PDA

View Full Version : weer een cheapo erbij



wietse
31 oktober 2009, 16:12
dit keer een hondo EG202, in erg mooie staat alleen de knoppen zijn niet origineel heeft lange tijd zonder snaren gestaan dus op het moment staat de hals nog iets te recht maar verwacht dat dit wel bijtrekt binnen een paar dagen.
het is een gitaar geinspireerd op de teisco spectrum 2, met twee lekkere goldfoil pickups, dat is echt één van de pluspunten bij deze koreaan.
jawel koreaan, er staat geen made in japan op de neckplate dus de kans dat het een jap is is nihil.
alles werkt na wat contactspray wat ook weer een pluspunt is, de bespeelbaarheid is momenteel niet echt super maar wel te doen, sowieso een lekkere slide gitaar zoiets.(zijn deze pu's super voor)

http://img.photobucket.com/albums/v497/wietse/hondoEG.jpg

http://img.photobucket.com/albums/v497/wietse/hondoEGmercy2.jpg

weet nog niet of hij blijft, denk van wel, maar was voor 30 euro in ieder geval een mooie deal.

Nico2
31 oktober 2009, 16:44
Ziet er goed uit! Mooi die bloemetjes op de slagplaat! :ok:

j3r03n
31 oktober 2009, 17:08
Lekker ding!:hippie:

Ace 1.15.19
31 oktober 2009, 17:14
Ik vind hem op de headstock na een hoog Mosrite-gehalte hebben. Cool ding! :ok:

Tankman
31 oktober 2009, 17:23
Ik vind hem walgelijk...maar voor 30 euro had ik het ook gedaan...

Of bedoelde je 300 euro?

barno
31 oktober 2009, 17:30
Ik vind hem walgelijk...maar voor 30 euro had ik het ook gedaan...


iets heel lelijk vinden maar het toch kopen omdat het goedkoop is, rare jongen ben jij

mrweird
31 oktober 2009, 18:02
Flowerpower!! :seriousf:

Miezz
31 oktober 2009, 18:05
iets heel lelijk vinden maar het toch kopen omdat het goedkoop is, rare jongen ben jij

Mja, ik doe het ook hoor. Een paar maanden geleden heb ik deze gitaar gekocht, een Yellowstone:

http://www.elsenbroek.nl/fotos/gitaar/yellowstone1.jpg

Saf
31 oktober 2009, 18:13
leuk ding wietse. Heb er ook ooit zo eentje gehad maar die was rood overgeschilderd en helaas goed geschuurd voor de rode verflaag en had een lelijk gerepareerde neckcrack. Is toen gesloopt door ondergetekende. Moet de onderdelen nog wel hebben liggen.

Daniel91
31 oktober 2009, 18:21
Zoiets heb ik dus ook gehad. Van het merk Gracia (= feitelijk Hondo), zelfde pickups, zelfde nek met de hoeheetdieschroefookalweer aan de kant van de body, en die grote zwart/rode fender headstock. Maar bij mijn exemplaar was de body in SG vorm met dezelfde kleurstelling als de headstock. Het arme ding was weinig waard, een vriend van me had precies hetzelfde model in een gitaarwinkel zien hangen, met een prijskaartje van 50 euro.

Later is 'ie naar Geert gegaan.

(die hem voor 300 euro op marktplaats zette :seriousf: )

geert1976
31 oktober 2009, 18:51
Zoiets heb ik dus ook gehad. Van het merk Gracia (= feitelijk Hondo), zelfde pickups, zelfde nek met de hoeheetdieschroefookalweer aan de kant van de body, en die grote zwart/rode fender headstock. Maar bij mijn exemplaar was de body in SG vorm met dezelfde kleurstelling als de headstock. Het arme ding was weinig waard, een vriend van me had precies hetzelfde model in een gitaarwinkel zien hangen, met een prijskaartje van 50 euro.

Later is 'ie naar Geert gegaan.

(die hem voor 300 euro op marktplaats zette :seriousf: )

bedoel je mij soms? nou die van mij ligt nog steeds op zolder... enuh die van mij heeft andere pickups

pannekoek
31 oktober 2009, 18:51
Zoiets heb ik dus ook gehad. Van het merk Gracia (= feitelijk Hondo), zelfde pickups, zelfde nek met de hoeheetdieschroefookalweer aan de kant van de body, en die grote zwart/rode fender headstock. Maar bij mijn exemplaar was de body in SG vorm met dezelfde kleurstelling als de headstock. Het arme ding was weinig waard, een vriend van me had precies hetzelfde model in een gitaarwinkel zien hangen, met een prijskaartje van 50 euro.

Later is 'ie naar Geert gegaan.

(die hem voor 300 euro op marktplaats zette :seriousf: )

hier ook een bezitter van een gracia :D(strat) het lijkt allemaal dezelfde troep :seriousf:

Tankman
31 oktober 2009, 18:59
iets heel lelijk vinden maar het toch kopen omdat het goedkoop is, rare jongen ben jij

Ach tja...Als echte gitarist hou je toch die verslaving over om gitaren te kopen...en dan voor 30 euro....ook leuk om dan op te gaan knoeien...

Mijn huidige knoeigitaartje heeft me 150 euro gekost. Voor 30 euro maakt het me niet echt uit of ie lelijk is. Ik vind dan toch wel een mooi doeleinde ervoor.

pannekoek
31 oktober 2009, 19:00
Ach tja...Als echte gitarist hou je toch die verslaving over om gitaren te kopen...en dan voor 30 euro....ook leuk om dan op te gaan knoeien...

Mijn huidige knoeigitaartje heeft me 150 euro gekost. Voor 30 euro maakt het me niet echt uit of ie lelijk is. Ik vind dan toch wel een mooi doeleinde ervoor.


maar wietse heef tientallen knoeigitaren :D

Ace 1.15.19
31 oktober 2009, 19:01
Hij zei ook verslaving, dat stopt niet na één.

Tankman
31 oktober 2009, 19:03
En ik zei ook HUIDIGE knoeigitaar...dus ik heb er ook meerdere gehad.

Denk dat het verschil in zit, dat Wietse waarschijnlijke meerdere tegelijk heeft en ik een voor een knoei. :D

wietse
31 oktober 2009, 19:26
maar wietse heef tientallen knoeigitaren :D

knoeigitaren?
die heb ik niet, collectors items noem ik ze, heb ze het liefst zo orgineel mogelijk dus geen geknoei er aan.
maak ze goed en dan of gaan ze de collectie in of gaan de verkoop in.

Saf
31 oktober 2009, 20:34
Wietse als dit ee nblijvertje is heb ik misschien wel nog originele knoppen voor je. Moet ik even kijken welke er ook alweer op horen te zitten.

Tankman
31 oktober 2009, 20:39
Waar vind je nou eigenlijk zo'n aanbieding....wil ik ook wel.....

Noid
31 oktober 2009, 23:01
Leuke gitaar Wietse, wat is dat ding trouwens (optisch) in een goede staat. Waar is het van afhankelijk of hij wel of niet in je collectie komt?

Jasper.
1 november 2009, 00:58
Haha, zo een heb ik thuis ook. Ik had toen nog zo'n tandwieltje van jou gekregen voor het stemmechaniek. Alleen die van jou ziet er wel wat mooier uit :)

Ik heb de originele knoppen lekker wel :soinnocent: (volgens mij)

Saf
1 november 2009, 12:47
Post is een foto van die van jou met de juiste knoppen.

Jasper.
1 november 2009, 12:58
Post is een foto van die van jou met de juiste knoppen.

Ik weet het ook niet zeker hoor :P ze zitten nu ook niet op de gitaar en 1 mist een stukje van, ik post zo wel een fototje

Jasper.
1 november 2009, 13:09
Nou zeg, men camera is te slecht om em er fatsoenlijk op te krijgen, dit is het beste wat ik er van maken kon:
http://img215.imageshack.us/img215/2717/sdc10389y.jpg

Miezz
1 november 2009, 13:16
Nou zeg, men camera is te slecht om em er fatsoenlijk op te krijgen, dit is het beste wat ik er van maken kon:
sdc10389y.jpg

Iets grotere afstand? Of met een macro lens (zit tegenwoordig zo'n beetje standaard op een camera)?

Midwolda
1 november 2009, 13:24
Heee, daar heb ik er 2V+2T in "goud" van, van m'n Morris Les Paul BB uit 1972.
Daar zitten nu witch hats op... :soinnocent:
http://img504.imageshack.us/img504/4747/bbknoppen.jpg

wietse
1 november 2009, 13:32
Nou zeg, men camera is te slecht om em er fatsoenlijk op te krijgen, dit is het beste wat ik er van maken kon:
http://img215.imageshack.us/img215/2717/sdc10389y.jpg

dat zijn ze, heb alleen maar een volume knop nodig, die was stuk de tone knop is nog prima, maar 2 verschillende knoppen lijkt ook nergens op.

Jasper.
1 november 2009, 13:39
dat zijn ze, heb alleen maar een volume knop nodig, die was stuk de tone knop is nog prima, maar 2 verschillende knoppen lijkt ook nergens op.

Mijn volume knop is ook stuk :P Kwaaltje? :seriousf:
Maar ik krijg ze niet meer om men nieuwe pot heen... Mischien wat harder drukken?

Daniel91
1 november 2009, 14:14
bedoel je mij soms? nou die van mij ligt nog steeds op zolder... enuh die van mij heeft andere pickups
Ik zeg toch niet dat je hem ook daadwerkelijk verkocht hebt (wat zelfs zeer onlogisch zou zijn met die prijzen), en ja die had (vrijwel) dezelfde pups

macwilliams
1 november 2009, 14:36
http://img.photobucket.com/albums/v497/wietse/hondoEGmercy2.jpg

weet nog niet of hij blijft, denk van wel, maar was voor 30 euro in ieder geval een mooie deal.

Brute schoenlepel trem:ok:
Gefeliciteerd

Saf
1 november 2009, 15:53
heb nog 2x Volume en 1x Tone liggen komen in mijn geval van een oude hondo Melodymaker af. Vermoed ik.

Als je de gitaar origineel wilt hebben Wietse zodat hij een blijvertje kan worden PM me je adres stuur ik je een Volume knop toe als vervroegd sinterklaas kado.

acousticmats
1 november 2009, 15:55
dertig euro? nice gitaar, vooral dan die slagplaat ;D

Ace 1.15.19
1 november 2009, 23:06
Ik vind hem best stoer voor bij mij aan de muur. :ok:

Basseytje
2 november 2009, 00:02
maar om nog een keer de vraag op te hoesten. waar komt dit gitaartje nou vandaan voor dat spotprijsje? ik zou ook wel een cheapo voor 30 euro willen kopen ergens

geert1976
2 november 2009, 00:04
Ik zeg toch niet dat je hem ook daadwerkelijk verkocht hebt (wat zelfs zeer onlogisch zou zijn met die prijzen), en ja die had (vrijwel) dezelfde pups

Wat klets je dan voor een kulverhaal, als je iets wilt verzinnen, laat mij er dan even buiten aub.

wiegersma
2 november 2009, 00:09
Ik heb 16 jaar geleden precies dezelfde gitaar gekocht voor 26 gulden. 't Was mijn eerste gitaar, snif... inpluggen in een buizenplatenspeler. Dat waren nog eens tijden.
*zucht*






Belachelijke gitaar en vreselijk om te bespelen en sommige mensen zetten dit soort gitaren op Marktplaats voor 100 euro. pffffff. 30 euro is wel een maxprijs.

Daniel91
2 november 2009, 00:31
Wat klets je dan voor een kulverhaal, als je iets wilt verzinnen, laat mij er dan even buiten aub.

:seriousf: Oke ik houd mn bek wel weer.

Riky
2 november 2009, 02:15
onwijs vet gitaartje! Echt cool!

wietse
2 november 2009, 08:35
maar om nog een keer de vraag op te hoesten. waar komt dit gitaartje nou vandaan voor dat spotprijsje? ik zou ook wel een cheapo voor 30 euro willen kopen ergens
rommelmarkt, waar anders?


Ik heb 16 jaar geleden precies dezelfde gitaar gekocht voor 26 gulden. 't Was mijn eerste gitaar, snif... inpluggen in een buizenplatenspeler. Dat waren nog eens tijden.
*zucht*






Belachelijke gitaar en vreselijk om te bespelen en sommige mensen zetten dit soort gitaren op Marktplaats voor 100 euro. pffffff. 30 euro is wel een maxprijs.

krijg je last van jeugdsentiment?
30 euro max is wel wat weinig, de elementen alleen zijn dit al waard rond de 60/70 euro is een nette prijs voor zoiets.
en op vintage beurzen verkopen ze die dingen als zijnde slide gitaren voor rond de 150 euro, en dat is wel absurd veel.

Hiro
2 november 2009, 11:05
Ik denk dat ik iedere keer te laat kom op die rommelmarkten, want ik zie nergens meer gitaren liggen

wietse
2 november 2009, 13:22
Ik denk dat ik iedere keer te laat kom op die rommelmarkten, want ik zie nergens meer gitaren liggen

je komt zeker pas als de boel officieel open gaat?
meestal om een uur of 10, als het kan dan moet je zorgen dat je er tegelijk met de standhouders in kan, kost soms wat meer maar loont wel.
veel rommel/vlooienmarkten gaan open voor de standhouders om 7 uur, en meestal mogen er dan ook al bezoekers naar binnen.
eelde is een uitzondering gaat zowel voor publiek als standhouders om 7 uur open, bezoekers kunnen er al om kwart voor 7 naar binnen, dus die staan de standhouders op te wachten als voor die de deuren om 7 uur opengaan.
maar gitaren zijn nooit dikgezaaid, bij deze had ik mazzel dat de man hem net uit de auto pakte terwijl iik er bij stond, was ik 5 minuten later geweest dan had een ander hem al gekocht.

Hiro
2 november 2009, 13:50
okay daar zal ik zeker aan denken, bedankt! :)

mwolf
15 februari 2014, 08:30
Das alweer 39 jaar geleden dat dit mijn eerste gitaartje was, kan m bijna nog voelen...zoveel meegemaakt samen. Is bijna niets meer over te vinden helaas.

guitarkid
17 februari 2014, 19:53
Das alweer 39 jaar geleden dat dit mijn eerste gitaartje was, kan m bijna nog voelen...zoveel meegemaakt samen. Is bijna niets meer over te vinden helaas.

Welkom op het forum. Wat dacht je; ik graaf eens even een oud topic op... ;)

Eko
18 februari 2014, 17:32
Wietse,
Vroeger ooit ook nieuw gekocht bij Saris in Rotterdam. Ik meen voor 150 ouderwetse guldens , kan iets meer geweest zijn. Was in 1979-1980 of zoiets. ( Tijd gaat snel , en ik achteruit......). Bij inruil wilde hij ( na een jaar ) niet meer geven als zijn inkoop , zijnde 65,-...... Moest ik wel een nieuwe Fender kopen!