PDA

View Full Version : Mijn eerste nummer opgenomen :)



infinite
31 oktober 2009, 19:09
Hallo leden.

Ik heb zins 2 weken een boss micro br recorder tot mijn beschikking.
Ik heb me hier even wat in verdiept en heb wat opgenomen.
vorige maand hoorde ik een blues nummer en sinds die tijd probeer ik mij wat te verdiepen in de blues en funk maar dit is nog geheel nieuw voor mij.
Vandaar dat ik graag jullie mening tips of advies wille wat jullie van dit nummertje vinden. want dit soorte muziek moet je wel feeling voor hebben
ik heb hem op 2 sporen opgenomen
er zit geen solo in want ik heb me nog niet verdiept in de blues en funk ladders
graag jullie mening advies of tips

Mijn dank is groot

Klik op de onderste link Nummer staat op de home page !!!!

http://nolimit-recordings.webs.com/

Riky
2 november 2009, 12:27
Weet niet. Vind het niet echt wat eigenlijk. Kwaliteit is opzich wel goed, maar drums staan hard en het klinkt allemaal erg plastic.
Dat je drums constant loopt is ook erg erg irritant. Helemaal, omdat er een accent in de drums zit die een drummer normaal niet 2x achter elkaar doet.
Je mag dus wel wat meer varieren. In je spel en in de compositie.

TimoSomers
2 november 2009, 13:41
Ik vind het best ok.
Je mag wel meer varieren (eventueel een soortement van bridge of breakdown of overgaan op een andere toonsoort) en de herhalende drums erg irritant. Je kan drums best loopen maar dan moet je drums pakken zonder nadrukkelijke accenten of rare fills.

Blues-magic
3 november 2009, 19:31
Nauw als 20 jaar blues muziekant vind ik het nog niet eens zo slecht.
het is niet perfect maar je hebt zelf al aangegeven dat je nog maar een maand in de blues muziek verdiept vind ik dat je technies de goede kant op gaat ga zo door !!! als ik het slagje hoor vind ik het een beetje een SRV accent hebben. ( ik weet niet of dat ook bewust jou bedoeling was )
Wel staat de drum iets te hard en word hij na een aantal seconden idd wat irritant maar neem aan dat je de standaard drum kit van je br heb gebruikt ga daar nog aan werken.
Dat het nummer opzich een beetje eentonig word komt vind ik doordat erg geen solo en vocalen in zitten dat lijkt me logisch.
Maar als je nog maar 4 jaar speelt en 1 maand blues.... petje af
ook wat de anderen zeggen zie het niet als belediging maar als een goed advies

succes

Stratocaster
3 november 2009, 20:12
Doet me denken aan 'marry had a little lamb' van stevie ray vaughan, sterker nog het is precies hetzelfde liedje alleen dan in akkoorden.