PDA

View Full Version : Dag Haarguitars: Hook, Matchless et al



tillens
30 oktober 2009, 23:06
Vandaag samen met heerschap Marc Odijk naar Haar guitars te IJsselstein geweest. Allereerst; Erik komt in zijn email verkeer nog wel eens nors over maar in real life is het een erg toffe vent, die een hoop weet van amps en gitaren. Daarnaast is de collectie van amps en gitaren bijzonder; veel heritage en haar gitaren, maar daarnaast een weergaloze collectie amps; Heritage, Valvetech, Two Rock, Brunetti, Bogner, Fuchs, Bad Cat, Hook, Matchless, Dr Z, Divided by 13, Suhr...

We begonnen met de Matchless Nighthawk, die er sowieso geweldig uitziet, en zeer goed gebouwd. Als dit je geluid is wil je niet meer anders maar zeker met teles en strats is de tone knop die in zes delen is gezet te summier. Enkel een volume, tone en mastervolume knop. Daarna de nieuwe Captain 34 van Hook bespeeld. Wat een amp. Wat een geluid. Erg divers, maar wel modern. Kanaal 3 niet echt te gebruiken, feedbackte ook als een mofo! Wel lang over gespeeld met ervoor een Brunetti Mercury overdrive pedaal maar hier later meer over... vervolgens kwam er een dude binnen die kwam shoppen voor DR Z.
De heren Odijk en Tillens dus richting restaurant de Gouden Bogen inclusief de ijzersterke dialogen met het bedienend personeel. Na onze honger gestild te hebben terug naar het paradijs...

Nog een keer aan de haal met de Hook captain en kennis gemaakt met een belangrijke meneer van Gibson, die helemaal loos ging over de r20 en r 40 head, over een dr z cab die erg goed klonk.
Daarna nogmaals over de captain, die erg goed klinkt maar nog zoekende lijkt naar zijn eigen karakter. Daarna dus wat mij betreft twee hele bieke amps met een bak mojo getest. Eerst de Independence head. Wat een toffe amp met een eigen karakter, die gigantisch goed klinkt zonder de kut feedback die de Hook veroorzaakt op channel 3.. Wat een heerlijke versterker. .. Niet alleen klinkt het geweldig, het is gebouwd om de mensheid te overleven en het ziet er bijzonder smakelijk uit. Zo ook met de Avenger, wat een heerlijke cleane no nonsense bak die net als de Independence bijzonder mooi clean klinkt en pedalen slikt als hongerige sloerie.. ! De kracht van de Independence zijn echt de tone controls en de drive gerichte kanalen, waar de Avenger clean heel goed doet en nog beter met de bypassende master werkt. Wat mij betreft staat binnenkort een van de twee onder de kerstboom, waar mijn liefde momenteel naar de Avenger neigt.
Uiteindelijk heeft Marc het Brunetti pedaal meegenomen, klinkt als een tiet! En de Hook is wat mij betreft een top amp, maar als ik dan een channelswitcher zoek, dan de Independence die wat mij betreft gewoon een streepje voor heeft, omdat het Matchless is.

Henri H
31 oktober 2009, 00:05
Feedback op het 3e kanaal van de Captain? Heb ik geen last van.
Dat Brunetti pedaal heb ik ook getest vorige week, en was zwaar onder de indruk, heb nog nooit zo'n goed high gain pedaal gehoord.
@Marc dus: gefeliciteerd met je aankoop!

Ik denk dat er met kerst ook nog een pedaaltje bij moet komen, heb ook de Sweet Honey Overdrive (SHOD) getest, en dat is toch ook wel een mooi pedaal. Misschien ook iets bruikbaarder in mijn geval, dicht het gat tussen het cleane en het 2e kanaal, en het geeft de nodige boost voor een mega vette metal-sound op de drive kanalen.
Ik kreeg een beetje het idee dat de SHOD zeer geschikt is voor high end amps.
Alleen het LEDje was erg slecht, kon nauwelijks zien of tie aan of uit stond, zal in het donker wel meevallen waarschijnlijk.

En inderdaad, in mailtjes is Erik erg kortaf/to the point, maar irl des te aardiger, lijkt het.

tillens
31 oktober 2009, 23:16
Misschien was het zwakke lampje gevolg van een batterij. We hebben die overdrive wel zien staan, behoorlijk zwaar.
Die Brunetti was echt waanzinnig.
Ik heb inmiddels besloten dat de Avenger deze kant uit mag komen zodra ik wat spul heb verkocht, en ik ben nog aan het twijfelen over de Independence. Moet zeggen dat ik ze in het zwart het mooist vindt dus moet even kijken of het mogelijk is om ze in het zwart te krijgen ipv rood.

rickert
1 november 2009, 07:44
Gaaf man, dat word weer flink duiten uitgeven!

marc_o
1 november 2009, 15:00
Ah, daar was ik bij!

De hook, in het vervolg 120 Watt (!!) is wel heel erg mooi, daar word ik wel blij van. Feedback vond ik wel snel opkomen, dat is natuurlijk leuk, maar niet altijd wenselijk.
De Mercuribox vond ik zo goed, omdat ie op kanaal 1 van de hook precies zo kon klinken als kanaal 2 van de Hook, wat mij betreft een erg goede sound, maar dan voor wat minder geld, en dat heb ik nog geen ander pedaal horen doen. Heb 'm meegenomen er er gisteren direct mee opgetreden, waar hij dienst mocht doen op de Fandango die ik nog heb.

De Independence......ik ben verliefd, hij moet er komen en met de huidige lachwekkende dollarkoers vind ik het allemaal erg meevallen. Aan de andere kant ben ik liever geen amp-opslag meer, dus de Rivera's gaan er beide voor zeer vriendelijke prijzen uit.
Feitelijk lijkt de Independence wel wat op de Hook, maar dan zonder de extra mogelijkheden, zelfs geen loop, geen vervelende reverb, helemaal niks, gewoon 2,5 kanaal met een prachtige toon...en stiller issie ook. Ik kan amper wachten tot ik haar in mijn armen kan sluiten....snif, en dan zeggen ze dat romantiek dood is.
Avenger is ook een verschrikkelijk mooie versterker, ten eerste al om de looks, rood met zwart tolex, hmpf, prachtig, met een dikke, nee, moddervette bluescrunch, en aangevuld met de Mercuribox vlieg je zo het zwaregeluidenhemelrijk binnen.



Inderdaad, de mac was ook goed.." wilt u menu?"

Nee, maar misschien na het eten even..

tillens
1 november 2009, 17:59
Hahaha, dat was weer een klassieker en zowaar ze moest een beetje blozen, maar wel een blos van "ik moet mannenpap"

Wellicht kunnen we aantrekkelijke korting krijgen als we tegelijk die Independence halen want man wat was dat mooi.