PDA

View Full Version : Tapping lukt niet



penb
31 oktober 2009, 21:09
Gitaar; J and D ls3 met roland cube 30
Tapping lukt me moeilijk, zo goed als niet. ttz, ik mag de snaren zo hard tappen als ik wil, ik krijg nauwelijks klank.
Wie geeft raad aan een beginneling.
ps, de filmpjes op youtube heb ik al gezien... zonder veel resultaat :dontgeti:

Stretch
31 oktober 2009, 22:11
Ik ben zelf ook nog een aardige beginner, maar tapping is niet zo moeilijk, zolang je eerst maar goed Hammer-ons en Pull-offs kan doen, daarna is tapping niet zo moelijk meer.

Als je dit al kan moet je misschien proberen om je geluid iets harder te zetten voor tapping.

davidof
31 oktober 2009, 23:41
Gitaar; J and D ls3 met roland cube 30
Tapping lukt me moeilijk, zo goed als niet. ttz, ik mag de snaren zo hard tappen als ik wil, ik krijg nauwelijks klank.
Wie geeft raad aan een beginneling.
ps, de filmpjes op youtube heb ik al gezien... zonder veel resultaat :dontgeti:

Ik hoop dat je versterker in distortion/overdrive staat ? Ik zou zeggen.. oefenen oefenen & oefenen !

aaronstonebeat
1 november 2009, 18:26
Zo dicht mogelijk bij de fret tappen, zelfs een beetje er bovenop. Zou dat misschien helpen?

Megadeth22
1 november 2009, 18:52
Gooi er veel gain overheen.

aaronstonebeat
1 november 2009, 18:58
Als je het goed wil leren, moet je het volgens mij met zo weinig mogelijk gain proberen; op een akoestische gitaar kan het ook.

Megadeth22
1 november 2009, 19:04
Als je het goed wil leren, moet je het volgens mij met zo weinig mogelijk gain proberen; op een akoestische gitaar kan het ook.
Nu hoort hij het tappen nogeeneens. Laat 'm eerst maar een beetje onder de knie krijgen, schroef dan die gain maar weg :ok:

B0UDEWIJN
1 november 2009, 21:09
Als je het goed wil leren, moet je het volgens mij met zo weinig mogelijk gain proberen; op een akoestische gitaar kan het ook.

Mee eens. :ok:

@ Megadeth22: je kunt het wel beter horen als je er veel gain overheen gooit, maar TS kan zijn taps niet horen en kan dus niet tappen. En als je niet kunt tappen moet je dat niet proberen te verhullen met veel gain, maar gewoon veel gaan oefenen.
Toch snap ik je punt, tappen zonder gain klinkt eigenlijk gewoon niet..

Dus eigenlijk geef ik Megadeth22 ook wel weer gelijk; gooi er eens veel gain overheen. Het zou kunnen dat je taps ineens hoorbaar worden met die oplossing :punk:

ShredTallicA
1 november 2009, 21:35
Mee eens. :ok:

@ Megadeth22: je kunt het wel beter horen als je er veel gain overheen gooit, maar TS kan zijn taps niet horen en kan dus niet tappen. En als je niet kunt tappen moet je dat niet proberen te verhullen met veel gain, maar gewoon veel gaan oefenen.
Toch snap ik je punt, tappen zonder gain klinkt eigenlijk gewoon niet..

Dus eigenlijk geef ik Megadeth22 ook wel weer gelijk; gooi er eens veel gain overheen. Het zou kunnen dat je taps ineens hoorbaar worden met die oplossing :punk:

En dan langzaam steeds minder gain :soinnocent:

Megadeth22
1 november 2009, 22:07
Mee eens. :ok:

@ Megadeth22: je kunt het wel beter horen als je er veel gain overheen gooit, maar TS kan zijn taps niet horen en kan dus niet tappen. En als je niet kunt tappen moet je dat niet proberen te verhullen met veel gain, maar gewoon veel gaan oefenen.
Toch snap ik je punt, tappen zonder gain klinkt eigenlijk gewoon niet..

Dus eigenlijk geef ik Megadeth22 ook wel weer gelijk; gooi er eens veel gain overheen. Het zou kunnen dat je taps ineens hoorbaar worden met die oplossing :punk:
In zijn post kan je lezen dat hij nauwelijks tot niks hoort zelfs al tapt hij fucking hard op de goeie plek. Dus daarom leek mij een flinke lading gain de oplossing; aangezien je met een lichte distortion waarschijnlijk nog nauwelijks niks hoort.

lcvanderhelm
1 november 2009, 22:13
Of nog beter sla dat tappen[voorlopig]over.Het is totaal niet belangrijk.Leer eerst goed bends en hammer ons/pull offs,toonladders en dergelijke belangrijkere zaken.

Megadeth22
1 november 2009, 22:26
Of nog beter sla dat tappen[voorlopig]over.Het is totaal niet belangrijk.Leer eerst goed bends en hammer ons/pull offs,toonladders en dergelijke belangrijkere zaken.
Toonladders eerder kennen dan tappen? :dontgeti: Lijkt me zelf toch leuker als je eerst van alle technieken een beetje geproefd hebt, zodat je die dan daarna samen met de theorie kunt uiten in een solo'tje.

penb
1 november 2009, 22:26
Owkay ! dus gein met gain! :ok:
Ik zal't zo eens proberen ... en dan langzaam minderen

lcvanderhelm
1 november 2009, 22:34
Zodat je indruk kan maken op je vrienden?Oke dan wel.Het is echter zo'n afgezaagd trucje en gecombineerd met valse bends en foute toonladders klinkt het ook niet echt lekker.

B0UDEWIJN
2 november 2009, 09:38
Zodat je indruk kan maken op je vrienden?Oke dan wel.Het is echter zo'n afgezaagd trucje en gecombineerd met valse bends en foute toonladders klinkt het ook niet echt lekker.

Prima, maar ik vind het leuk klinken, ook als je het nog maar net kan, en ik vind het gewoon een leuke techniek waar je al gauw snelle dingen mee kunt spelen.
en inderdaad kun je er goed indruk mee maken op je vrienden:gitarist:

Is tappen afgezaagder dan bends en toonladders? :dontgeti:

bluegate
2 november 2009, 14:39
Tappen is niet heel moeilijk, het is gewoon een techniek.
Je hebt geen electrische gitaar en versterker met bakken gain nodig.
Op acc. gitaar kan het ook prima.

Je zet je wijsvinger van je linkerhand op de onderste snaar, 5e vakje (A)
en plaats dan je ringvinger van je linkerhand op de onderste snaar, 8e vakje (C).
Tap nu met de wijsvinger van je rechterhand op de onderste snaar, 12e vakje (E).
Haal die vinger nu zijwaarts van de snaar af (even extreem in een hoek van 90 graden).
Je slaat de snaar dan meer aan, en zal een luider geluid geven.
Trek nu je linker ringvinger opzij (pull-off)
Herhaal dit continu.

Zorg er nu voor dat je steeds minder extreem je vinger zijwaarts van de snaar afhaalt.
Maar wel zo dat het volume van de noten gelijk blijven.

Succes!

Tankman
2 november 2009, 14:40
Wat is er mis met tappen...Als het nummer/solo erom vraagt, waarom niet. Het is helemaal niet afgezaagd. Dan is gitaar spelen ook afgezaagd. Zooooveel mensen die het doen. En muziek maken..oh jee...Zullen we dan maar met zn allen dermee stoppen?

jaspie
3 november 2009, 12:15
Mee eens. :ok:

Toch snap ik je punt, tappen zonder gain klinkt eigenlijk gewoon niet..



jawel joh:P
http://www.youtube.com/watch?v=cRRF_M2T-vY

CowGuitar
3 november 2009, 14:32
Ben benieuwd naar de reacties als ik met deze band in een topic over tappen aan kom zetten :D. Maar toch ook hier iets moois met weinig gain.

http://www.youtube.com/watch?v=fDAiYlZDZKU

penb
3 november 2009, 15:31
Tappen is niet heel moeilijk, het is gewoon een techniek.
Je hebt geen electrische gitaar en versterker met bakken gain nodig.
Op acc. gitaar kan het ook prima.

Je zet je wijsvinger van je linkerhand op de onderste snaar, 5e vakje (A)
en plaats dan je ringvinger van je linkerhand op de onderste snaar, 8e vakje (C).
Tap nu met de wijsvinger van je rechterhand op de onderste snaar, 12e vakje (E).
Haal die vinger nu zijwaarts van de snaar af (even extreem in een hoek van 90 graden).
Je slaat de snaar dan meer aan, en zal een luider geluid geven.
Trek nu je linker ringvinger opzij (pull-off)
Herhaal dit continu.



Zorg er nu voor dat je steeds minder extreem je vinger zijwaarts van de snaar afhaalt.
Maar wel zo dat het volume van de noten gelijk blijven.

Succes!


Thanks :ok:
http://www.youtube.com/watch?v=jwm-vxGgFf4
Dat wordt dus VEEL oefenen vooralleer ik indruk kan maken op mijn vrienden :seriousf:

Guitarmania
3 november 2009, 21:05
Paar dingen:

- tappen doe je met je middelvinger. Je ziet vaak lui die het doen met hun wijsvinger, maar als die ineens plectrum moeten spelen moeten ze ineens het plectrum uit hun broekzak halen. Met de middelvinger is dat geen probleem; plectrum blijft tussen wijsvinger en duim.

- je moet kracht zetten. Je plukt als het ware. Je drukt niet alleen de fret in maar je trekt je middelvinger er ook nog eens overtuigend vanaf.

- gebruik penta's. In penta kun je geweldig tappen. Je ziet twee pentafiguren naast elkaar liggen. Het rechterfiguur tap je, de rest gewoon.

- ga niet te snel hoge school tappen. Wil je dat wel, speel dan Get the funck out van Extreme: Hoge school tappen!!!

aaronstonebeat
3 november 2009, 21:07
+1 Voor de middelvinger etc :ok:
Zo doe ik het ook.

terrasbeest
4 november 2009, 19:01
http://www.youtube.com/watch?v=Ddn4MGaS3N4&feature=fvst

Niet dat je het wijzer maakt over de techniek van het tappen, maarr.... de rest zien jullie wel.

Over waar het talent zit bvb.
Ahum.