PDA

View Full Version : Yamato Les Paul?



Hendriks
29 oktober 2009, 23:21
Er is mij een Yamato Les Paul aangeboden uit 1976 in goede staat (volgens huidige eigenaar) , ik ken dit merk niet en heb dus ook geen enkel idee of dit wat is en wat de waarde is.
Wie weet er meer over?

geert1976
29 oktober 2009, 23:25
plaats een wat foto's in het bijzonder headstock, voor en achterzijde, gitaar body voor en achterzijde, wellicht kunnen we dan zien welke fabriek er verantwoordelijk is voor deze creatie, ik heb een heleboel brochures, maar Yamato komt daar niet in voor, kan een tijdelijk label zijn geweest

Hendriks
29 oktober 2009, 23:42
Foto's heb ik nog niet , ik weet alleen dat er familie banden met Yamaha zijn en dat het merk niet lang heeft bestaan.Op het net is ook niet veel info te vinden , word een beetje in het zelfde rijtje gezet als Tokai, Burny, etc.

Keesz
29 oktober 2009, 23:44
Dacht dat dat een duurdere jap was

Yamaki/Rokkoman dacht ik.

Zag er op mp (zwarte custom toch?) erg goed uit!

Hendriks
29 oktober 2009, 23:56
Niet gezien , staat er nu in ieder geval niet meer op.

BamBuFan1
30 oktober 2009, 15:47
Dacht dat dat een duurdere jap was
Yamaki/Rokkoman dacht ik.
Zag er op mp (zwarte custom toch?) erg goed uit!

Dat zou dan de Chushin-fabriek moeten zijn, en die zet vaak ook die merknaam op de hardware (brug, tom).

Hendriks
30 oktober 2009, 16:25
Ik las ergens iets over een firma "Tombo" in Japan die deze gitaren bouwde en dat dat zegt mij eigenlijk nog niets.

Keesz
30 oktober 2009, 19:55
Dat zou dan de Chushin-fabriek moeten zijn, en die zet vaak ook die merknaam op de hardware (brug, tom).



ja true, kon niet op de naam komen.

Die hadden ook vaak erg mooie matsumoku achtige gitaren