PDA

View Full Version : Schertler Unico - wat een amp!



sugarfish
30 oktober 2009, 16:39
Ik was me, een paar maanden geleden, gaan orienteren op een amp voor mijn acoustische versterker.
Ik had een budget in mijn hoofd van 300 tot 400 euro.

Ik zag bij de Feedback een aanbieding van een behringer acx1000 met allemaal toeters en bellen, en omdat de prijs zo onnoemelijk laag was had ik deze blind gekocht.
Het was wel een aardige versterker maar ik bleef maar draaien aan die knoppen voor een aardig geluid.
Na 2 maanden ging die versterker kapot, terug naar Feedback gegaan, en blijkt uiteindelijk dat het apparaat niet te repareren viel. (eigenlijk vond ik dat niet zo erg!)

Nou, ik opnieuw orienteren:
Ik dacht, ik pak het nou iets grondiger aan en ga testen.
Weer met een zelfde budget in mijn hoofd had ik de volgende in gedachten om te testen: Marshall AD50D, Laney A1, Roland AC60.
De Laney hadden ze niet meer op voorraad, de Marshall en de Roland wel.

Eerst de Marshall getest. Toch wel veel ruis, een aardig geluid maar ook niet meer dan dat. De reverb vond ik wel heel aangenaam. Verder was het een redelijk dof en blikkerig geluid.
Toen overgestapt naar de Roland AC60, en omdat de AC90 er stond ook maar even ingeprikt.
Nou die AC90 klonk al een stuk aangenamer, voller, sprankelender, maar legt toch een bepaald dekentje over je geluid.

Uiteindelijk stond er een Schertler Unico mij aan te gapen en kon ik de verleiding niet weerstaan (na veel goede dingen te hebben gelezen, maar vond hem wel duur)
ZOOO HEEE, wat een lekker geluid komt daar uit zeg! Een volle klank, geen klankverkleuring, meteen zonder te tweaken een lekkere sound.
Weer even ge-AB'd met de AC-90, maar de Unico won met verve.

Een nachtje geslapen en het was me duidelijk dat die extra euro's toch echt de moeite zijn voor die Unico.
Als je op zoek bent naar een acoustische amp, laat me je dan aanraden om de Unico, of het kleine broertje de David te testen.

Ik speel zelf overigens een Takamine EG523SC en die klinkt als een klok over die Schertler Unico.

We have a winner!