PDA

View Full Version : Miskoop of niet



ruben_gitaar
31 oktober 2009, 12:40
ik hield net mn muis boven de knop bestellen,
het gaat hier om een 'fender fm 212'
nou weet ik dat transistor hier als een scheldwoord klinkt maar,
voor de ervaren gitarist met beginnende bandervaring ziet het er toch uit als een prima amp'je

eigenlijk meer een flinke amp, met 100 watt kom je toch aardig naar optredens
de meningen over de distortion zijn verdeeld

de stijl van mij:

beetje dire straits
beetje RHCP
beetje chickenfoot
beetje ACDC
beetje Van Halen
en verder in die genre

ik speel met een BOSS Me 20

doen of niet
het ligt wel precies goed in m'n budget

Squier4ever
31 oktober 2009, 12:42
Niet doen. Is echt een drama versterker. Klinkt schel, de overdrive is lelijk (die op de ME-20 btw ook), kortweg K.U.T. Kun je beter even doorsparen. Met zo'n 400 euries koop je een leuke buizenbak. Marshall JTM 30 ofzo, gaan voor 350 tweedehands.

Fuhgawz
31 oktober 2009, 12:45
Er zijn genoeg winkels die deze versterker in huis hebben. Als je het echt wilt weten kun je het beste even gaan testen. Verder heeft de hele Frontman serie niet bepaald een goede reputatie. Maar nogmaals, waarom zou je het erop gokken als je het eenvoudig ook even kunt testen? En daarnaast meteen wat andere amps binnen je prijsklasse.

ruben_gitaar
31 oktober 2009, 12:48
idd testen kan ook, maar wou ook ff andere ervaringen horen

Squier4ever
31 oktober 2009, 13:18
Voor dat budget zijn er leukere amps te koop. Zou zeker gaan testen in de winkel. Niet kopen: Marshall MG series, alles waar Behringer op staat en andere obscure merken. Voor je iets koopt zou ik hier zeker even naar ervaringen vragen.

pannekoek
31 oktober 2009, 15:22
brrr, fender fm 212. wat een kutversterker zeg. klinkt gewoon nergens naar

Tankman
31 oktober 2009, 16:20
Ik heb een keer een optreden mee moeten doen en heb er eerlijk gezegd geen slechte herinneringen aan overgehouden.

Na even wat klooien met de settings kun je best wel goeie geluiden uit halen. Het is maar net wat je zoekt.

Voor dat geld zou ik liever een Peavey Bandit of zelfs een Peavey Valveking halen.

tillens
31 oktober 2009, 16:34
Ik weet niet precies wat je budget is maar die bands die je opnoemt ga je niet uit de fm212 krijgen helaas. Wellicht doe je er goed aan naar een flinke toko te gaan om een en ander te testen met je eigen gitaar...
Ik zou inderdaad naar een peavey deltablues kijken of een marshall achtige amp.
Grtz Peter

Tankman
31 oktober 2009, 18:01
Ik heb niet echt gelet op de bands die je hebt opgenoemd, maar als ik zo bekijk is het allemaal stevig rockende muziek.

De Peavey Valveking is speciaal voor dit genre ontworpen. Voor 400 euro heb je een mooie 100 watt buizenbak met 2 kanalen en een 12 inch speaker. Formaat is hetzelfde als de FM212..misschien zelfs iets kleiner.

edit:

http://www.spanjaardmuziek.nl/shop/product_info.php?products_id=4721

Hij staat daar ook in de winkel aangesloten. Mocht je hem willen uittesten.