PDA

View Full Version : Floyd rose op akoestische gitaar



Mathidal
29 oktober 2009, 21:30
Ik wist niet wat ik zag toen ik vandaag op deze video uitkwam.

Iemand heeft gewoonweg het floyd rose-systeem op zijn akoestische geïnstalleerd. Ö

En het werkt ook nog eens, best geinig eigenlijk. :D

http://www.youtube.com/watch?v=NLOy0mxI4wE

Thmz
29 oktober 2009, 21:45
Filmpje had ik ook al gezien.

Zijn spelen met die tremolo is gewoon geniaal :p

--=HANS=--
29 oktober 2009, 22:56
Tof!
Die gipsy gitaar moet wel knap in elkaar zitten daar bij de brug. Een hoop gitaren zullen er niet knapper van woren als je er een tremolo op zet.
Ben wel benieuwd hoe dat onversterkt klinkt trouwens.

rijsberman
29 oktober 2009, 23:42
Wat klinkt dat bezopen zeg. Nee echt, alsof die gast van 't geluid, samen met z'n audio wat teveel op had. ieuw.

Blend
30 oktober 2009, 09:46
ik vind 't heel gaaf klinken! zou er best 'n projecte voor over hebben om zoiets voor elkaar te krijgen..

gengar
30 oktober 2009, 11:12
van de hele akoustiek van de gitaar blijft natuurlijk helemaal niks over door er daar een blok metaal op te zetten waarmee je tegen de natuurlijke trilling van het bovenblad in gaat zitten te werken en die het hele ontwerp en samenspel van blad en soundbraces etc. om zeep helpt. Als er wordt gezegd dat het werkt wordt daarmee denk ik bedoelt dat de tremolo zijn functie vervult, maar daar houdt het dan ook op denk ik. Of die gitaar is zo'n brandhout dat het geen verschil maakt, dat kan ook nog.

Guitar GoD
30 oktober 2009, 11:56
gaaaaaaf!!

abcdefg

fred dons
30 oktober 2009, 12:14
stom genoeg klinkt die gitaar nog steeds goed, we hebben er later 1 voor carlos gedaan met een Kahler die op een wat professionelere manier erin gezet was en die klinkt wel wat beter maar stom genoeg blijft het karakter van een gypsy gitaar wel overeind (nou vind ik dat persoonlijk geen mooi geluid maar ok dat is persoonlijk :D

Plant
30 oktober 2009, 21:47
Een Floyd Rose heb ik er nog nooit op gezien.

Ik heb wel eens een foto gezien van een Peavey akoestische gitaar met een vintage trem erop. Echt een produktiemodel, niet later door iemand zelf erop geknutseld. In de Gitarist ergens halverwege jaren '90 stond het ding meen ik.

Het feit dat ik er nooit 1 in het wild gezien heb zal wel betekenen dat het concept niet aangeslagen is.

Chris Jones deed het anders, zoals in dit (http://www.youtube.com/watch?v=lvwcVKlcmuM) filmpje vanaf 01.00 te zien is (Chris is dus de linker). Hij drukte de hals bij de kop flink naar voren om zo adembenemende tremolo-effekten ('duikvluchten') te maken. Ik heb dit duo ooit live zien optreden. Typisch gevalletje 'Don't try this at home'.

Chris leeft inmiddels al een tijdje niet meer, maar enkele van zijn gitaren gingen hem voor heb ik wel eens gehoord.

Mathidal
30 oktober 2009, 23:30
Hij drukte de hals bij de kop flink naar voren om zo adembenemende tremolo-effekten ('duikvluchten') te maken.

Dat trucje gebruik ik ook, wegens gebrek aan tremelo. :D