume op 2 en meer gain heb ik al niet nodig. Misschien ga ik dit pedaal nog eens vervangen door een minder heftig pedaal. De rest van de band viel trouwens ook op dat de Bandmaster erg goed klonk in de bandmix! Complimenten aan Chris dus.

Kim Wilson
22 november 2009, 17:40
Goed te horen dat mijn ex-amp een mooi plekje heeft gekregen bij een mede-gitaarnetter! Ik ben heel benieuwd hoe hij nu klinkt. Ik had een beetje gehoopt dat Chris hem aan zou houden als demo-amp, dat zou het testen wat makkelijker maken. Maar dat boeit ook verder niet, ik ben blij dat ie zo goed ontvangen wordt.

Ben je ook op de geplande meeting, Bernd? Wellicht dat ik hem daar nog eens aan de tand kan voelen.

JeroenSchaaf
22 november 2009, 17:47
Jo! had dit topic nog geen eens gezien ( zat ik Letland in deze tijd )

Gefeliciteerd ermee!

Wil hem zeker wel eens horen! :)

the sure thing
22 november 2009, 21:25
Zo, vandaag heeft de Bandmaster zijn band-debuut beleefd en ook hier wist hij me volledig te overtuigen. De sound prikt heerlijk door de mix, maar niet té agressief, zoals de Fargen dat wel deed. Zeker met de Klon erbij was het clean/clean met een randje echt heerlijk en met de Mercury Box erbij aan was het scheuren geblazen. De Mercury box heeft wel erg veel gain. Ik heb de gain op 0 en het volume op 2 en meer gain heb ik al niet nodig. Misschien ga ik dit pedaal nog eens vervangen door een minder heftig pedaal. De rest van de band viel trouwens ook op dat de Bandmaster erg goed klonk in de bandmix! Complimenten aan Chris dus.Ha Bernd! Als je je Mercury pedaaltje weg wil doen, PM me ff want ik heb zeker interesse.

Bernd Veenema
23 november 2009, 19:17
Jo! had dit topic nog geen eens gezien ( zat ik Letland in deze tijd )

Gefeliciteerd ermee!

Wil hem zeker wel eens horen! :)

Geen probleem hoor. Kom maar eens langs.


Goed te horen dat mijn ex-amp een mooi plekje heeft gekregen bij een mede-gitaarnetter! Ik ben heel benieuwd hoe hij nu klinkt. Ik had een beetje gehoopt dat Chris hem aan zou houden als demo-amp, dat zou het testen wat makkelijker maken. Maar dat boeit ook verder niet, ik ben blij dat ie zo goed ontvangen wordt.

Ben je ook op de geplande meeting, Bernd? Wellicht dat ik hem daar nog eens aan de tand kan voelen.

Hij klinkt nu echt fantastisch. Ik weet nog niet of ik naar de volgende meeting ga. Wanneer vindt die plaats?


Ha Bernd! Als je je Mercury pedaaltje weg wil doen, PM me ff want ik heb zeker interesse.

Dat is prima. Je hoort het dan wel.

Kim Wilson
23 november 2009, 20:03
Hij klinkt nu echt fantastisch. Ik weet nog niet of ik naar de volgende meeting ga. Wanneer vindt die plaats?
...
Volgens mij is Almar bezig voor een datum in januari.

Maar ik kom ook regelmatig in Groningen, dus een keer langskomen is ook nog een optie. :)

Bernd Veenema
23 november 2009, 23:00
Je bent van harte welkom. Ik woon alleen niet meer in Groningen, maar in Ureterp (vlak bij Drachten). Dat is ongeveer 20 minuten rijden vanaf Groningen.

Kim Wilson
24 november 2009, 08:49
Ook goed. Als ik een keertje wat tijd over heb doe ik je wel een PM. :)

Bernd Veenema
24 november 2009, 21:43
Dat is prima!