PDA

View Full Version : Boston pickguards op een fender strat?



stratie
31 oktober 2009, 12:15
moguh!

Sinds een maandje of 6? ben ik in het bezit van een nieuwe Fender strat usa new standaard HSS, een 3 tone sunburst met een maple neck. De slagplaat is gewoon standaard wit. Nu heb ik zitten kijken bij de lokale muziekwinkel naar een nieuwe slagplaat, jawel een tortoise kleurige, van het merk Boston. Nu heb ik totaal geen ervaring met het merk Boston.

Dus mijn vraag, past dit een beetje? of zal ik dan weer bij moeten boren en dat soort onzin, dan koop ik liever een fender slagplaat.


Alvast bedankt!

stratie
31 oktober 2009, 18:32
iemand?


123

Jorikjet
31 oktober 2009, 18:35
ik had van die ringen/slagplaat van dat merk voor me LP, maar die paste niet goed... dus misschien dat ze ook niet matchen met fenders...

whoosh
31 oktober 2009, 18:41
De meeste import slagplaten uit het Verre Oosten passen niet zonder meer op een amerikaanse fender zonder minimaal één of twee gaatjes te vullen en opnieuw te boren. Ook al zijn ze ook de 11-gaatjes variant. De gaatjes lijnen gewoonweg niet uit.

Verder zijn ze over het algemeen gemaakt voor 6mm potmeters, en niet voor de amerikaanse 3/8"(10mm). Dus die moet je ook groter maken.

Dus, bespaar je de ellende en koop een Fender slagplaat, of één die gemaakt is voor de amerikaanse fenders!

stratie
31 oktober 2009, 18:43
kijk, hier heb ik wat aan!

Bedankt!

spirit
31 oktober 2009, 23:23
Ik heb met Boston géén enkel probleem gehad, ging om een 11-hole slagplaat, die paste perfect.
Let alleen op het bovenste schroefje tussen de neck en middle PU, daar heb je 2 verschillende modellen van