PDA

View Full Version : Hofner pedalen



blindfaith85
30 oktober 2009, 17:10
Hoi

Guste heb ik van hofner de fuzz en delay gekocht, vond het leuke pedaaltjes voor weinig wil mssn nog meer aanschaffen mssn de blues drive en de tremelo. Was benieuwd of meerdere mensen ook hofner pedalen hebben zo ja welke en wat is jullie mening erover.

http://www.spanjaardmuziek.nl/shop/index.php?manufacturers_id=381&osCsid=d76dd0d589b59882c21af6ddabe9b2ae

groet ferry

Hallie
1 november 2009, 16:36
lijkt me eigenlijk veel op artec..ik heb er geen ervaring mee. nooit geweten dat hofner dat ook maakte.

Luke-wannabe
1 november 2009, 16:54
Is die delay echt analoog?

Dirk_Hendrik
1 november 2009, 17:04
lijkt me eigenlijk veel op artec..ik heb er geen ervaring mee. nooit geweten dat hofner dat ook maakte.


Als jij er maar genoeg afneemt... kun je ze ook krijgen met jouw naam er op.

Dirk_Hendrik
1 november 2009, 17:19
Maar,

In een keuringsdienst perspectief toch maar eens een mailtje geklopt naar Hofner:

"Dear Sir,
Through an add of a local advertisement I ran into the, new for me, line of Hofner effects pedals. On your website you state:"Based on the sought after Hofner vintage pedals of the 1960's and 1970's."

When searching for Hofner pedals from the sixties and seventies I run into multiple pedals that have also been sold under the "Schaller" brand. In no way can I find delay or chorus pedals made by Hofner from that era. Furthermore stompbox-type chorus and delay were not available until 1978 earliest due to absence of the required chips.

Coud you clarify on which Hofner effects these new pedals are based?"

We wachten af...

Mitch
1 november 2009, 17:51
:seriousf:
Een forum classic! Nu al!

Tankman
1 november 2009, 18:38
Heb ze wel in handen gehad, niet getest. Zien er wel erg goed uit. Was benieuwd naar de delay, maar onze topicstarter had die de dag ervoor al gekocht. How about een kleine review ervan?

Nielsje
1 november 2009, 18:53
Sterk Barend!
Ik ben bang dat je geen antwoord krijgt, en dat de website aangepast zal gaan worden :D

Sinner
1 november 2009, 23:04
Maar,

In een keuringsdienst perspectief toch maar eens een mailtje geklopt naar Hofner:

"Dear Sir,
Through an add of a local advertisement I ran into the, new for me, line of Hofner effects pedals. On your website you state:"Based on the sought after Hofner vintage pedals of the 1960's and 1970's."

When searching for Hofner pedals from the sixties and seventies I run into multiple pedals that have also been sold under the "Schaller" brand. In no way can I find delay or chorus pedals made by Hofner from that era. Furthermore stompbox-type chorus and delay were not available until 1978 earliest due to absence of the required chips.



Coud you clarify on which Hofner effects these new pedals are based?"

We wachten af...

:seriousf::ok:

Riky
2 november 2009, 01:21
Very nice:D Ik ben benieuwd!

Als iemand meer over deze pedalen kan vertellen, deel het. Leuke prijzen. Hopelijke ook leuk geluid.

DiscoFreq
2 november 2009, 10:30
Nice, die had ik nog niet gezien.

't Zijn volgens mij geen Artec pedalen maar de Belcat 500 serie:
http://www.effectsdatabase.com/model/belcat/500/

(Vintage compressor, chorus met 2 knoppen,...)

blindfaith85
2 november 2009, 16:37
Hoi

een review werd omgevraagd las ik net. voor de record; Ik ga geen vergelijking met vintage en artiesten enzo maken want dat is voor iedereen weer anders en heb geen ervaring met de orginele en de platen vind ik ook geen goede vergelijking omdat daar ook weer mixproces over heen gegaan is en diverse factoren die het eindresultaat anders maken.Gebruikte gear: Gretsch 5120/squier standard stratocaster/epi LP custom/ fender blues deluxe). ik speel diverse stijlen, en heb ze gekocht voor beetje de gilmour, hendrix, clapton en mayer dingen, maar dan wel eigen versie daarop. Gebruikte gear: Gretsch 5120/squier standard stratocaster/epi LP custom/ fender blues deluxe)


De fuzz. Het is mijn eerste fuzz pedaal. heb wel diverse in de winkel geprobeerd maar was er nooit echt weg van, was me mestal ff te extreem a la de muffjes enzo. Het is een lekker fuzzje niet te zwaar maar wle met mooi warme smerige rand, De volume knop kan heel erg boosten! heb hem nu meestal op 10 uur staan omdat het redelijk gelijk te houden en de drive op vol en de tone op 1 uur.

De delay is net als de fuzz neit te extreem, het geeft leuke slaps en een delay die lang genoeg is voor leuke solotjes. ik heb een H20 en vind hem wat warmer klinken.

Ik kan eventueel indien er vraag naar is wel ff youtube filmpje maken van de week.

Groet ferry

Tankman
3 november 2009, 15:09
Kun je een filmpje regelen van de delay waarin je zn solo kwaliteiten toont?

Wilde hem zelf dus ook hiervoor uitproberen.

Dirk_Hendrik
24 november 2009, 18:48
Dear Sir,

I forward you the mail I sent you over 3 weeks ago which I regret to see unanswered. I'm still interested in your answer.

kind regards,

't is erg stil... daar bij Hofner sales en marketing....:punk:

Tankman
24 november 2009, 23:50
Ik heb inmiddels de Hofner Chorus mogen lenen van Spanjaard in Alkmaar om het met mijn band uit te proberen. Hij is verrassend goed, zeker voor het geld, alleen was hij voor mijn band iets te aanwezig. Het is zo'n beetje het scheurpedaal onder de chorus pedalen. Of alles of niets.

Verder wel een leuk hebbedingetje, maar ik heb liever een meer subtiele chorus.