PDA

View Full Version : Mesa Boogie Express vragen



SloeGin
30 oktober 2009, 06:32
Heb net deze versterker ontdekt.
Deze komt in verschillende versies 5:50 of 5:25 head of combo's. En combo's met verschillende groottes qua speaker. Prijskaartje is natuurlijk minder positief.

http://www.youtube.com/watch?v=DsdMnN36Owc en dit klinkt echt waanzinnig. Vooral op 50 watt mode.

Wat zijn jullie ervaringen met deze amp?

Big E
30 oktober 2009, 10:34
ik werd ook erg enthousiast van dit filmpje en heb uiteindelijk voor een zacht prijsje een 5:25 met 10 inch speaker op de kop getikt. Ideaal voor mij, aangezien ik vooral een versterker voor thuis zocht (5 watt mode) die af en toe ook een kleine gig aan zou kunnen (25 watt, alhoewel achterop de versterker 30 staat). Dat laatste lukt qua volume ruimschoots, want het ding gaat echt loeihard. Wel mist hij dan misschien wat laag, maar dat is makkelijk op te lossen door er een cab aan te hangen.

Qua geluid ben ik zelf vooral gecharmeerd van de clean-mode en de burn-mode, maar de crunch- en blues-mode zijn zeker de moeite waard en maken dat je echt alles tussen superclean en een heftige scheur kunt indraaien. Metal gaat niet echt lukken, maar je komt wel een heel eind die kant op.

e.

SloeGin
31 oktober 2009, 11:19
Mijn voorkeur gaat uit naar een 5:50 1x12 .
Deze klinkt toch een pak minder boxy dan de 5:25 blijkbaar.

Nu vroeg ik me af :
Wat is nu het 'beste' : voor de combo gaan of de head?

Voordeel van de combo: is dat het compact is.
Voordeel voor een stack : je kan er bv.een 2x12 aanhangen

Waar gaat jullie voorkeur naar uit?