PDA

View Full Version : Chenese namaak



René`
31 oktober 2009, 18:12
Sluit dit topic maar, het ging me niet om het terroriseren van de westerse cultuur, noch ging het me om het vervuilen van het milieu.
Maar blijkbaar speelt fantasie een grote rol bij het opvatten van een verhaaltje van drie regels.

DeiDRagonas
31 oktober 2009, 18:18
Chenese? Typefoutje denk ik.. Moet vast zijn Chanese namaak.. Toch?

En on topic: Dit is gewoon nagemaakte Chinese rommel.. NIET kopen!

René`
31 oktober 2009, 18:27
Hmm, inderdaad een typfout.
Maar opvallend dat er zo veel artikelen zijn, en voor zulke prijzen, ik snap dat het uit elkaar valt als je er naar kijkt, maar zou het überhaubt binnen komen?

Miezz
31 oktober 2009, 18:31
Ik denk het wel, waarom niet?
Moeten we er met zn allen één kopen? :P

Bram+
31 oktober 2009, 18:32
Prijzen zijn zeker zonder verzendkosten, want dan gaan ze nog een keer over de kop. Dat ze voor zulke prijzen gitaren kunnen produceren is niet zo verwonderlijk zonder enige QC op welk punt in het (productie)traject dan ook.

whoosh
31 oktober 2009, 18:32
Als ik zo af en toe het aanbod op marktplaats en andere sites zie zal er vast wel eens iets binnenkomen...

Maar goed, nog nooit zo'n ding in het echt gezien maar het aloude You Get What You Pay For zal ook hier gelden. Als je een stuk brandhout zoekt, vast goedkoper en makkelijker verkrijgbaar. Zoek je een leuk gitaartje voor erbij, zijn er zeker en vast leukere dingen te kopen dan deze ellende.

Fuhgawz
31 oktober 2009, 18:33
Vraag jezelf nou eens af: "WIL ik die Chonese oplichters financieren?". We hebben een heel topic vol met neppe gitaren op marktplaats waarvan een groot deel Gibson is. Ikzelf zou hier niet aan willen bijdragen.

pannekoek
31 oktober 2009, 18:34
prijzen zijn zeker zonder verzendkosten, want dan gaan ze nog een keer over de kop. Dat ze voor zulke prijzen gitaren kunnen produceren is niet zo verwonderlijk zonder enige qc op welk punt in het (productie)traject dan ook.

qc?.......

Bram+
31 oktober 2009, 18:37
kwaliteitscontrole.

René`
31 oktober 2009, 19:56
Nee, dat wil ik niet en dat was ook totaal niet mijn intentie.
Ik vroeg ook niet "zal ik één van die gitaren kopen", ik vroeg wat er gaande was.

mrweird
31 oktober 2009, 20:15
Jammer dat de zoekfunktie het niet doet, je kunt hier idd veel vinden over Chinese"nep" gitaren.
Het blijft plagiaat!!!

Via google kom je nog een eind als je gitaarnet ff wilt afspeuren btw..

http://www.google.nl/search?as_q=chinese+gitaar&hl=nl&num=10&btnG=Google+zoeken&as_epq=&as_oq=&as_eq=&lr=&cr=&as_ft=i&as_filetype=&as_qdr=all&as_occt=any&as_dt=i&as_sitesearch=www.gitaarnet.nl%2Fforum&as_rights=&safe=images

tidalwave_sideburns
31 oktober 2009, 22:04
Ik zie er een witte BillyBo tussen staan.... ik wil er al een lange tijd zo eentje hebben.... desnoods laten maken, en nu dit.
Filtertrons erop, bigsby.... zucht



http://upload1.tradetang.com//img/o/0908/25/00/119929/11992989297.jpg

DeiDRagonas
1 november 2009, 01:12
Vraag jezelf nou eens af: "WIL ik die Chonese oplichters financieren?". We hebben een heel topic vol met neppe gitaren op marktplaats waarvan een groot deel Gibson is. Ikzelf zou hier niet aan willen bijdragen.

DIKKE DIKKE +1!

Aan die shit moet je gewoon niet mee willen doen.

D.

Basseytje
1 november 2009, 01:28
voor een kunstwerk betaal je meer. misschien is het wel iets leuks voor aan de muur:P lijkt me in ieder geval mooier dan een schilderij

Tupelo
1 november 2009, 02:00
Prijzen zijn zeker zonder verzendkosten, want dan gaan ze nog een keer over de kop. Dat ze voor zulke prijzen gitaren kunnen produceren is niet zo verwonderlijk zonder enige QC op welk punt in het (productie)traject dan ook.Maatje van mij heeft een vriendin in Taiwan. Zij stuurt kleding op en horloges, één keer in het kwartaal gaan ze op en neer naar elkaar; recent heb ik een namaak Gucci en namaak Hugo boss cadeau gekregen - gegarandeerde Chinese kinderarbeid maar terzijde - en die dingen die kloppen. Wanneer je naar de naad kijkt en naar hoe de motiefjes lopen, daarmee is helemaal niets mis - goedkope troep wil weleens niet symmetrisch zijn wat de motiefjes betreft - ook niet met de kwaliteit van de gebruikte materialen. Omgerekend € 1.30 per overhemd, een pak kost een een tientje en klopt ook helemaal dat hebben we daadwerkelijk vergeleken met een origineel exemplaar. Vakmanschap stelt uiteindelijk niet zo verschrikkelijk veel voor en is markt ondervindelijk. Ik zou graag eens zo een gitaar, een random exemplaar naar mijn Luthier brengen en daar de schoonheidsfoutjes laten weg polijsten; ik ben heel benieuwd wat ik dan aantref (do I care dat de knopjes niet in een horizontale lijn lopen). Ik ben om op China & Taiwan wat dat betreft *(Iba help me out), bekijk het eens andersom, exemplarisch tref je rommel aan en veel valt op te lappen. Ik zou het echt eens aan willen; natuurlijk bescherm je je eigen waar omdat je ervoor gedokt heb, maar eerlijk, ik ben op een puntje twijfel beland en wil weleens zo een namakert voelen.

wietse
1 november 2009, 06:32
Prijzen zijn zeker zonder verzendkosten, want dan gaan ze nog een keer over de kop. Dat ze voor zulke prijzen gitaren kunnen produceren is niet zo verwonderlijk zonder enige QC op welk punt in het (productie)traject dan ook.

zijn niet zonder verzendkosten, er staat duidelijk free shipping bij , kostten dus echt geen drol.
alleen jammer dat er een nepmerknaam opstaat, merkloos of fantasiemerk was beter geweest.

Les Strat
1 november 2009, 07:42
dit is toch al veel vaker besproken?

Les Strat
1 november 2009, 07:45
heel eerlijk gezegd geil ik wel een beetje op deze: http://www.tradetang.com/for-sale/Gibson-Super-400CES-400-CES-sunburst-DEAD-MINT/112051-1462762.html

Midwolda
1 november 2009, 07:46
En ze hebben zelfs een Marauder, maar nog geen S-1.
Ik vind het maar grote dikke trieste vette sneue onzin.
Net zoiets als een M3 sticker achterop je door de baas geleasde kale 1-serie.
Die neptroep komt hier niet naar binnen. :sneaky:

tidalwave_sideburns
1 november 2009, 08:36
Het feit dat de merknaam er op staat is ongelooflijk natuurlijk. Toch zie ik mezelf die BillyBo nog wel kopen ook.

Hehe, dat onderschrift is ook zo lekker shitty wok Engwish, :D

"Named jiayin8866

Welcome to our shop ,we have all kinds of electric guitar , guitar we have and we showed to you is all with the hard case

The goods is the real guitar , a little sifference is allowed , please have a look , thank you !!

We are large and honest seller for many years , and have a good reputation among our customers , please trust me , we can promise you high quality goods and top service ,thank you



Payment :do as the tradetang tell you , following the step

Shippment : ems you can check your goods through the website www.ems.com.cn

Refound :any fiction ,we will refound all your money to you asap , no dealy ,thank you"

mesaman
1 november 2009, 09:20
mensen willen goedkoop.aldi lidle action gaan als een trein.en als het niets is moet het toch nog wat lijken,dat is wat de massa wil.geld is altijd moeilijk en mensen zoeken naar dingen waarvan ze denken dat het status verhogend is.
nep horloges nep kleding nep m3 logo's..

grayfink
1 november 2009, 09:23
@MacWilliams: Ik denk dat het genuanceerder ligt, natuurlijk zijn er veel misstanden, toch kan ik me voorstellen dat grote groepen mensen in Azië toch afhankelijk zijn van productie voor het westen. China is een stuk welvarender dan dan 40 jaar geleden om maar eens wat te noemen.
Ik heb er geen enkele moeite mee om een Chinese gitaar te kopen, en dan heb ik het niet over de Gibsun of Fender replica's. Dat zijn oplichtingspraktijken waar ik niets mee te maken wil hebben.

mrweird
1 november 2009, 10:58
@MacWilliams: Ik denk dat het genuanceerder ligt, natuurlijk zijn er veel misstanden, toch kan ik me voorstellen dat grote groepen mensen in Azië toch afhankelijk zijn van productie voor het westen. China is een stuk welvarender dan dan 40 jaar geleden om maar eens wat te noemen.
Ik heb er geen enkele moeite mee om een Chinese gitaar te kopen, en dan heb ik het niet over de Gibsun of Fender replica's. Dat zijn oplichtingspraktijken waar ik niets mee te maken wil hebben.

Ik ben 't met je eens, en in China begint men ook steeds meer rekening te houden met 't milleu. Ik denk dat 't richting het zelfde traject gaat als Japan. Nu zegt men troep, over 10 jaar zegt men kwaliteit en komt de troep uit India bijvoorbeeld.

Wat dachten jullie van http://www.musikhl.net/ ? Ik denk vergelijkbare kwaliteit, aka goedkope troep uit china maar zonder de fake merknaam en 't is nog goedkoper ook.. In het kader van dubbeltje en 1ste rang enzo.. :D

mrweird
1 november 2009, 11:01
http://www.musikhl.de/images/produkte/287-EAG303NA-01---1.jpg

Voor 180 euri! Ik krijg d'r gas van...

Jay75
1 november 2009, 11:30
Is die site wel betrouwbaar weet iemand dat? Komt het ook echt aan? Anders ga ik binnenkort eens wat bestellen daar, ben wel benieuwd wat je krijgt voor het geld.

Dus fake? Of is het wel gewoon te vertrouwen?

Ibanez666
1 november 2009, 11:40
Als je de economie en de natuur een plezier wilt doen blijf dan weg van Chinese produkten!

Steek nu je kop maar weer in het zand.

Eh, in 99% van de producten zit al made in china spul hoor, in je iPod, je tv, je alles waar stroom op moet om zo maar te zeggen.

René`
1 november 2009, 11:43
Ja maar zover mag je volgens hem wel je kop in het zand steken, je bent alleen schuldig als je iets doet wat hij (nog) niet heeft gedaan.

Maar ik steek m'n kop in het zand :soinnocent:

almarvk
1 november 2009, 14:18
Topic opgeruimd. Graag weer normaal doen tegen elkaar.