PDA

View Full Version : Tapping lukt niet



penb
31 oktober 2009, 21:09
Gitaar; J and D ls3 met roland cube 30
Tapping lukt me moeilijk, zo goed als niet. ttz, ik mag de snaren zo hard tappen als ik wil, ik krijg nauwelijks klank.
Wie geeft raad aan een beginneling.
ps, de filmpjes op youtube heb ik al gezien... zonder veel resultaat :dontgeti:

Stretch
31 oktober 2009, 22:11
Ik ben zelf ook nog een aardige beginner, maar tapping is niet zo moeilijk, zolang je eerst maar goed Hammer-ons en Pull-offs kan doen, daarna is tapping niet zo moelijk meer.

Als je dit al kan moet je misschien proberen om je geluid iets harder te zetten voor tapping.

davidof
31 oktober 2009, 23:41
Gitaar; J and D ls3 met roland cube 30
Tapping lukt me moeilijk, zo goed als niet. ttz, ik mag de snaren zo hard tappen als ik wil, ik krijg nauwelijks klank.
Wie geeft raad aan een beginneling.
ps, de filmpjes op youtube heb ik al gezien... zonder veel resultaat :dontgeti:

Ik hoop dat je versterker in distortion/overdrive staat ? Ik zou zeggen.. oefenen oefenen & oefenen !

aaronstonebeat
1 november 2009, 18:26
Zo dicht mogelijk bij de fret tappen, zelfs een beetje er bovenop. Zou dat misschien helpen?

Megadeth22
1 november 2009, 18:52
Gooi er veel gain overheen.

aaronstonebeat
1 november 2009, 18:58
Als je het goed wil leren, moet je het volgens mij met zo weinig mogelijk gain proberen; op een akoestische gitaar kan het ook.

Megadeth22
1 november 2009, 19:04
Als je het goed wil leren, moet je het volgens mij met zo weinig mogelijk gain proberen; op een akoestische gitaar kan het ook.
Nu hoort hij het tappen nogeeneens. Laat 'm eerst maar een beetje onder de knie krijgen, schroef dan die gain maar weg :ok:

B0UDEWIJN
1 november 2009, 21:09
Als je het goed wil leren, moet je het volgens mij met zo weinig mogelijk gain proberen; op een akoestische gitaar kan het ook.

Mee eens. :ok: