PDA

View Full Version : Hulp nodig met de brug!



Miezz
29 oktober 2009, 20:39
Na een opknapbeurt heb ik mijn gitaar weer inelkaar gezet. Ik loop alleen tegen de brug aan. Deze zit aan de bovenzijde van de gitaar niet echt vast.
Deze wordt door twee schroeven min of meer alleen op zn plaats gehouden. Als ik aan de achterkant de veren er weer opzet, schiet de brug van zijn plaats af. Hoe moet ik dit aanpakken?

http://www.elsenbroek.nl/fotos/gitaar/ibanezblazer3.jpg


Op guitarparts (http://www.guitar-parts.nl/index.php?p=product&id=492&parent=70) zag ik deze afbeelding, hierdoor wordt de brug op zijn plek gehouden:
http://www.guitar-parts.nl/images/products/bp-0195-003.jpg

Kan iemand mij vertellen hoe ik de brug weer moet monteren? :noob:

Thmz
29 oktober 2009, 21:14
Staat ook al in je ander topic hé ;) maar ik begrijp dat het fustrerend is dat niemand antwoord.

Ik moet zelf zeggen, ik hheb nog nooit de veren uit m'n tremolo gehaald dus weet niet hoe het op te lossen.

Wat je gewoon moet doen is dnek ik die 'schroeven' er helemaal uit draaien, de brug erin zetten met veren en schroeven er terug indraaien en kijken of de trem klikt. ;)

Miezz
29 oktober 2009, 21:23
Ja klopt, ik zit maar met dat ding en ik weet gewoon niet wat ik er mee aan moet :(

Als ik eerst de veren doe en daarna de "studs", staat de brug scheef, dus kunnen de studs er niet meer in.

Wat ik nu aan het proberen ben, is eerst een veer vast, de middelste in dit geval. De brug blijft hierbij stabiel. Ik schroef de zadels weer vast en wil daarna eigenlijk de snaren erop zetten, want die trekken de brug de andere kant op. En ten slotte weer de andere twee veren.

Ik moet wel zeggen dat ik mijn twijfels heb bij deze aanpak, maar ik weet anders ook niet wat ik moet doen :???:

ß@®+
29 oktober 2009, 21:33
Ja klopt, ik zit maar met dat ding en ik weet gewoon niet wat ik er mee aan moet :(

Als ik eerst de veren doe en daarna de "studs", staat de brug scheef, dus kunnen de studs er niet meer in.

Wat ik nu aan het proberen ben, is eerst een veer vast, de middelste in dit geval. De brug blijft hierbij stabiel. Ik schroef de zadels weer vast en wil daarna eigenlijk de snaren erop zetten, want die trekken de brug de andere kant op. En ten slotte weer de andere twee veren.

Ik moet wel zeggen dat ik mijn twijfels heb bij deze aanpak, maar ik weet anders ook niet wat ik moet doen :???:

zie je andere topic. Ik hoop dat ik begrijp wat je bedoelt...

Thmz
29 oktober 2009, 21:34
Toen ik wat aanpassingen deed aan mijn brug had ik de snaren en veren er wel niet afgehaald maar ik denk dat je het toch zo moet doen:

Zet een veer erop
Zet snaren erop die de brug stabiel houden.
Voeg eventueel veren toe ofzo.
>Dan zit je hoe het eigenlijk bij mij was
Schroef de schroeven er terug in.
En zet de actie enzo terug juist.

Miezz
29 oktober 2009, 21:39
Dat is precies wat ik ga doen.
Ik krijg alleen de schroeven niet meer in de zadels :???:
Nog een tip?

Thmz
29 oktober 2009, 21:41
Kracht gebruiken om de brug naar achter de drukken (dus weg van de hals) :p

Bij mij lukte het gewoon door echt tegen de tremelo met de schroefdraad te komen en maar schroeven met een inbus. en dan wat aan die tremoloarm naar achter sleuren en met een schroevedraaier enzo aan de kant drukken.