PDA

View Full Version : Gitaar overspuiten



NielsCGP
31 oktober 2009, 12:33
Hallo allemaal,

Ik heb een Ibanez Roadstar 2 Series. Hij is nog van mijn vader geweest, en ook nog een aantal jaar door mijn broer gebruikt dus de lak is niet meer in topstaat. Mijn idee was dus om hem te laten overspuiten. Nu heb ik even gegoogled op "gitaar overspuiten" etc. maar ik kon niets vinden. Weet iemand een plek om dat te laten doen in de buurt van alkmaar, en hoeveel dat dan zou gaan kosten?

Mvg,
Niels

snaarplukker
31 oktober 2009, 13:42
Tja, echte gitaarspuitbedrijven bestaan niet. Het aanbod in dat werk is zo weinig dat ze daar niet van kunnen leven. Wellicht kan je bij een autospuitbedrijf informeren. Een zoektocht op Google leverde E.L.G. en D.A.C. in Alkmaar op.

mesaman
1 november 2009, 10:37
ik zou het niet doen als ik jou was....zunde...gewoon de gitaar houden zoals zij is.mischien krijg je er nog spijt van....

bat
1 november 2009, 16:17
Een meubelspuiter is ook wel een goede optie, maar inderderdaad: tenzij het echt niet meer om aan te zien is, zou ik het gewoon lekker zo laten. Laat ook een beetje zien wat de gitaar intussen al heeft meegemaakt.

wiegersma
1 november 2009, 17:16
Als je een verkeerde lak gebruikt, zou dit (volgens overlevering) negatieve invloed op je geluid kunnen hebben.

acousticmats
1 november 2009, 20:39
laat anders eens een foto van de gitaar zien
misschien ziet ie er wel road worn uit, en er zijn mensen die daarvoor extra betalen...

;) (ik dus)

NielsCGP
2 november 2009, 08:42
Het ziet er idd wel een beetje "Road Worn" uit, het is niet zo héél erg :p. Er zitten gewoon een aantal krassen in de lak, en de nek is dof geworden.. Ik zat er ook gewoon over te denken om ALS ik hem dan laat spuiten, er gewoon meteen iets vets op te laten spuiten. Maar ik krijg nu mijn twijfels of dat wel zo'n goed idee is. ;)

acousticmats
2 november 2009, 11:54
wat bedoel je met iets vet?

zie maar dat het niet iets is dat je over zes maanden van denkt
'what the hell doet DAT op mijn gitaar'

^^

Robdop
2 november 2009, 15:59
sommige neck's horen dof, dat weet je??

Ash ketchum
2 november 2009, 20:50
Polijsten met commandant 3 of 4, helpt goed tegen dofheid en ondiepe krasjes.

NielsCGP
3 november 2009, 13:20
sommige neck's horen dof, dat weet je??

Ja klopt, alleen bij deze gitaar hoort hij niet zoals hij is.. hij is echt vrij oud inmiddels dus wil ik hem wat opknappen

NielsCGP
3 november 2009, 13:21
ok ehm dat klinkt als een goede oplossing maar even een vraagje.. wat is commandant 3 of 4 en waar kan ik het krijgen? :P is dat gewoon een middeltje ofzo?

Ash ketchum
3 november 2009, 16:02
Het is een polijst middel, gamma of halfords die hebben het wel.