PDA

View Full Version : Welke top?



VanMeekeren
30 oktober 2009, 08:25
Heren,

Ik ben het verslepen van mijn Marshall VintageModern 2266C combo beu, ik zoek nu een top(je) die:

- Een goed clean heeft
- Een Britse crunch aan boord heeft.
- Een gig moeiteloos kan doen.

Budget is niet het allerbelangrijkste, laten we zeggen tot maximaal 2000 EUR.
Stijl is vooral blues, met uitschieters naar oude rock.

Van Meekeren

Il_Falco
30 oktober 2009, 09:04
een hughes en kettner puretone denk ik dan zo.
vox ac30

the sure thing
30 oktober 2009, 09:22
De VintageModern heeft ook een top! 50W of 100W. Waarom die niet?

bagheera
30 oktober 2009, 09:42
Een meyer zonder twijfel, ik bedoel dit wel als je ook echt een budget van 2000 EUR hebt
Het is een kleine bouwer uit nederland maar man wat een versterkers.
Je vind ze wel bij guitars and amps

Squier4ever
30 oktober 2009, 11:08
een hughes en kettner puretone denk ik dan zo.
vox ac30

Die Puretone is wel leuk, maar niet bijzonder hoor.

VanMeekeren
30 oktober 2009, 13:23
een hughes en kettner puretone denk ik dan zo.
vox ac30

Hughes & Kettnet vind ik het altijd net niet. Ik heb al op verschillende versies gespeeld en ik word van geen enkele blij.

AC30 top heb ik ook aan zitten denken. Ik vind een AC30 met een Strat altijd een heerlijke vintage combinatie die geweldig klinkt. Minpuntje vind ik het altijd aanwezige karakter van de amp. Ik zou graag een wat neutralere amp willen. (Een AC30-top kan er ook altijd nog bij natuurlijk ;))


De VintageModern heeft ook een top! 50W of 100W. Waarom die niet?

Vintage Moderns zijn geweldige amps, maarrrrrr: het clean is niet het clean wat ik zoek. (zoek ik dan 6L6's? .. nou, ik zoek toch wel het Britse Overdrive randje. Als dit met pedalen kan, is dat ook goed.) .. 2266 Top heb ik ook over nagedacht, maar ik denk dat ik wel betere tops kan krijgen die breder inzetbaar zijn.


Een meyer zonder twijfel

Ik heb me er al eens in verdiept en die dingen lijken inderdaad goed. Ik houd ze in het achterhoofd.

Van Meekeren

Les Paul R8
30 oktober 2009, 13:31
Denk eens aan een CMW Studiocage. Prima cleane versterker (zeker met een Strat) en een overdrive karakter waar je weke knietjes van krijgt zo lekker. Ik gebruik zelf een overdrive pedaaltje ervoor en dat geeft gewoon een heerlijke toon. De 15 watt is voor de meeste bandsituaties meer dan voldoende, zeker in combinatie met een goede speakercab.

AART
30 oktober 2009, 13:33
hook?

10tekens.

AART
30 oktober 2009, 13:35
Denk eens aan een CMW Studiocage. Prima cleane versterker (zeker met een Strat) en een overdrive karakter waar je weke knietjes van krijgt zo lekker. Ik gebruik zelf een overdrive pedaaltje ervoor en dat geeft gewoon een heerlijke toon. De 15 watt is voor de meeste bandsituaties meer dan voldoende, zeker in combinatie met een goede speakercab.

goede clean red je dan niet op bandvolume lijkt mij.

blademan
30 oktober 2009, 13:35
Koch misschien?

VanMeekeren
30 oktober 2009, 13:57
Denk eens aan een CMW Studiocage.

Nou, dat is inderdaad een heel serieuse kandidaat. Ik heb er nog nooit één gehoord, maar de legende is onmiskenbaar ;). Ik ben redelijk mojo-gevoelig. maarrrrr:


goede clean red je dan niet op bandvolume lijkt mij.

Helaas :( .. Maar een StudioCage kost ook niet het hele budget, dus misschien kan ik hem ergens mee aanvullen?


hook?

Ja, is inderdaad de logische versterker voor mij. Maar zitten we ook redelijk hoog in het budget. ik weet het nog niet.

Van Meekeren

Lexvandoef
30 oktober 2009, 14:03
goede clean red je dan niet op bandvolume lijkt mij.

Die ervaring deel ik helaas niet met je. Mijn mede-gitarist van mijn ex-bandje heeft ook een Studiocage, nooit problemen gehad met volumes.
Ik heb zelf ook een 20W fender topje, ook ooit 1 repetitie mee gedaan, ook geen probleem om boven de band uit te komen (clean).

@VMeekeren, HOOK kan ik je ook heel erg aanraden, 2dehands wel goed in je budget te vinden (wel geduld hebben). Qua klank en feel heel erg goed vind ik.

guitarguru
30 oktober 2009, 14:13
goede clean red je dan niet op bandvolume lijkt mij.

Mijn CMW PLexi Jr.+ blijft heel lang clean hoor, zeker met een Strat. 20 watt kan behoorlijk knallen (zie sig).

Nielsje
30 oktober 2009, 14:13
goede clean red je dan niet op bandvolume lijkt mij.

Ja hoor, met een SC + strat combi heb je prima clean op bandvolume. Hard genoeg, en nog mooi ook. Met een LP met P-90's wordt het al iets lastiger, maar ik heb het idee dat m'n LP elke amp al meer laat knorren.


Minpuntje vind ik het altijd aanwezige karakter van de amp. Ik zou graag een wat neutralere amp willen.

Als je een goede, kleine, neutrale amp wil: Koch studiotone. Goede, bruikbare versterker. Met zeker een neutraal karakter. Je moet er van houden, ik vind het een beetje doods. Maar zeker geen slechte amp!

Renin
30 oktober 2009, 22:32
Waarom geen Marshall dsl50/100?

Clean, crunch, brits

Les Paul R8
30 oktober 2009, 22:57
goede clean red je dan niet op bandvolume lijkt mij.

Ligt er natuurlijk aan in wat voor band je speelt. Maar in een normale band kan je de SC juist erg lekker laten werken. Krijg je die heerlijke tone van. Ook clean. Met mijn Les Paul lukt het me de SC tot halverwege nog clean te houden. In veel bands is dat eerder nog te hard dan te zacht.
Ik gebruik hem nu in mijn Rush tribute band. Oordoppen zijn daar noodzakelijk vanwege een enthousiaste drummer. De SC komt niets te kort.
Bernd komt hem morgen bij mij uitproberen. Je bent welkom om dat ook eens te komen doen, VanMeekeren.....

Henri H
1 november 2009, 00:46
Waarom geen Marshall dsl50/100?

Clean, crunch, britsMee eens, goede clean, lekkere crunch, maar prikt wat minder door de mix is mijn ervaring.

Een Marshall 6100 is ook een goed alternatief, denk ik. (Zeer) goede clean, nog betere crunch, en ook nog een lekker high gain/lead kanaal.
2e hands zijn ze wat lastiger te vinden maar met wat geduld....

En ja, een HOOK, heb ik ook sinds kort. :cheerup: Ga 'm testen en je bent verkocht. ;)

Een JVM is wellicht ook een goede optie. :soinnocent:

Henri H
1 november 2009, 01:21
Vergeten:

Als je met single coils/splitbare humbuckers speelt is een JCM 800 2205 of 2210 ook heel goed. Check mijn filmpje(s) (http://www.youtube.com/watch?v=V4Vd_Rh18vQ) evt. van m'n JCM 800 met USA Strat. De gain staat op 10 in deze filmpjes trouwens. :rockon:
Maar als je hem op 5 a 6 zet, heb je een lekkere bluesy crunch.

Een Mesa Boogie Stiletto zou het ook helemaal kunnen zijn voor jou, ik vond hem in ieder geval super. Prachtige clean, en een heerlijke (Marshall) crunch.

pannekoek
1 november 2009, 01:37
gewoon een marshall vintage modern top?


gewoon je volume terug draaien voor een clean geluid!

VanMeekeren
1 november 2009, 17:04
Ik heb zelf ook een 20W fender topje.

En dát lijkt mij juist nu heel leuk! Gewoon een simpel oud Fender topje! Lokt mij eigenlijk meer dan een HOOK en een Bogner. Waar zou ik dan op uitkomen?


Als je een goede, kleine, neutrale amp wil: Koch studiotone

Helaas vind ik Koch te kil en koud klinken. Koch en ENGL vallen eigenlijk meteen al af voor mij.


Waarom geen Marshall dsl50/100?

Ik heb een DSL100 gehad, en ik was zeer in mijn nopjes met deze amp. Minpuntje van deze amp is dat hij maar half-schakelbaar is voor 4 modes. Misschien kan ik dat oplossen door er 2 te halen, maar ik heb er liever 1 kwalitatief betere.


Een Marshall 6100 is ook een goed alternatief, denk ik.

Een JVM is wellicht ook een goede optie.

Dat is inderdaad een heel leuke, die 6100. Ik zal eens kijken of ik hem ergens kan testen.

JVM daarentegen vind ik dan weer minder. Niet om de shitload knopjes, maar omdat ik 3/4 van de amp qua sounds niet gebruik.


Als je met single coils/splitbare humbuckers speelt is een JCM 800 2205 of 2210 ook heel goed.

Dat denk ik ook. Ik heb een JCM800 daarom ook erg hoog op mijn lijstje staan. Een amp vol karakter en volume.

Van Meekeren

wiegersma
1 november 2009, 17:10
Een mooie Orange-top misschien?

Lexvandoef
1 november 2009, 17:48
En dát lijkt mij juist nu heel leuk! Gewoon een simpel oud Fender topje! Lokt mij eigenlijk meer dan een HOOK en een Bogner. Waar zou ik dan op uitkomen?

Er zijn niet zo heel veel Fender 20W topjes (ik dacht zelfs geen een). Ik heb zelf een Champ II combo gekocht en die verbouwd tot topje en technisch ook nog enigszins laten modden. Ben ik echt supertevreden mee, op dit moment. En een redelijk goedkope optie, als je zelf een beetje handig bent. :)

Je zou ook een Deluxe Reverb kunnen verbouwen tot topje (22W) of zelf iets groter kijken naar een 50W Bassman of Bandmaster (ze klinken allemaal wel iets anders hoor, ff kijken wat je het lekkerst vindt).

zjanke
1 november 2009, 17:56
Mijn CMW PLexi Jr.+ blijft heel lang clean hoor, zeker met een Strat. 20 watt kan behoorlijk knallen.
Eens, al wordt het nooit fender clean. Maar als je die CMW van guitarguru koopt heb je nog 1000 euro over voor een headswitcher en een AC 30 top of een ouwe bandmaster of iets dergelijks :rockon:

tidalwave_sideburns
1 november 2009, 19:07
ik heb al vaker op dit forum deze versterker aanbevolen, maar ik doe het nog gewoon een keertje:


Meteoro Falcon 50G:


http://img.mercadolivre.com.br/jm/img?s=MLB&f=75531689_1238.jpg&v=P

http://www.backandforth.nl/aanbiedingen/Falcon%2050.jpg

Hier kan je hem ophalen + cab voor 1000 Euro:

http://www.backandforth.nl/amps1.html

Recensie:

http://www.meetmusic.com/NL/archivedetail.asp?id=739

http://reviews.harmony-central.com/reviews/Guitar+Amp/product/Meteoro/Falcom+50G+Head/10/1

VanMeekeren
2 november 2009, 15:02
Een mooie Orange-top misschien?

Zijn ook hele leuk amps, misschien wat lastig te vinden. Ik denk niet dat ik voor een Orange zou kiezen. Mocht ik toch de kant op gaan van zo'n kwalificatie, zou ik toch eerder voor een oude JCM800 kiezen.



... iets groter kijken naar een 50W Bassman of Bandmaster (ze klinken allemaal wel iets anders hoor, ff kijken wat je het lekkerst vindt).

Juah, er stond een Bandmaster Rev. op die mij wel aanstond. Helaas stond hij BerndVeenema ook aan. ;) .. Ik zal eens proberen die bakken ergens te testen.


ik heb al vaker op dit forum deze versterker aanbevolen, maar ik doe het nog gewoon een keertje:
Meteoro Falcon 50G:


Dat lijkt mij persoonlijk dan weer niks. Hij loopt ook op 6L6's, ik heb liever EL34's in mijn amp.

Van Meekeren