PDA

View Full Version : Gitaar probleem! Help please..



QueenSRVJW
31 oktober 2009, 19:30
Ik zit dus met een probleem. Ik heb vandaag de elementen in mijn Squier in serie geplaatst, net als de Brian May gitaar inderdaad. Alhoewel mijn squier natuurlijk niet echt een goede gitaar is ben ik wel op zoek naar dat geluid. Net even wat minder hoog dan de parallel geplaatste en meer Brian May geluid dus. Nou wilde ik hetzelfde gaan doen met een betere gitaar en nu ook met de phase in en out mogelijkheden. Maar nou komt het probleem. Wat is beter om te doen: alle onderdelen voor een gitaar (stratocaster dan dus) los kopen, wat neerkomt op hals, body, elementen enz. of de Brian May gitaar kopen wat die serie schakeling al heeft en de phase in en out?? Volgens mij is het duurder om alles los te kopen maar daar twijfel ik dus over.

Help!?:P

Noid
31 oktober 2009, 21:54
Ik zit dus met een probleem. Ik heb vandaag de elementen in mijn Squier in serie geplaatst, net als de Brian May gitaar inderdaad. Alhoewel mijn squier natuurlijk niet echt een goede gitaar is ben ik wel op zoek naar dat geluid. Net even wat minder hoog dan de parallel geplaatste en meer Brian May geluid dus. Nou wilde ik hetzelfde gaan doen met een betere gitaar en nu ook met de phase in en out mogelijkheden. Maar nou komt het probleem. Wat is beter om te doen: alle onderdelen voor een gitaar (stratocaster dan dus) los kopen, wat neerkomt op hals, body, elementen enz. of de Brian May gitaar kopen wat die serie schakeling al heeft en de phase in en out?? Volgens mij is het duurder om alles los te kopen maar daar twijfel ik dus over.

Help!?:P
Wat kost die Brian May gitaar dan waar je het over hebt?

Is dat ook een red special model? Zo ja, dan is het toch ook belangrijk wat voor gitaar je wil: een strat, of een red special?

RoelTM
1 november 2009, 01:53
Ik denk dat het goedkoper is om een 'gewone' strat te kopen, en hiervan de elektronica ombouwen.
Je zou dan de 5 way switch kunnen vervangen door 3 on-off-on switches. Heb je alleen wel die gleuf van de andere switch zitten.

Ik zag vandaag trouwens in een muziekzaak een Burns hangen, die had precies dezelfde elementen als de Red Special (van die tri-sonics). :satisfie:

QueenSRVJW
1 november 2009, 08:17
Het is het model wat op Thomann.de staat, met Brian May zijn handtekening erop, die is 700 euro dacht ik. Ik vind het geluid van erg veel gitaren mooi, Stratocaster, Les Paul, Red Special. Eigenlijk alle soorten wel:).

Ik heb dat dus ook al op mijn Squier gedaan. Het is wel goed te doen met de info van een aantal sites maar de vraag is dan wel of het allemaal goed lukt en of het niet te duur wordt. Natuurlijk ook of het allemaal past. Er komen erg veel draden bij en 6 knoppen/switches.

Eko
1 november 2009, 10:50
Het nadeel van een signaturegitaar is dat je er eigenlijk alleen maar dat geluid uit kunt halen. Of iedereen denkt dat je alleen dat speelt.
Een opstelling met versterker(s) en delays geeft je met een hoop andere gitaren ook ( bijna ) hetzelfde geluid maar maakt je wat veelzijdiger.

snaarplukker
1 november 2009, 11:47
Of zoiets (http://yhst-50206111187217.stores.yahoo.net/onprclmidbob.html) er in stoppen.

Miezz
1 november 2009, 12:15
Of bied gewoon 350 euro ;)
http://link.marktplaats.nl/288610497

QueenSRVJW
1 november 2009, 13:14
@ Eko

Iedere gitaar is wat dat betreft veelzijdig. Het ligt er maar net aan wat je speelt. Met die gitaar kun je natuurlijk gewoon blues, rock, metal e.d. spelen.

Ome Keith
2 november 2009, 04:34
Ik keek vroeger wel eens op deze website.
Heel informatief over het Queen geluid.
Rene is een echte Brian May adept.
Maakt volgens mij ook loaded slagplaten met BM circuits voor Strats


http://home.wanadoo.nl/gitaar-in-tune/index_files/Welkom_bij_Gitaar_in_Tune.htm

QueenSRVJW
2 november 2009, 16:12
Ojah, bedankt. Ik heb hem al even een mailtje gestuurd.